Dette irriterer meg når dåke er på restaurant!:)

Jeg synes det er så bra når kunder får beskjed at det er halvtime venting på maten (pga full resturant) og de presterer å klage på at den godt stekte indrefilen ikke er ferdig etter 5min! Gaad! Jeg kan godt steke biffen din i microen jeg altså hvis det er ett ønske! Men siden jeg har stor respekt for mat er dette noe jeg IKKE gjør!

Ååå, shit.. Tenkte Cafè jeg, ikke restaurant.. Nei, da rydder man ikke, men samler ting litt. Trodde man ikke fikk bare kaffe på restaurant, men sikkert ikke alle plasser det er spise-tvang[:)]

ORIGINAL: lmk88

Når jeg er på resturant så viser jeg respekt for de ansatte..[:D]
det er flott :) For eg behandler folk som respekterer  meg betre enn dei som skal vise at dei er så mykje betre enn meg :)

ORIGINAL: sorciere_

det er flott :) For eg behandler folk som respekterer  meg betre enn dei som skal vise at dei er så mykje betre enn meg :)

Jeg har selv jobbet på resturant så viser forståelse for evt forsinkelser eller annen som måtte dukke opp[:D]

Jeg har selv jobbet på resturant så viser forståelse for evt forsinkelser eller annen som måtte dukke opp[:D]

Samme her [:)] Jeg venter gjerne lengre, for å få bedre mat. Og vet godt forskjellen på restaurant og mc donalds! ikke at de som jobber på mc donalds her i byen er så kjappe da men[8|]

ORIGINAL: pandalise

Ååå, shit.. Tenkte Cafè jeg, ikke restaurant.. Nei, da rydder man ikke, men samler ting litt. Trodde man ikke fikk bare kaffe på restaurant, men sikkert ikke alle plasser det er spise-tvang[:)]

Der eg jobber er det ikkje spisetvang :) men vi jager kafégjestar frå restauranten og ut i kaféen dersom det kjem nokon som vil ete og trenger plassen :)

Er eit restaurant område, eit kaféområde og så bar med mulighet til å sitte på dagtid i 2. etg :) Og så uteområde i 1. og 2. etg :) Og det er ganske tydelig når ein kjem inn kva som er kva :)

Der eg jobber er det ikkje spisetvang :) men vi jager kafégjestar frå restauranten og ut i kaféen dersom det kjem nokon som vil ete og trenger plassen :)

Er eit restaurant område, eit kaféområde og så bar med mulighet til å sitte på dagtid i 2. etg :) Og så uteområde i 1. og 2. etg :) Og det er ganske tydelig når ein kjem inn kva som er kva :)

Ååja[:D] Ja, nei da skal man vel ikke ta feil. Men ombestemmer man seg, vil visst ha mat alikevel, kan man vel løfte på rompa å gå inn i restauranten[8D]

ORIGINAL: tindra

Til info så har vi eit kafé område og sjølve så har vi restauranten.. :)

1) Når du går overlegent forbi meg i baren, setter deg ved eit bord, så eg må ta bordbestilling når du kun skal ha ein kaffe.
2) Når du bestiller ein kaffe i baren, men går, så eg må tusle ein halv meter bak deg for å servere deg kaffen din.
3) Når du trur at ein godt stekt biff tar 5 min, fordi det gjorde pastasalaten du fekk i forrige veke. Det er eit kvalitetstegn at biffen ikkje er ferdigstekt idet du kjem inn døra, altså!
4) Når eg spør om dei på bordet vil ha kaffe etter maten, påfyll eller lignande, så er det lov å ta heile bestillinga på ein gong, så eg slepper å gå fram og tilbake 4 gonger fordi ein ny person vil ha påfyll når eg har komt bort med den forrige.. Eg klarer å bære 4 kopper med kaffe om gongen, altså!
5) Når du plasserer ungane og barnevognene så dårlig til, at dersom eg skal servere ei suppe eller kaffekopp, så må eg lene meg over ungen! Og iallefall når du blir sure fordi eg ber om at barna blir flytta så eg får muligheten til å komme til bordet det lille øyeblikket det tar å servere deg!
6) Dersom du seier du setter deg i 2. etg, så noterer eg meg det. Flytter du deg ned og ut får ikkje eg det nødvendigvis med meg. Vennligst gje beskjed, så eg slepper å leite meg fordærva etter "dame, oppe ute, grønn genser"..
7) Når du går inn på kjøkkenet for å klage. Er eg som er servitør. Du har ingenting på kjøkkenet å gjere!!
Takktakk!:)

