Dette var skummelt

*Meya*

Elsker forumet
Hehe

Jeg har helt glemt å lese igjennom intervjuet, men nå er det trykket... Phew...

http://issuu.com/bobhund/docs/i_narvik_09_2011 Jeg er der inne, Narvikjente og muslim, tror jeg den heter.

GAH dere må klippe og lime linken, får ikke hele linken...

Så fint å lese, håper alle tar seg tid til å lese det! emoticon

Kjempefin artikkel!

Fin artikkel! Men jeg må bare spørre hva som fikk deg til å ''velge'' islam fremfor kristendommen? :)

Tjoho* skrev:
Fin artikkel! Men jeg må bare spørre hva som fikk deg til å ''velge'' islam fremfor kristendommen? :)

Svarer gjerne mer utfyllende når jeg kommer hjem. Eller i lunchen. Er på jobb på overtid hehe...

Så fint :)

Jeg har truet bror min med at han må løpe rundt og ta de ut av alle postkassene i byen om det ble helt for jævlig hehehe...

Kjempefin artikkel! Du er jammen ei tøff dame.. ;)

Gollemor skrev:
Kjempefin artikkel :)
Er så mye jeg lurer på!

Hvorfor kan dere ikke høre på musikk? 

Som sagt i artikkelen, er det ikke alle som deler min mening, men jeg mener det ikke er lov, fordi instrumenter er forbudt, fordi det leder ens oppmerksomhet vekk fra Gud, om man er svak.

Veldig fint å lese! Og jeg liker å få et ansikt til nicket!

Jeg har alltid sagt at jeg synes de som velger å konvertere, være seg den ene eller andre veien, må gjøre det fullt ut..og dette står det respekt av:)

Som kone til en "passelig" praktiserende muslim, er det noe jeg kjenner igjen i artikkelen, og mye å lese som faktisk gjør meg glad :)

Stay strong!

Lissyjane skrev:
Kjempeflott artikkel Ble helt oppslukt

Sign! 

*Meya* skrev:

Gollemor skrev:
Er så mye jeg lurer på!

Som sagt i artikkelen, er det ikke alle som deler min mening, men jeg mener det ikke er lov, fordi instrumenter er forbudt, fordi det leder ens oppmerksomhet vekk fra Gud, om man er svak.

Men, musikk er jo underholdning på samme måte som filmer og spill, og du har jo sagt en gang at du er avhengig av spill. Dataspill. Og at barna dine også spiller masse. På hvilken måte er det bedre enn å lytte til/utøve musikk?
Kan forstå om noen mener jeg forsøker å "ta" deg på noe nå, men det er IKKE meningen. Jeg vil lære, og av alle muslimer her inne, er du den flinkeste til å forklare og ordlegge deg.

Gollemor skrev:

*Meya* skrev:

Gollemor skrev:
Er så mye jeg lurer på!

Men, musikk er jo underholdning på samme måte som filmer og spill, og du har jo sagt en gang at du er avhengig av spill. Dataspill. Og at barna dine også spiller masse. På hvilken måte er det bedre enn å lytte til/utøve musikk?
Kan forstå om noen mener jeg forsøker å "ta" deg på noe nå, men det er IKKE meningen. Jeg vil lære, og av alle muslimer her inne, er du den flinkeste til å forklare og ordlegge deg.

Spill er helt sikkert ikke bedre, men instrumenter er forbudt, uavhengig av om det leder deg vekk fra noe eller ikke. Det er flere ting ved musikk, ikke bare det med at det får en til å tenke på andre ting. Nå er ikke vi så strenge som mange jeg kjenner, for jeg føler at det er verre å høre PÅ musikk, enn å høre musikk. Vi slår ikke av lyden om det er musikk i en film eller en episode Mikke Mus Klubbhus, men jeg får litt motforestillinger mot å sette meg ned og se en musical, så det gjør vi ikke. Og vi har masse religiøs musikk vi hører på.  

Og ja, jeg føler at en ikke-muslim skal være den siste til å sitte å skulle "ta meg" for det jeg gjør eller ikke gjør, eller mitt forhold til Gud, så det skjønner jeg at du ikke gjør...

Har jeg sagt at jeg er avhengig, så er det ment som en spøk. Jeg spiller FarmVille og GourmetRanch på Facebook... Alt som tar oss vekk fra Gud, er negativt, men hva som tar en vekk, kan jo være forskjellig. 

*Meya* skrev:

Gollemor skrev:

*Meya* skrev:

Gollemor skrev:
Er så mye jeg lurer på!

Spill er helt sikkert ikke bedre, men instrumenter er forbudt, uavhengig av om det leder deg vekk fra noe eller ikke. Det er flere ting ved musikk, ikke bare det med at det får en til å tenke på andre ting. Nå er ikke vi så strenge som mange jeg kjenner, for jeg føler at det er verre å høre PÅ musikk, enn å høre musikk. Vi slår ikke av lyden om det er musikk i en film eller en episode Mikke Mus Klubbhus, men jeg får litt motforestillinger mot å sette meg ned og se en musical, så det gjør vi ikke. Og vi har masse religiøs musikk vi hører på.  

Og ja, jeg føler at en ikke-muslim skal være den siste til å sitte å skulle "ta meg" for det jeg gjør eller ikke gjør, eller mitt forhold til Gud, så det skjønner jeg at du ikke gjør...

Har jeg sagt at jeg er avhengig, så er det ment som en spøk. Jeg spiller FarmVille og GourmetRanch på Facebook... Alt som tar oss vekk fra Gud, er negativt, men hva som tar en vekk, kan jo være forskjellig. 

Hehe, jeg skjønner :) Eller.. ja, litt mer hvert fall.
Ja, du sa det nok sikkert som en spøk. Det var i forbindelse med ehm.. wow? Eller noe. Husker ikke. Jeg aner ikke hvorfor jeg la merke til det, men det gjorde jeg altså. 

Men kan man selv bestemme hva som ikke tar en vekk fra Gud? Som ved å si at man gjør det i Guds navn? Heh.. der ser du hvor lite jeg vet. Altså, ikke at du gjør det! Men det finnes jo utskudd i alle religioner og kulturer og samfunn. Kan man rettferdiggjøre (ovenfor seg selv i det minste) noe ved å si det er i Guds navn? Noe som er naturlig å tro tar en vekk fra Gud, altså. Enten drikking, musikk, eller kanskje også ulovlige ting (forbrytelser)? 

Back
Topp