Dette vognevalget er jammen vanskelig!

StoreBolle

Andre møte med forumet
(og jeg er klar over at det nok er et av de enkle valgene vi skal ta de neste årene! [&:])

Leser side opp og innlegg ned om folks erfaringer med vognene og diverse forbrukertester, men hver gang jeg blir litt klokere, så blir valget enda vanskeligere! Hvorfor finnes det ingen vogner som er perfekt for akkurat MEG????!!! [;)]

Sliter med akkurat det samme selv.
Føler at alle vognene har noe negativt med seg, vis en ikke skal bruke 10 000 +++ på vogn.

ORIGINAL: Becky87

Sliter med akkurat det samme selv.
Føler at alle vognene har noe negativt med seg, vis en ikke skal bruke 10 000 +++ på vogn.

Godt det isje bare e meg så slide me dette

Vi har vært litt rundt å sett, men her i Kristiansand har de ikke noe bra utvalg. Er kun en butikk utenom Barnas hus som selger vogner, og ingen av de to har så veldig mye vogner. Da vi var på Barnas Hus, sto vi i 20 min å så på vognene, men ingen av de 5 personene som jobbet der spurte om vi trengte noe hjelp, så da gikk vi bare hjem igjen.

jeg er helt enig med deg, men hvis jeg har forstått riktig (rett meg opp hvis jeg tar feil) at hvis hjulene på vognen er store.. så er de lettere både om vinteren og sommeren... jeg syntes jeg leste det et sted..
dt kan i fall hjelpe litt med valget av vognen. men jeg er helt enig det er vanskelig valg for man vil liksom ha noe som er praktisk, men samtidig fin, og så skal den passe i bilen og lett å montere og ikke tung.. det er en haug med ting å ta hensyn til..

men et råd jeg skal følge som jeg fikk av en vennine... ta meg god tid til å velge vognen og alltid TENKE praktisk

ORIGINAL: frøgen

Vi har vært litt rundt å sett, men her i Kristiansand har de ikke noe bra utvalg. Er kun en butikk utenom Barnas hus som selger vogner, og ingen av de to har så veldig mye vogner. Da vi var på Barnas Hus, sto vi i 20 min å så på vognene, men ingen av de 5 personene som jobbet der spurte om vi trengte noe hjelp, så da gikk vi bare hjem igjen.

De har vogner på barneland på sørlandssenteret og på babycare.no sitt utsalg på sagmyra (bak meny i kjosbukta) Tror kanskje de har noen vogner på Brio i Lillemarkens også.. [:)]
De virker ikke særlig flinke på barnas hus nei, jeg har vært der jeg også, men ho jenta som jobba der hadde virkelig ikke peiling..
Og selv om det er flere butikker som selger vogner så har jeg fortsatt NULL peiling!![:@]

Jeg vil bare ha en vanlig, funksjonell, lett og kanskje litt tradisjonell med 4 hjul og "vanlig" utseende som får plass i bilen og som ikke tømmer pengepungen.... Kravstor jeg? Nehei..

hehe.. det er lov å være kravstor:)

ORIGINAL: frøgen

De har vogner på barneland på sørlandssenteret og på babycare.no sitt utsalg på sagmyra (bak meny i kjosbukta) Tror kanskje de har noen vogner på Brio i Lillemarkens også.. [:)]
De virker ikke særlig flinke på barnas hus nei, jeg har vært der jeg også, men ho jenta som jobba der hadde virkelig ikke peiling..
Og selv om det er flere butikker som selger vogner så har jeg fortsatt NULL peiling!![:@]

Jeg vil bare ha en vanlig, funksjonell, lett og kanskje litt tradisjonell med 4 hjul og "vanlig" utseende som får plass i bilen og som ikke tømmer pengepungen.... Kravstor jeg? Nehei..

Glemte babycare utsalge helt, er jo nesten naboen det. Har vært der å sett også, men de hadde veldig lite vogner. Hadde Quinny og Maxi Cosi vogner, men begge de merkene får dårlige anmeldelser. Vi var innom Ringobutikken i lillemarkens, og der hadde de kun 1 stk vogn. Synes det er så rart at det ikke er flere som selger vogner inne i byen igrunnen.

Enig i at de har veldig dårlig utvalg av vogner i Kr.sand. Vi fikk tips om babyplaneten i Arendal. Var det å kikka og skal tilbake for å handle vogn pluss mye annet der.. [:)]

Dette er min nr tre. Så kan si det sånn at jeg har prøvd og feilet to ganger. Når dere velger vogn vil jeg si at vekten er veldig viktig. Velg en som er lett. Jeg valgte en som var relativt tung til min første. Slet med bekkenet hele svangerskapet, så når babyen kom var det helt drepen for meg å sku denne vognen og ikke minst å løfte den inn og ut av bilen. Tenk også på hvor dere bor. Vi bor i en liten by, med mange veier med ulent terreng og lite asfalt. Da må hjulene være gode. En vennine av meg valgte bugga boo, og det funket ikke særlig bra med de små hjulene her. Hun solgte den relativt fort. Bruk god tid i butikken. Prøv den, legg den sammen og se hvordan den er både med bag og sportsvogn. denne gangen skal jeg være veldig kritisk når vi skal ut å handle vogn.

Var å bestillte emmaljunga city cross i sort skinn i går vi :)
endelig ferdig med denne vogn jungeln.
Den vogna er veldig lett i vekt og den er kjempe god på vinterføre :)
Så om du vil, så kan du sjekke ut de vognene på www.emmaljunga.se

Jeg venter nå nummer tre, og denne gangen SKAL jeg ha simo kombi! den er stor og romslig, og veldig stødig. Noen synes den er litt tung, men husk at ungen snart blir tre år og klatrer ut og inn av vognen selv. Da er det viktig med ei stødig vogn!!!
Storebror her er 5,5 og kaprer simosportsvogna til lillebror og det er plass til begge uten at den rører på seg i det hele tatt[;)] (den er også like fin enda, ble kjøpt ny til storebror da han var fem mnd)

Emmaljunga er også store og fine.

Noen tanker:
-husk at det er vinterbarn
-dere trenger plass til gode vinterposer både nå og neste vinter
-tre hjul i snø og slaps?

Back
Topp