dette er ondt

Jonathan`s mamma

Gift med forumet
jeg har så inni jjjjjjjj........ ondt under ribbeina[:(][:(]ont og pust.....   hadde det sist når jeg var høygravid og jonathan lå oppå ribbeina mine[:(]  (ikke så rart jeg hadde ondt da)   men hvorfor nå?????

Veit ikkje, men god bedring!!

Hvilken side har du vondt på??

begge men mest på høyre[:(][:(]

Huffda. Fikk sånne smerter jeg også, ca 3 uker etter fødselen. Havna på sykehuset, og det var gallestein!! Forferdelig vondt, kjennes ut som et belte som strammes mer og mer og mer under brystet...Fikk store problemer med å puste... Var værst på høyresiden...
 Skal opereres i april...
Får håpe det ikke er det du har, det unner jeg INGEN å få!!! Fy f... så vondt når anfallene kommer...
God bedring til deg, iallefall!!

det sitter liksom helt øverst i ryggen også...  hadde du det???

Gallesten? God bedring!

ORIGINAL: Jonathan`s mamma

jeg har så inni jjjjjjjj........ ondt under ribbeina[:(][:(]ont og pust.....   hadde det sist når jeg var høygravid og jonathan lå oppå ribbeina mine[:(]  (ikke så rart jeg hadde ondt da)   men hvorfor nå?????

gjør det vondt under ribbe bena? ikke i ribbe bena?
jeg har slete hele livet med smerter bak ribb bena og bak, dette kom av luft lommer eller noe slikt i lungene sa legen. er sinnsykt ubehagelig og ekkelt, avotil så er det akuratt som det river når man puster. men ikke farlig. men vet jo ikke om det er det du har. håper du blir bedre, god bedring

det sitter liksom helt øverst i ryggen også...  hadde du det???

Ja, d hadde jeg. Var voooooooooondt rundt hele meg i brystregionen... Kom i sånne tak,liksom, var værre innimella... Har du det sånn?

ja kommerog går..... plutselig så går det nesten helt over.....  ryggen er ond[:(][:(][:(]

ja kommerog går..... plutselig så går det nesten helt over.....  ryggen er ond[:(][:(][:(]

Huffda, syns det hørtes skremmende kjent ut... Syns du skal få det sjekka... ...mens du har vondt, for de gjør sikkert ikkeno hvis du kommer til legen i etterkant... Å er det gallestein, kan anfallene komme når du minst aner det... Fet mat, sjokolade og epler kan "trigge" til anfall...

du sa akkurat det jeg hadde spist i kveld[:'(][:'(][:'(]     dro til vannlig lege for og få sjekket det opp??? 

Har sånne gallesmerter av og til selv, og det er voooooooondt!!
Jeg har det ikke ofte, og er derfor ikke vurdert til operasjon enda..
Men om du tar kontakt med lege, så kan de ta noen blodprøver av deg og
finne ut om det er det eller ikke.. [:)]

Uff god bedring!![&:]

Jeg våknet av slike smerter en mårra,å ble redd, så fikk time til fastlegen med en gang, og hun sendte meg rett på sykehuset. Tok blodprøver og ultralyd, så da så de at det var gallestein!  Fikk et anfall forrige helg å, det kraftigste hittill, å da ble jeg hentet i ambulanse... Fikk ei sprøyte (med Voltaren) Å etter 15 min var jeg gulle go igjen!! Heldivis!! Men kan enda få flere anfall før operasjonen...men nå har jeg heldivis medisin liggende på lur... [;)]

ORIGINAL: Almyrida81

Har sånne gallesmerter av og til selv, og det er voooooooondt!!
Jeg har det ikke ofte, og er derfor ikke vurdert til operasjon enda..
Men om du tar kontakt med lege, så kan de ta noen blodprøver av deg og
finne ut om det er det eller ikke.. [:)]

Jeg har heller ikke anfall så ofte, men pga av at vi planlegger flere barn, vil de fjærne galleblæra pga  at hyppigheten av anfall kan øke under graviditeten... å da kan man jo ikke operere eller knaske medisiner i tide og utide...[;)]

ORIGINAL: Sandrella

ORIGINAL: PiaMor

Huffda. Fikk sånne smerter jeg også, ca 3 uker etter fødselen. Havna på sykehuset, og det var gallestein!! Forferdelig vondt, kjennes ut som et belte som strammes mer og mer og mer under brystet...Fikk store problemer med å puste... Var værst på høyresiden...
Skal opereres i april...
Får håpe det ikke er det du har, det unner jeg INGEN å få!!! Fy f... så vondt når anfallene kommer...
God bedring til deg, iallefall!!

ble operert da jeg var 4mnd på vei! helvetes vondt blir det etter hvert hvis ikke de gjør noe med det! jeg venta 7mnd,ingen oppdaga det da,og da lå jeg og rulla på gulvet og skreik som bare det før dem opererte!

Auda!! Enda godt du er kvitt faenskapen nå da!! [;)]

Back
Topp