(...har 20år på ræva i resturant/utelivsbransjen)

Samme her [:)] Jeg venter gjerne lengre, for å få bedre mat. Og vet godt forskjellen på restaurant og mc donalds! ikke at de som jobber på mc donalds her i byen er så kjappe da men[8|]

Hehehe:) Eg hadde to "læækre", 50 år gamle damer som gjekk etter 15 min fordi maten ikkje var ferdig... Kom ut med maten, og då var dei vekke... :P Og nokon på nabobordet lo, for dei hadde fått med seg heile greiene,- også at eg informerte om at det tok 20 min før maten var klar :P

Alle yrker har nok ting de irriterer seg over.. uansett hva man jobber med..

ORIGINAL: Hønemor92

service lenge leve sier jeg bare[8|]

Ser ikkje kva dei 7 punkta mine har med dårlig service å gjere [:D]

ORIGINAL: Lillesnille

Trur eg på [8D] Men godt å få lufta det av og til [:D]

[:-]Betyr dette at jeg skal slutte å knipse,plystre å hoie etter kelneren?

[:D]Har aldri gjort det altså ,det bare irriterer meg når andre plystrer etter kelneren som om vedkommende var ei bikkje. Og,jeg har aldri jobbet i serveringsbransjen - bare vært flittig bruker av tjenesten.

ORIGINAL: MICAmor

[:-]Betyr dette at jeg skal slutte å knipse,plystre å hoie etter kelneren?

[:D]Har aldri gjort det altså ,det bare irriterer meg når andre plystrer etter kelneren som om vedkommende var ei bikkje. Og,jeg har aldri jobbet i serveringsbransjen - bare vært flittig bruker av tjenesten.

Heheh:) eg overser dei ;) Finner meg ikkje i det, rett og slett :) Yrkesstolthet:P

ORIGINAL: Maanda

Lurer litt på hvorfor ansatte i sånne bransjer irriterer seg over kundene sine jeg. Skal dere ikke være serviceinnstilte da? Og tenkt å irritere seg over småbarn som smuler, da gitt! Tenker foreldrene har nok å tenke på at de glemmer å samle de på en serviett, og det tar ikke lange tida for de som jobber der å sope det sammen.

Ikke rart i at enkelte kvier seg for å dra på restaurant og kafé fordi de er redde hva andre skal tenke og tro,når det tydelig vises her at de/dere som jobber på sånne steder faktisk irriterer seg over det meste.

Hadde du jobba i denne bransjen hadde du også irritert deg over ting :) Og det er MAAANGE ting vi ikkje irriterer oss over :) og det er ikkje snakk om eit par smuler... Men når maten er klint utover heile bordet.. Eg tviler på at mødrene lar det sjå slik ut heime, og rydder opp når ungen kliner fuktig brød rundt seg med ein meters radius :)  Vi kjefter ikkje dersom nokon ikkje rydder opp etter  barnet sitt.. men må vere lov å irritere seg? ;p

Og at vi irriterer oss over ting betyr ikkje at vi ikkje er serviceinnstilte :) men sjølv om ein jobber i servicebransjen betyr det ikkje at vi finner oss i kva som helst :) Vi har faktisk lov til å nekte å servere gjester som er ufordraglige og uhøflige :)

Og di nederste setning skjønte eg fint lite av... redd for å gå på kafé/restaurant? Fordi dei er redde for kva folk skal tru? lurer dei på noko er det berre å spørre... eller holde seg heime om dei er for redde, såklart :)

