Dette er jo kjempe tidlig, MEN..

Håperpåentil

Forumet er livet
VIP
Siden jeg har vogndilla så må jeg bare spørre...

Hvilken vogn skal dere ha?

Kom med ulemper/fordeler med de vognene dere har hatt osv. 

Vi skal ha mountain nuggy urban jungle. 

Vognene vi har hatt tidligere er:

-Basson roma - Denne var ALT for stor og det var tungvint å ta ut og inn av bil. Solgt etter 1 mnd.

- Quinny 3 xl - Tippet med snuppa oppi, solgt dagen etter.

-Tfk joggster twist- En veldig god og romslig vogn, har håndbremse og justerbar fotbrett. Ulempe er helt klart glidelås systemet som regulerer ryggen(ufattelig slitsomt i lengden) og det at en ikke kommer til under kurven spesielt når ungen ligger med ryggen ned i sportsdelen. Ellers så er den veldig ruvende siden den er så stor så den passer ikke til folk som er korte. 

- MacLaren trille - Denne har vi ikke solgt for vi ønsker å bruke den til neste også. Den har full liggestilling, god å trille, lett å legge sammen og veldig fin å se på:-D

Vi har også hatt Maclaren quest, men den solgte vi for det gikk ikke ann å legge ned ryggen..

Vogndilla ja?!

Vi har bare hatt to. Mountain Buggy urban jungle, 2009 modellen! Herlig vogn, eeeeelsker den! Men den begynner å bli sliten og de nyere modellene har fått noen nye finesser jeg synes virker digg. Tror vi selger den vi har.

Den andre er en carena trille. Den beholder vi som ekstra trille, en helt ok vogn. 

Nå har jeg enten lyst på en ny mountain buggy, eller en firhjuling. 

Av firhjulinger har jeg lyst på en emaljunga eller en brio. 

Åå GODT å se at det er flere enn meg som har begynt å tenke på vogn allerede, haha! ;)

Vi har en Simo kombi. Jeg er veldig glad i den, men samtidig har jeg lyst til å bytte den ut. Kresen som jeg er, synes jeg ikke den er "fin nok" etter å ha vært i bruk i bhg og alt. Misfarga kalesje, flekker osv.. Får se hva vi ender opp med :)

Ellers har jeg hatt Bugaboo Bee da lillemor var liten, og jeg angrer som en hund på at jeg solgte den. Geniaaal liten vogn med god liggestilling og vendbar kjøreretning på setet som definitivt skal i hus samtidig med ny baby :)

Har også hatt Brio Joyful eller noe lignende, den var langt i fra "joyful" og jeg kvitta meg med den rimelig kjapt. 

Emmaljunga City Cerox 360 (forgjengeren til Nitro City) ble lenge hos oss, men solgte den og kjøpte Emmaljunga Scooter S - den med svingbare framhjul. Er sånn passe fornøyd med den, men kommer nok til å selge den og kjøpe Bugaboo Bee igjen etter hvert :P 

Til dne nye lille babyen vurderer jeg å fortsette med Simoen, eller Emmaljunga City Cross :) Har også litt lyst på Nitro City, men jeg synes den ser så rar ut med bagen på det understellet, den ser så liten ut da.. *sukk* Det skal ikke bare være lett! ;) 
Trehjulsvogner er ikke helt min greie, jeg liker ikke at de må snus framover så veldig tidlig, og at bagene er forholdsvis små.. :) Men de er jo himla gode å kjøre! 

Har TFK Joggster Twist og er superfornøyd=) Min jente brukte bagen fram til ho var litt over 6 måneder og hun hadde voksiposen i bagen helt fram til vi byttet. Så synes ikke bagen er liten i det hele tatt. Det ser kanskje liten ut, men er flott! Elsker også muligheten til å bruke adaptere til bilstolen på understellet, noe jeg brukte masse når ho var liten.

Sportsdelen kan bare brukes framovervendt, men siden jeg har hatt en så nysgjerrig jente som ikke har interesse av å se på meg når vi er ute på ting var det ikke noe problem.. Og det er jo luke i kalesjen så man kan fortsatt se ungen mens man triller..

Er veldig enig i at det er dumt at man ikke kommer til i kurven når vognen er lagt helt ned, men lettvintheten av å kunne trille og snu lett (tre hjul) og kunne bremse med håndbrems, spesielt kjekt på vinteren, er viktigere synes jeg..

Men TFK har jo en annen type bag, nemlig denne: http://www.flust.no/barn-og-baby/barnevogn/vogntilbehoer/tfk-multi-x-hardbag/ . Den kan brukes i liggende og sittende stilling begge veier tror jeg..

Jeg vurderer å kjøpe sånn mamaboard, sånn at jenta som blir 2 år og 9 måneder kan stå på det når vi er ute på tur og hun ikke orker å gå sjøl..

Her bruker vi vogna fra i fjor. Fikk vesla januar 2011,
Så vi kjøpte Emmaljunge edge duo combi vogna, 2011 modellen, å veeeldig fornøyd, så vi skal bare kjøpe tvillingvogna av ei veninne, men teker fortsatt litt på det.
Virker som M er lei av  åsitte i vogn, ho vil hele tiden opp å gå, åsså skal ho trille vogna si selv.

