dette med OS og skatt

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
Skumleste en tråd her for litt siden, der det sto noe om (men jeg kan ha misforstått) at hvia man betalte over 30 % skatt fikk man ALT tilbake?

Whats the deal? Jeg fikk ikke igjen en shiiiit av NAV i sommer jeg?[8|] Jeg batelaer 36 % skatt av OS...

Kommer ann på hvor mye du tjener utenom OS det, de årene jeg knapt hadde annen inntekt utenom OS fikk jeg igjen alt jeg skattet. I år kommer jeg ikke til å få igjen noenting fordi jeg i år tjener greit utenom[;)]
Vi skatter etter evne som alle andre[:)][;)]

hvor mye kan man tjene da? Jeg har utbetalt mellom 6 og 7 tusen i lønn

Det er ikke noe krise altså, men jeg hadde ikke tid til å lese den tråden ordentlig[:)]

Har ikke sett noen bestemt grense noe sted før, men når jeg prøver å skatteberegne meg for 2010 finner jeg ut at jeg kan tjene et sted mellom 175.000 og 180.000kr i året før jeg må skatte av det.
Men da har jeg jo regnet ut for meg med et barn, mulig du med to barn kunne tjent litt mer før du må skatte av det osv. Alt spiller jo inn, gjeld og andre fradrag..
Du kan regne ut her: http://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Skatteberegning/Enkel-skatteberegning-2010/

Thank you honey! Denne skal jeg titte på. Hadde en inntekt på under 100 i fjor, jeg går jo på skole. 

Hadde du OS i fjor da? det gjør en stor forskjell vet jeg.

ORIGINAL: shannon

Hadde du OS i fjor da? det gjør en stor forskjell vet jeg.

Jeg hadde fra November
(men jeg skjønte ikke helt den utregninga, må ha lønnslippene mine for å beregne det der tror jeg[;)])

Det skal ikke være noe forskjell på om du fikk det hele året, eller bare fra november. En jeg snakket med på skatteetaten sa at det var nok å ha motatt for bare ei uke også.[;)]
Så fikk du ikke igjen det du hadde skattet til da må noen ha gjort en feil et sted mener jeg[:)][;)]
Sto du i skatteklasse 2 da ligninga kom?

Det skal ikke være noe forskjell på om du fikk det hele året, eller bare fra november. En jeg snakket med på skatteetaten sa at det var nok å ha motatt for bare ei uke også.[;)]
Så fikk du ikke igjen det du hadde skattet til da må noen ha gjort en feil et sted mener jeg[:)][;)]

Ja det gjorde jeg[:)] skulle jeg hatt igjen da?

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

Ja det gjorde jeg[:)] skulle jeg hatt igjen da?

Etter det jeg vet skulle du jo det.. Kan være det er noen regler jeg ikke vet om[8|]
Du får ringe de i morgen[:D]

jeg må nok det! [;)] takk for hjelpen Shannon![:)]

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

hvor mye kan man tjene da? Jeg har utbetalt mellom 6 og 7 tusen i lønn

da jeg fikk os og jobbet og fikk litt mer utbetalt enn det, fikk jeg igjen over 20 000kr[:-] (jobbet som lærling, men hadde over 10 i mnd)

Håper det ordner seg for deg. Siste frist for å klage på skatten/ligningen var for ei lita stund siden.

Back
Topp