Dette med leie..

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Det finnes sikkert en sånn tråd fra før, men orker ikke lete. Jeg er 35+4 og tror baby innimellom ligger i tverrleie. Neste uke skal jeg til en ganske håpløs lege som sannsynligvis ikke klarer å finne ut av dette... Jeg er da i uke 36 og sist gang fødte jeg i uke 37. Dersom han ikke finner ut av dette med leie, bør jeg ta en tlf til føden da? Er det unormalt om hun fortsatt ikke ligger med hodet ned? Jeg tror hun gjør det store deler av tiden, men ikke alltid. Når bør hodet ha festet seg? Dette har egentlig ikke bekymret meg før i morges, da jeg kom på at om det skulle bli behov for ks pga tverrleie så vil de kanskje gjerne planlegge det? Eller tas det på sparket? Har hele tiden tenkt at det er den største selvfølge med vaginal fødsel, helt til denne problemstillingen dukket opp :P

Det finnes sikkert en sånn tråd fra før, men orker ikke lete. Jeg er 35+4 og tror baby innimellom ligger i tverrleie. Neste uke skal jeg til en ganske håpløs lege som sannsynligvis ikke klarer å finne ut av dette... Jeg er da i uke 36 og sist gang fødte jeg i uke 37. Dersom han ikke finner ut av dette med leie, bør jeg ta en tlf til føden da? Er det unormalt om hun fortsatt ikke ligger med hodet ned? Jeg tror hun gjør det store deler av tiden, men ikke alltid. Når bør hodet ha festet seg? Dette har egentlig ikke bekymret meg før i morges, da jeg kom på at om det skulle bli behov for ks pga tverrleie så vil de kanskje gjerne planlegge det? Eller tas det på sparket? Har hele tiden tenkt at det er den største selvfølge med vaginal fødsel, helt til denne problemstillingen dukket opp :P
Er 35+4 selv og kom akkurat fra jordmor der hun ikke fant helt ut av leie. Eneste hun var sikker på var at han ikke hadde hode langt nok ned. Nå hadde hun allerede bestilt ultralyd til meg, men sa tydelig at hun syntes det var viktig at vi fant ut av det på ul, så hun hadde henvist meg nå hvis hun ikke allerede hadde gjort det..
Hadde forlangt at legen skulle henvise deg til ul pga leie. Veldig greit å i allefall vite hvilken vei lille ligger når det nermer seg. :)

Enig med trultemor, hvis legen ikke klarer å finne leie er det hans plikt å henvise til noen som kan det, enten jordmor på sykehus eller ved hjelp av jordmor på sykehus. Spesielt med tanke på at du fødte i uke 37 sist. lykke til :)

Enig med de over. Men vil bare tilføy at det ikke er sikkert at baby sitt hode fester seg i det hele tatt. Veldig vanlig at de ikke gjør det siden du har født før. Så det må du ikke bekymre deg for. Men be legen henvise deg dersom han ikke finner utav hvordan baby ligger.

Krev å bli henvist til noen som kan det! Jeg var hos legen min i dag og her ligger babyen med hodet ned og har gjort det i over 6uker nå, men hodet har ikke festa seg, jeg fikk beskjed om at det var vanlig blandt førstegangsfødene at hode ikke fester seg, men det hadde uansett ingen betydning så lenge hun ligger i hodeleie:p

Krev å bli henvist til noen som kan det! Jeg var hos legen min i dag og her ligger babyen med hodet ned og har gjort det i over 6uker nå, men hodet har ikke festa seg, jeg fikk beskjed om at det var vanlig blandt førstegangsfødene at hode ikke fester seg, men det hadde uansett ingen betydning så lenge hun ligger i hodeleie:p
Trodde det var hos flergangsfødende at hodet ikke alltid festet seg? :/

Enig med de over, be om å få henvisning så du får sjekket det. Det er ganske stressende å gå rundt og bekymre seg over det, og det er jo en ting som er så enkelt å få sjekket! Og hvis babyen ligger i tverrleie bør de vel snarest prøve seg på en ytre vending hvis det lar seg gjøre hos deg..

Min første festet seg aldri, heller ikke på overtidskontrollen. Men fødsel gikk så fint atte :-)
Jordmor mente hodet var festet sist jeg var på kontroll, så jeg er ikke bekymret :)
Men trodde det pleide å feste seg hos førstegangs og ikke like ofte hos flergangs.. Det jeg har fått inntrykk av her inne på forumet :)

Og til trådstarter; enig med alle som sier du ble kreve UL om de er usikker på leie ;)

Tusen takk for svar alle sammen! Da skal jeg prøve å "stå på krava" på tirsdag. Egentlig veldig dårlig på det, men skjønner jo at dette kan være avgjørende ift fødsel!

Back
Topp