æ å jobbe i restaurantbransjen og kjem over my rart. har aldri hørt at æ kan nekt folk servering hvis dem e uhøflig da[8D] folk e forskjellig, å uansett så e det jobben vårres å prøv å gi dem en god opplevelse og yt god service. æ syns ikke at det e bra serviceinnstilling å gå ut på nettet å sleng drit om kundan mine å samtidig si korr æ jobbe hen. (regne med at det ikke e så jævlig mang spiseplassa i førde)

samme med dem i den andre butikktråden. bra reklame for yrket dåkkers må æ si.[:)]

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Jobber du på et sted som heter Riverside? Det har jeg hørt mye om i så fall! [8D][:D]
nei =) Nedlagt :P 

ORIGINAL: Lillesnille

Trur eg på [8D] Men godt å få lufta det av og til [:D]

MHM!

Alle bransjer har sånn, alle trenger og lufte, og det har ingenting med dårlig service å gjøre! Skjønner deg godt! [:D]

ORIGINAL: betsy82

ORIGINAL: Maanda

Lurer litt på hvorfor ansatte i sånne bransjer irriterer seg over kundene sine jeg. Skal dere ikke være serviceinnstilte da? Og tenkt å irritere seg over småbarn som smuler, da gitt! Tenker foreldrene har nok å tenke på at de glemmer å samle de på en serviett, og det tar ikke lange tida for de som jobber der å sope det sammen.

Ikke rart i at enkelte kvier seg for å dra på restaurant og kafé fordi de er redde hva andre skal tenke og tro,når det tydelig vises her at de/dere som jobber på sånne steder faktisk irriterer seg over det meste.

Hadde du jobba i denne bransjen hadde du også irritert deg over ting :) Og det er MAAANGE ting vi ikkje irriterer oss over :) og det er ikkje snakk om eit par smuler... Men når maten er klint utover heile bordet.. Eg tviler på at mødrene lar det sjå slik ut heime, og rydder opp når ungen kliner fuktig brød rundt seg med ein meters radius :)  Vi kjefter ikkje dersom nokon ikkje rydder opp etter  barnet sitt.. men må vere lov å irritere seg? ;p

Og at vi irriterer oss over ting betyr ikkje at vi ikkje er serviceinnstilte :) men sjølv om ein jobber i servicebransjen betyr det ikkje at vi finner oss i kva som helst :) Vi har faktisk lov til å nekte å servere gjester som er ufordraglige og uhøflige :)

Og di nederste setning skjønte eg fint lite av... redd for å gå på kafé/restaurant? Fordi dei er redde for kva folk skal tru? lurer dei på noko er det berre å spørre... eller holde seg heime om dei er for redde, såklart :)

æ å jobbe i restaurantbransjen og kjem over my rart. har aldri hørt at æ kan nekt folk servering hvis dem e uhøflig da[8D] folk e forskjellig, å uansett så e det jobben vårres å prøv å gi dem en god opplevelse og yt god service. æ syns ikke at det e bra serviceinnstilling å gå ut på nettet å sleng drit om kundan mine å samtidig si korr æ jobbe hen. (regne med at det ikke e så jævlig mang spiseplassa i førde)

samme med dem i den andre butikktråden. bra reklame for yrket dåkkers må æ si.[:)]

Ingen kan utifrå dette vete kalla gjester det er snakk om :) her i førde har vi iallefall 14 plasser du kan gå å ete.......
Litt oppdragelse må no damene på babyverden tåle :) Og sjølv om eg lar meg irritere, så har eg ikkje sakt at eg ikkje serverer og er høflig mot dei gjestane som bestiller ein kaffe i baren så eg feks må følge etter dei. Eg gjer det jo. seier verstegod, smiler og er høflig :)

altså, dei må vere litt meir enn berre uhøflige for å kunne nekte dei servering :)

Og dei aller fleste er godt fornøgd med meg på arbeidsplassen min :) Det kjem nok av at eg gjer ein god jobb :) Skyldes nok god service og god mat, vil eg tru... [8D]

Back
Topp