Dette med merkeklær til barn

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Det er jo så mye diskusjoner i media om det med merkeklær til barn om dagen! Hva tenker dere om det?

Jeg bryr meg ikke noe om hvilket merket klærene til tassen har, bare de gjør jobben sin! Men ull og yttertøy er jeg mer nøye med enn f.eks. dagligdagse bodyer og bukser som slites fort og blir fort for små! Men å kjøpe en lue til 1300 kr kommer jeg nok ikke til å gjøre :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Det er jo så mye diskusjoner i media om det med merkeklær til barn om dagen! Hva tenker dere om det?

Jeg bryr meg ikke noe om hvilket merket klærene til tassen har, bare de gjør jobben sin! Men ull og yttertøy er jeg mer nøye med enn f.eks. dagligdagse bodyer og bukser som slites fort og blir fort for små! Men å kjøpe en lue til 1300 kr kommer jeg nok ikke til å gjøre :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Tenker helt likt som deg ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Enig med deg ja! Jeg også er opptatt av at f.eks. ytterklær skal ha god kvalitet, men tror diskusjonen i media går mer på om det skal stå Burberry og Gant på klærne mer enn kvalitet egentlig. Kvalitetsargumentet til "sosseforeldrene" er ikke hovedgrunnen til at de kjøper de klærne de gjør selv om de påstår det. Hva skal man med en body til 800 kroner med argumentet kvalitet når babyen vokser ut av den etter 6 uker :p

Er nok mer merkenavnet enn selve kvaliteten på varen. Syns det er ille at foreldrene heller diskuterer hvilken merkeklær barnet har på seg og eier istedenfor bæsjebleier, hva de kan og det nye de har lært. Eks rulle rundt, krabbe, gå og prate osv.

Jeg syns det er helt på trynet å bruke så mye penger på noe barnet kommer til å vokse ut av veldig fort bare pga navnet og foreldrene bidrar jo veldig til mobbing på skolen. Tenk på de barna som ikke har merkejakker, sko, sekk, tlf osv, men heller må gå i jakke fra Cubus.

Vesla har fått en topp og en kjole fra gant og har aldri fått tid til å bruke de og de var helt greie. Har heller brukt kjole fra h&m flere ganger.

Men det er vel fordi jeg er oppvokst med å ha akkurat med penger og handler mest på salg for å få råd til å kjøpe det.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Enig med deg...ser ikke vitsen med merkeklær til så små barn;)

Absolutt helt enig.
Kommer aldri til å kjøpe disse dyre merkeklærne til ungene.

Er selv oppvokst med levvis-hysteriet, og vi hadde ikke råd til det.

Synes det er skremmende at vi som.foreldre kan føre ungene våre uti en potensiell mobbeverden når det gjelder klær.
Vi burde lære ungene våre om.andre verdier enn klær :)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Helt enig med dere:)
Liker mange merker som er litt dyrere enn hm og Cubus. F.eks memini, noa noa og miniature. Men det er jo ikke i nærheten av prisen på slik som det er på burberry, gant osv.
Bryr meg fint lite om hva merket er så lenge kvaliteten er bra og prisen et overkommelig:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Enig med deg. Er opptatt av at klærne er behagelig for ungene og passer på at de ikke blir kalde. Jeg er litt kresen på yttertøy, kjøper mye helly Hansen til ungene. men nå er ikke helly Hansen det dyreste merket heller og ungene arver etter hverandre.

Sent from my iPad using BV Forum

Enig med alle over :-)

Har arvet veldig mye klær og det er jeg så takknemlig for!
Str 80/86 har jeg nesten ikke kjøpt noen bodyer, pysjer eller bukser selv. :-)
Uteklærne bruker jeg generelt mer penger på, men jeg leser tester og hører med de som jobber i bhg hvilke erfaringer de har. Er jo ikke alltid kvalitet og pris henger sammen...

Men uansett, når jeg sier "mer penger" så er det jo ikke i nærheten av de summene det er snakk om i denne diskusjonen!

