Dette er nei-mat for gravide!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
Savner brie og salami!
Generelt savner jeg å nyte mat i det hele tatt.... Men nå er det ikke mange ukene igjen :)

Savner hvitløksspekepølse, men sånn ellers gleder jeg meg mest til å slippe å være så sykt nøye på alt med tanke på at det må være gjennomstekt og vasket etc.

Sent from my iPhone using BV Forum

Brie og fetaost! Har en avtale med min mor, akkurat som sist. Når ho kommer på besøk på sykehuset første gang så er prisen for inngangsbilletten ferske rundstykker, brie og paprika ♡

Salami!!! Lagret opp en spekepølse hos min bestemor som jeg får etter fødsel!!!

Storebror 05.10.2011 ♥️
Lillesøster er ventet 12.03.2014 ♥️

Spekeskinke og brie savnes mest her. Samt matlysten og utvalget av drikke generelt, pga kvalme.

Blodig biff, alle myke oster og spekeskinke! Er så mange gode ting på restauranter og kafeer som inneholder det! F.eks. burger med blåmuggostkrem. Eller sandwich med brie og salami. Eller pizza med parmaskinke! Gjett om jeg skal ta med baby ut på kafé! Må bare få igang ammingen, så skal jeg bli kafémamma;) Får god bruk for den fine, nye stelleveska mi da:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Salami, spekeskinke og østers.

Fetaost har jeg spist.

Sent from my iPhone using BV Forum

Blodig biff, alle myke oster og spekeskinke! Er så mange gode ting på restauranter og kafeer som inneholder det! F.eks. burger med blåmuggostkrem. Eller sandwich med brie og salami. Eller pizza med parmaskinke! Gjett om jeg skal ta med baby ut på kafé! Må bare få igang ammingen, så skal jeg bli kafémamma;) Får god bruk for den fine, nye stelleveska mi da:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Pizza med parmaskinke kan du jo spise nå. For skinka er vel stekt? :)

Ja,den bør vel helst være fryst først også? Litt usikker. Noen restauranter som legger skinka ustekt oppå etter pizzaen er stekt da. Er jo da den er god:) Er ikke så farlig nå, bare 13 dager til termin!

Jeg pleier å legge den rå opp på, etter pizzaen er stekt.

Sent from my iPad using BV Forum

Godt for deg, men jeg ville ikke tatt sjansen på salami i graviditeten (ustekt vel og merke, har hatt ostesmørbrød med salami et par ganger når savnet ble for stort, men da passet på å steke godt)

Salami er spekemat så risikerer toxoplasmose.

Back
Topp