Dette er tortur.

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Minst.
Å gå slik å vente... symptomene mine bare øker på. Kvalmen blir mer og mer fremtredende. Og ikke vet jeg noen ting. Går bare og venter på blodprøvesvar - og må ta nok en prøve på mandag før gynekologen vil gi noe endelig svar. Får et midlertidig tegn i ettermiddag - det bør ha doblet seg siden mandag i følge alt jeg leser, men hun ville vente helt til mandag altså før hun sa noe mer.

I tillegg skal jeg jo egentlig være på jobb - og herreminhatt så uoppmerksomme unger jeg har som ikke legger merke til at mamma bare er hjemme uten arbeidsutstyr [emoji23]
 
Huff- jeg forstår deg veldig godt! Jeg synes jo selv dagene sleeeper seg avgårde, og jeg vet jo det er mye verre når man går sånn og er usikker... Hehe, jeg har funnet på en forklaring til de minste ungene for hvorfor jeg er hjemme. Er mer spent på hvor lenge det tar før min 20 år gamle sønn avslører meg... Ikke vanlig kost at jeg alltid er hjemme først[emoji6]

Håper du får de svarene du ønsker deg, og at alt viser seg å være bra med spiren din[emoji4]
 
Minst.
Å gå slik å vente... symptomene mine bare øker på. Kvalmen blir mer og mer fremtredende. Og ikke vet jeg noen ting. Går bare og venter på blodprøvesvar - og må ta nok en prøve på mandag før gynekologen vil gi noe endelig svar. Får et midlertidig tegn i ettermiddag - det bør ha doblet seg siden mandag i følge alt jeg leser, men hun ville vente helt til mandag altså før hun sa noe mer.

I tillegg skal jeg jo egentlig være på jobb - og herreminhatt så uoppmerksomme unger jeg har som ikke legger merke til at mamma bare er hjemme uten arbeidsutstyr [emoji23]

Den emosjonelle karusellen [emoji28] Forstår deg så godt! De lærde strides helt klart[emoji5] For samtlige jeg har møtt den siste uken, 3 forskjellige leger. Gynekolog, overleger på føde/gyn sier at de ikke bryr seg om hcg nivåer. Men det kan jo være fordi de hos meg ser fosteranlegget og hjerte?! Positivt at du har så mange symptomer, sikker på at det går veien for deg[emoji173]️
 
å herreguuud.. jeg blir gal!!

Hcg hadde steget videre.. ikke dobling, men det går oppover.
Ba om å få snakke med legen, for jeg skjønner ingenting.
Det første han sier er at jeg ikke må finne på å reise til syden - høy risiko i første trimester blablabla...
Så sier jeg at jeg ikke kan avlyse noe før jeg vet sikkert om jeg er gravid eller ikke.
"JAmmen du er gravid.." Ja ok?
Ja, hcg stiger. Ergo er du gravid. Så forklarer han meg det jeg allerede vet, at gyn ikke fant foster, men at når hcg stiger så er jeg visst gravid.

Så jeg sitter her om mulig mer forvirra og frustrert enn istad.

Må inn på mandag og ta enda en blodprøve, vente på svar til tirsdag. Og håpe på et mirakel og en henvisning til ultralyd igjen som blir innvilga på null komma svisj. Fredag reiser jeg på ferie.
Hva skal jeg si til ungene da? Jeg er gravid, men ikke gravid så vi kan ikke reise på ferie???

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
 
Men du- har du ikke anledning til å bestille privat ul neste uke da? Dersom du ikke skulle rekke det med en henvisning..
 
å herreguuud.. jeg blir gal!!

Hcg hadde steget videre.. ikke dobling, men det går oppover.
Ba om å få snakke med legen, for jeg skjønner ingenting.
Det første han sier er at jeg ikke må finne på å reise til syden - høy risiko i første trimester blablabla...
Så sier jeg at jeg ikke kan avlyse noe før jeg vet sikkert om jeg er gravid eller ikke.
"JAmmen du er gravid.." Ja ok?
Ja, hcg stiger. Ergo er du gravid. Så forklarer han meg det jeg allerede vet, at gyn ikke fant foster, men at når hcg stiger så er jeg visst gravid.

