Dette med sommerstengt i Porsgrunn

Lille91

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Skuddårsspirene 2024
Leser både det ene og det andre her inne så, stenger Fertilitetsklinikken hele Juli som ryktene sier eller er det noe drift?
Vi skal ha en TUL, som jeg er nå er redd jeg ikke får time til i Juli. Og må jeg vente til August er jeg jo over 10 uker på vei nesten :(
 
Nå hører ikke jeg til i Porsgrunn, men kan det hende at du får denne på en annen avdeling? Jeg er enig i at uke 10 er noe helt annet enn uke 5-6, men det er jo fortsatt tidlig. Det vanlige er jo en ul i uke 18/19. Jeg hører til Hausken. Jeg har forstått det slik at dersom testen er positiv så har vi ikke noe mer oppfølging fra dem.
 
Leser både det ene og det andre her inne så, stenger Fertilitetsklinikken hele Juli som ryktene sier eller er det noe drift?
Vi skal ha en TUL, som jeg er nå er redd jeg ikke får time til i Juli. Og må jeg vente til August er jeg jo over 10 uker på vei nesten :(
Hei. Hører ikke til Porsgrunn, men samme sommerstengt i Tromsø. Jeg har fått beskjed om å ta en graviditetstest samme dag som blodprøven. Om den er positiv så må jeg selv ringe til poliklinikken på gynekologisk avdeling og avtale time selv for ul i uke 7-8. Deretter må jeg ringe inn på tlf svarer resultatet av ultralyden
 
Hei. Hører ikke til Porsgrunn, men samme sommerstengt i Tromsø. Jeg har fått beskjed om å ta en graviditetstest samme dag som blodprøven. Om den er positiv så må jeg selv ringe til poliklinikken på gynekologisk avdeling og avtale time selv for ul i uke 7-8. Deretter må jeg ringe inn på tlf svarer resultatet av ultralyden

I porsgrunn tar dem ikke blodprøve faktisk :(
 
Nå hører ikke jeg til i Porsgrunn, men kan det hende at du får denne på en annen avdeling? Jeg er enig i at uke 10 er noe helt annet enn uke 5-6, men det er jo fortsatt tidlig. Det vanlige er jo en ul i uke 18/19. Jeg hører til Hausken. Jeg har forstått det slik at dersom testen er positiv så har vi ikke noe mer oppfølging fra dem.

Ja vanlig oul er i 19/19! Men Porsgrunn tilbyr alltid tul rundt uke 6 ifb ivf :)
 
Samme på St. Olavs nå.. Får ikke tul hvis man blir gravid etter forsøk som er før de stenger nå. Må bestille selv på privat og betale for det hvis man ønsker tul.
 
Hvor tar du det ? :)
I hjembyen min, bor et stykke unna Porsgrunn. Går til privat gyn som også har fulgt meg opp under stimulering før forsøk. Porsgrunn har mange andre de samarbeider med - for mange pasienter blir det jo langt å reise for jevnlige kontroller før forsøk. Fungerer godt her Porsgrunn ber bare om at gyn sender epikrise etter kontroll/tul.
 
Gå til fastlegen og be hen henvise deg. Gynekologisk avd er åpen året rundt, bare ikke fertilitetsseksjonen :) ved ivf er det forhøyet fare for xu, derfor bør du bli henvist til tidlig ul. Uke 10 er for sent om det er xu :)
 
Gå til fastlegen og be hen henvise deg. Gynekologisk avd er åpen året rundt, bare ikke fertilitetsseksjonen :) ved ivf er det forhøyet fare for xu, derfor bør du bli henvist til tidlig ul. Uke 10 er for sent om det er xu :)


Ja det var kanskje lurt :) Får jeg raskt time da tror du?
 
Det kommer helt an på kapasitet, men jeg har opplevd at ved ivf og siden det er viktig å sjekke for xu, så strekker de seg langt for å få det til :)

Da skal jeg jammen ringe legen med en gang :-D
Tusen takk for svar :)
 
Bor du i Porsgrunn ?
Jeg skulle hatt ukentlig ul av fertilitetsklinikken pga. HA når jeg ble gravid, men da kom jo corona.... men da sendte de bare henvisning til en privat gynekolog som jeg fikk ul hos istedenfor, på Telemark spesialistsenter. Kan jo spørre om det samme? :happy:
 
Back
Topp