En del av "merkehysteriet" klarer vi nok ikke å unngå etterhvert men jeg skal være bremsekloss, ikke pådriver ift min sønn.
Jeg skal være "kjip" slik jeg husker mine foreldre var ;-)

En del av "merkehysteriet" klarer vi nok ikke å unngå etterhvert men jeg skal være bremsekloss, ikke pådriver ift min sønn.
Jeg skal være "kjip" slik jeg husker mine foreldre var ;-)

Hehe, det har jeg også tenkt å være! Jeg fikk ikke Levis-bukse tidlig på ungdomsskolen som mange av de andre, men måtte vente til jeg hadde spart opp nok penger til å kjøpe meg selv. Var nok sur der og da, men takknemlig i ettertid :)

Hehe, det har jeg også tenkt å være! Jeg fikk ikke Levis-bukse tidlig på ungdomsskolen som mange av de andre, men måtte vente til jeg hadde spart opp nok penger til å kjøpe meg selv. Var nok sur der og da, men takknemlig i ettertid :)

Sånn var det for meg og. Plukka sten og poteter for å tjene penger, som stort sett gikk til Levis-klær hehe.

Var en del ganger jeg sa "sånn skal jeg aldri gjøre mot unga mine!", men ser litt annerledes på det nå gitt ;-)

tenker som deg jeg oxo, bare klærrne fungerer som de skal så er je fornøyd uansett hvor de kommer fra og je er kvalitets bevist på uteklær, og alt som skal brukes ute på vinteren, men her går det da kun på kvalitet og ikke på hva det står på klærne....
Gant o.l kommer nok aldri inn i huset her til verken barn, mor eller far :p

Ser ikke vitsen med dyre merkeklær på barn. Synes også det er med å øke presset på andre barn når de blir større og skjønner dette selv.

Jeg er opptatt av kvalitet og komfort, og design. Kjøper merker som oppfyller alle disse, men betaler ikke 1400 for fn lue feks, som bla har vært nevnt.

Her har vi nesten kun arvet klær til maria.
Men skulle jeg kjøpt så ser jeg heller på hm, cubus eller lindex først. Blir brukt littegrann også er det trangt.
Men kunne ikke falle meg inn å kjøpe altfor dyre klær heller

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

Jeg tenker mer å mer på at man burde kjøpe merker som er laget av mennesker som får rettferdig lønn, av materialer som er miljø og dyrevennlig og at produsenten holder god etikk.
Også burde plagene være gode såklart. Dette er noe som jeg synes er viktig. Og vi kan styre produsentene til å ta slike valg, med å velge de som gjør det.
synes også vi burde bli flinkere å kjøpe/ selge brukt.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vet ikke.. Jeg kjøper klær jeg liker designen eller kvaliteten på.. Men ikke til enhver pris!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her er vel 90% av klærne til guttungen H&M/Lindex/Cubus/Kappahl.
Hvis det er noe fra andre kjeder, så er det gjerne handlet på salg.
Mye er også arvet fra diverse venner og slekt.
Har også handlet masse billig på ebay.
Guttungen merket nå ikke forskjell - så lenge han er varm og kan bevege seg godt, så er nå han fornøyd.

Og sånn med tanke på kvalitet så har han enda ikke klart å slite ut et eneste plagg, med tanke på hvor lenge av gangen har bruker de forskjellige størrelsene. Så da klarer jeg meg leeenge med "billig"-klær.

Av dyre ting han har hatt så er det oldemora hans som kjøpte et par ecco-sko til han i str. 20 som kosta 500-600 kr Jeg personlig syns det var mye penger å bruke på et par sko som kun skulle brukes en sommer, men så lenge vi fikk dem sa jeg ja takk - og de ble også flittig brukt (følte jeg måtte bruke de hele tiden så det ble valutta for pengene :p )
Også kjøpte oldemora ei lue til han nå som kosta ca 550 kr, som skal være sånn skikkelig kvalitetslue med pels inni og greier. Ho syns han gikk å hosta så mye og trengte en "ordentlig" lue :p

Jeg kommer nok ikke til å hoppe på det merketoget. Jeg har i bunn og grunn aldri fått noe særlig merkeklær da jeg vokste opp. Arvet en Miss Sixty-bukse og gikk rundt i fake Buffalosko, og var fornøyd med det. :p
Som mamma sa.. man får jo mer klær for prisen av en. Og da ville jeg heller ha fler klær. ;)
Også fikk jeg alltid klær og utstyr hvis det var noe jeg trengte!
Vi, som familie, hadde ikke dårlig råd, men tror mamma og pappa heller brukte de ekstra 1000-lappene på bestille turer som vi dro på hele familien. Tror kanskje jeg var blant de i klassen som hadde reist mest… og jeg velger de turene og minnene laangt over ei splitter ny Miss Sixty bukse ;)

Back
Topp