Dette med hodeomkrets

jc

Gift med forumet
Gutten min hadde 36 i omkrets rundt hodet, i tillegg ble han tatt med tang:-/ Kjenner jeg har begynt å grue med til neste fødsel...er det noen som har peiling på hvor mye ekstra ei tang utgjør?

jeg har født nr1 med 34 rundt hodet. nr 2 var 38 og nr 3 var 35.... for å si det sånn det var like jævlig vondt med alle 3... tror ikke hodeomkretsen er avgjørende for vondt det er hvis det var det du tenkte på....

men jeg aner ikke hvor mye tanga utgjør...

vet ikke.. min hadde  40cm i hodeomkrets og måtte ut m vakuum.

Jeg revna ikke  mer enn "normalt".. flinke jordmødre som tok imot har mye å si

Jeg ble klipt litt og revna mye, 3c, derfor jeg gruer meg...Litt vanskelig å ta imot på en god måte når han mått ut med tang fort..emoticon
Begynner jo å spekulere på alt mulig rart, ungen må jo ut uansett..:-)

Aner ikke hvor mye mer tangen utgjør.. Noen cm kanskje.. Men vil bare si at min første ble tatt med tang, og andre kom helt selv, mye raskere.
Skjønner godt at du gruer deg til neste fødsel, for vet selv at denne tangen ikke er noe trivelig, men til meg så sa dem at det var veldig liten sjanse for at det skulle bli tang igjen, pga at nr 1 hadde "åpnet" opp fødselskanalen.
Men snakk med jordmor/lege om "angsten" så kan de sikkert hjelpe deg, det kan også hjelpe å snakke ut om forrige fødsel og sånnt. Evt kan du høre om muligheter for å få keisersnitt om du ønsker det.

Begge mine var 34 cm :) Hadde ikke gjort noe om de var 20 cm når de skulle gjennom åpningen da :p

Legen min skal henvise meg til KK for samtale når det nærmer seg, heldigvis!! Hadde det sist også, gjorde veldig godt
KS er uaktuelt for meg!!
Får håpe at du har rett, at sist fødel åpnet opp;-)

Takk for svar:-)

Back
Topp