Dette med likestilling...

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Da jeg leverte frøkna i bhg i morges, så jeg det her:

ImageUploadedByBV Forum1460726082.385113.jpg

Bare mødre som henter altså... ;)

Hihi. Hvorfor har de skjema over det ja :p

Her henter jeg 99% av gangene selv. Men jeg jobber her i vår kommune. Mannen pendler med ferje. Han verken når bhg den ene eller andre veien. Så selvsagt blir det sånn da :)

Spesielt å holde oversikt over hvem som oftest er i bhg. Jeg leverer og mannen henter.

Her sjekker vi inn og ut ungene via pc så meg og sambo har hver vår knapp for det. Om andre henter eller leverer så er det bhg som tar seg av registreringen.

Er flertall av mine registreringer da sambo ikke har mulighet alltid pga jobb. Men ser en god del pappaer i bhg.

Her leverer den ene og den andre henter.
Eineste ganga me har sånne merknader, er hvis noen andre enn oss skal hente. Da skriver den som leverer det ned på innsjekklista. :)

Hvorfor i alle dager holder barnehagen "statistikk" på hvem som henter og leverer?
Hihi. Hvorfor har de skjema over det ja :p

Her henter jeg 99% av gangene selv. Men jeg jobber her i vår kommune. Mannen pendler med ferje. Han verken når bhg den ene eller andre veien. Så selvsagt blir det sånn da :)
Spesielt å holde oversikt over hvem som oftest er i bhg. Jeg leverer og mannen henter.
Hvorfor i alle dager har de skjema over hvem som henter og når?
Merkelig statistikk?! Hva brukes det til?

Her har pappa levert og hentet idag!

Det er ikke statistikk og skal egentlig kun brukes når andre enn mor/far henter fx. barnepike, søsken, besteforeldre ++

Det er ikke alltid det er den samme pedagogen som er der om morgenen som på ettermiddagen. Det er en integrert bhg med veldig mange barn, så greit å holde litt orden :)

Her leverer den ene og den andre henter.
Eineste ganga me har sånne merknader, er hvis noen andre enn oss skal hente. Da skriver den som leverer det ned på innsjekklista. :)

Det er sånn det fungere her også,
men så er det noen som misforstår..også henger de andre seg på ;)

Jeg tenkte først "så fint".
Det første som slo meg var at den som henter er oftest den som lettest kan komme dersom barnet blir sykt mens det er i barnehagen eller det skulle skje noe, og at en slik statistikk kunne brukes til å se hvem som skulle ringes :rolleyes:

Her er det pappaen som henter og leverer daglig, men bhg vet at de alltid skal prøve å ringe meg først dersom det oppstår noe.

Jeg tenkte først "så fint".
Det første som slo meg var at den som henter er oftest den som lettest kan komme dersom barnet blir sykt mens det er i barnehagen eller det skulle skje noe, og at en slik statistikk kunne brukes til å se hvem som skulle ringes :rolleyes:
Jeg tenkte også at det var fint :)

Tenk å kunne trygge barna som spør om henting med å kunne si at "mamma skal hente deg i dag" og så kommer mamma og henter ;)

Litt spesielt

Dette er vel barnehagens skjema ? Ikke for at foreldre skal lese? Synes det er rart at du leser, synes det er enda merkeligere at du tar bilde og legger ut og forstår nå hvorfor vi hos oss alltid på hjemme alt av bøker og lister for foreldrene....

Syns forresten ikke det har noe med likestilling å gjøre at det ser ut til å være flest mødre som henter. Kan jo være at far leverer. Uansett så er det ikke en likestillingssak hvem som henter i barnehagen. Kanskje gubben jobber på sjøen, eller at mor og far ikke er sammen. Kan være 101 årsaker.

Back
Topp