Så jeg sitter her om mulig mer forvirra og frustrert enn istad.

Må inn på mandag og ta enda en blodprøve, vente på svar til tirsdag. Og håpe på et mirakel og en henvisning til ultralyd igjen som blir innvilga på null komma svisj. Fredag reiser jeg på ferie.
Hva skal jeg si til ungene da? Jeg er gravid, men ikke gravid så vi kan ikke reise på ferie???

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Huff, føler med deg. Når skulle du reise? Sa legen at de ikke anbefaler reise i første trimester? Håper alt går bra!!
 
Men du- har du ikke anledning til å bestille privat ul neste uke da? Dersom du ikke skulle rekke det med en henvisning..

Har ikke funnet noen steder som tar i mot uten henvisning verken i aust-Agder eller Telemark.

Har sendt melding til jordmor og bedt ho ringe.
 
Huff, føler med deg. Når skulle du reise? Sa legen at de ikke anbefaler reise i første trimester? Håper alt går bra!!

Reiser om en uke på fredag. Nei han anbefalte ingen å reise i første trimester...
Men jeg spurte jordmor før alt dette styret startet og hun sa det var bare å dra.
Hvis jeg er gravid i følge en ul som jeg bare må få, så drar jeg. Hvis jeg ikke er så får jeg se.
 
Jordmor sa bare reis.
Skulle ordne meg en time hos en hun kjente så jeg får en ul til uka. Hcg var litt usikkert å stole på da den fortsetter å stige noe selv om man ikke er gravid.
Litt mer konkret iallfall :)
 
Eneste sikre er en ny ultralyd. Du kan jo være kortere på vei, å at det er årsaken til at de ikke fant noe. Det er jo rimelig smått det de ser etter. Kommer an på hvor moderne utstyr de bruker også.
 
Ny ul på mandag :)
Da er det endelig slutt på å lure. Uansett utfall - og jeg er forberedt på dårlige nyheter - er det godt å få et svar :)
 
Håper du får positive svar[emoji4]
 
Håper du får gode nyheter[emoji173]️
 
Har ikke funnet noen steder som tar i mot uten henvisning verken i aust-Agder eller Telemark.

Har sendt melding til jordmor og bedt ho ringe.
Så du har fått til mandag, men til en annengang om du skulle trenge så på kulturhuset i Grimstad trenger du ikke henvisning og kloster Jensen i Arendal trengte man ikke henvisning før hvertfall.
 
Så du har fått til mandag, men til en annengang om du skulle trenge så på kulturhuset i Grimstad trenger du ikke henvisning og kloster Jensen i Arendal trengte man ikke henvisning før hvertfall.

Takk - skal skrive det opp :)
Håper på å få litt mer oppfølging hvis jeg blir gravid igjen. Har passert 36 år og hadde en sa i november og så dette nå..
Sånn er det å bli gammal [emoji85]
 
Takk - skal skrive det opp :)
Håper på å få litt mer oppfølging hvis jeg blir gravid igjen. Har passert 36 år og hadde en sa i november og så dette nå..
Sånn er det å bli gammal [emoji85]
Hei hei jeg er bare 3 år yngre
[emoji23] [emoji23] så gamle er vi ikke [emoji23] men skjønner i forhold til oppfølging.
 
Hei hei jeg er bare 3 år yngre
[emoji23] [emoji23] så gamle er vi ikke [emoji23] men skjønner i forhold til oppfølging.

Gubben er 10 år eldre da så jeg skylder egentlig på han for alt [emoji85]
 
Takk - skal skrive det opp :)
Håper på å få litt mer oppfølging hvis jeg blir gravid igjen. Har passert 36 år og hadde en sa i november og så dette nå..
Sånn er det å bli gammal [emoji85]
Håper for deg! Blir 36 i november og kjenner litt på at årene flyr. God klem til deg.
 
Back
Topp