dette tegnet

*EmMa08&11*

Gift med forumet
[;)][;)][;)] hva mener dere det står for???
når bruker dere det tegnet liksom??

når dere f.eks. bruker det i en diskusjon?

Jeg har fått det med meg at det blir oppfattet som nedlatende eller sarkastisk påenmåte...men selv bruker jeg ikke denne med mindre jegvirkelig har tenkt å Wink-e[8D] og det gjør jeg ikke når jeg ersarkastiskeller snakker ned til en[8D].Så jeg blir litt i tvil selv hvis f.eks jeg får sånne på generelt[8D].

Alt man skal kunne lese i herinne altså!![8D]

Jeg bruker det kanskje når jeg føler jeg har fått frem ett poeng liksom..
Som et wink...??

Nei, vet ike helt..[8D]

Jeg bruker den jo hele tiden[:D] Mener vel stort sett "hehe" eller "ikke sant"... Litt useriøst, stort sett... Jeg har overhode ikke tenkt på at det kan oppfattes nedlatende[8|] Her må man visst vokte sine tegn[&:]

leste en tråd på generelt for litt siden ang. den tegnet.
tenker ikke på når man bruker tegnet til vanlig. men i diskusjoner, så kan jo det tegnet oppfattes litt på forskjellig måter, mener jeg..
vet hvert fall at flere av brukerne på generelt bruker det flittig når de skal være litt bedrevitere og vise seg litt. [:)]

så lurte litt på hva dere legger i det, i diskusjoner..
ikke når man sier at ett bilde er fint f.eks[8D]

Ahaaaa... Når jeg diskuterer, prøver jeg å være mest mulig saklig, og tar ikke med sånne tegn i det hele tatt. Om jeg vil ha frem et poeng, mener jeg at det er bedre å gjøre det med ord, så slipper andre å tillegge meg meninger jeg kanskje ikke har hatt.

Nå har ikke jeg deltatt i SÅ fryktelig mange diskusjoner, men om noen hadde skrevet noe til meg i betydningen "nå tar du så sykt feil, din dust, og jeg har stilt meg selv i et veldig godt lys" for så å slenge på en [;)], skal jeg nok inrømme at jeg hadde blitt noget irritert[:D]

jeg bruker det som et "blunkefjes", hvis jeg har tulla, eller brukt ironi jeg....
ville aldri brukt det i en diskusjon, om jeg ikke plutselig skulle tulle midt inni der[:)]

Føler betydningen varierer med diskusjonen og innholdet i det som blir skrevet..

Noen ganger kan det virke nedlatende - som om man skulle blunket til motparten i en diskusjon når du nettopp hadde disset vedkommendes ytrninger...

Andre ganger virker det som et "ikke sant" som når man har sagt noe man selv syns er luuurt, utenom diskusjoner... (Man fremhever som regel ikke sine egne utsagn i en opphetet diskusjon med et blunk, i motsetning til å fremheve uavhengige utsagn... om dere skjønner?)... [8|]

Og så leser jeg det som en morsom gest/mimikk når noe morsomt er sagt...

Tjah... tenker at det er et tvetydig tegn jeg - på samme måte som det vil være et tegn (en mimikk) som kan tolkes på ulike måter i ulike kontekster in real life..

Back
Topp