Men jeg tenker at, det er jo greit å ha, plutselig kan ho bli sliten, eller slå seg vrang eller noe..

Hmmmmmmmmm........ 2år og 5 mnd er ho når lille kommer.
hmmmm, teeeeenkeee...

Tina pusen skrev:
Så vi kjøpte Emmaljunge edge duo combi vogna, 2011 modellen, å veeeldig fornøyd, så vi skal bare kjøpe tvillingvogna av ei veninne, men teker fortsatt litt på det.
Virker som M er lei av  åsitte i vogn, ho vil hele tiden opp å gå, åsså skal ho trille vogna si selv.

Men jeg tenker at, det er jo greit å ha, plutselig kan ho bli sliten, eller slå seg vrang eller noe..

hmmmm, teeeeenkeee...

Jeg har ikkje nesten ikke hatt behov for vogn til mine når di har blitt storesøsken, da har de vært 20 mnd. Ville heller satset på ei søskenvogn i "to etasjer", den er mer håndterlig og blør ikke unødig stor når eldste ille sitter oppi.....

Vi har Emmaljunga city cross! Veldig fornøyd!
Passet kjemepfint til vårt bruk med vesla, som bruker den fortsatt! Men minsten får overta den:) Eneste som har vært litt dumt er at kallesjen har blitt litt "slækk" så vil ikke sitte i alle spor (på sportsdelen). Men det går helt fint, kan jo evnt kjøpe ny!

Vi har emmaljunga mondial 2012 og en liten trille, men skal nok kjøpe moutain buggy søskenvogn når den tid kommer..

SaKrAM skrev:

Tina pusen skrev:

hmmmm, teeeeenkeee...

Jeg har ikkje nesten ikke hatt behov for vogn til mine når di har blitt storesøsken, da har de vært 20 mnd. Ville heller satset på ei søskenvogn i "to etasjer", den er mer håndterlig og blør ikke unødig stor når eldste ille sitter oppi.....

Søsken vogn med 2 etasjer????? Er det sånn hvor et barn sitter under det andre??

Nei det vil jeg ikke ha.
Kresen jeg vettu :P
Men tenkte litt på å kjøpe sånn stå brett da :D
Får vel bare se når den tid kommer tror jeg,  å ta en avgjøreøse på det da :)
Takk for tips ;)

Jeg er kjempeglad i å planlegge, og det ned til minste detalj! Tror vognparken kommer til å se slik ut! 

Emmaljunga City Cross - Sort.
City Bag - Brown Flowers.

Brio Go - Grå.
Brio Go Bag - Grå.
Sort understell! :) 

Også har vi en nydelig marineblå barnevogn fra 1956, i merket AWN. Det er forløperen til produsenten som i dag er BRIO! :) 

Jeg har jo ikke prøvd noen av de, men jeg er ganske sikker på at jeg har valgt! ;) ELSKER å tenke på sånt, selv om vi ikke kjøper før vi er lenger på vei. Den City Bag supreme er jo enda mer praktisk, og jeg ville valgt den, men de har ikke Brown Flowers! :-( 

Blir evt en Emmaljunga Scooter når knøttet gror til og vi vil spare litt på City Crossen til nestemann! :) 

Jeg er kjempeglad i å planlegge, og det ned til minste detalj! Tror vognparken kommer til å se slik ut! 

Emmaljunga City Cross - Sort.
City Bag - Brown Flowers.

Brio Go - Grå.
Brio Go Bag - Grå.
Sort understell! :) 

Også har vi en nydelig marineblå barnevogn fra 1956, i merket AWN. Det er forløperen til produsenten som i dag er BRIO! :) 

Jeg har jo ikke prøvd noen av de, men jeg er ganske sikker på at jeg har valgt! ;) ELSKER å tenke på sånt, selv om vi ikke kjøper før vi er lenger på vei. Den City Bag supreme er jo enda mer praktisk, og jeg ville valgt den, men de har ikke Brown Flowers! :-( 

Blir evt en Emmaljunga Scooter når knøttet gror til og vi vil spare litt på City Crossen til nestemann! :) 

Tina pusen skrev:

SaKrAM skrev:

Tina pusen skrev:

hmmmm, teeeeenkeee...

Søsken vogn med 2 etasjer????? Er det sånn hvor et barn sitter under det andre??

Nei det vil jeg ikke ha.
Kresen jeg vettu :P
Men tenkte litt på å kjøpe sånn stå brett da :D
Får vel bare se når den tid kommer tror jeg,  å ta en avgjøreøse på det da :)
Takk for tips ;)

Ja det er slik den ene sitter oppå den andre. Ulike varianter finnes, men den største sitter oppå den minste når den minste ligger, og når begge sitter er det valgfritt hvem som e hvor.

De er geniale, ser ikke så gode ut, men mine har elsket den vogna. Så slipper en å ha trøbbel med å komme seg frem mellom rekkene med klær i butikken, slipper trøbbel med å komme inn dører. Ikke minst slipper en å ha unødig brei vogn dersom eldstemann ikke vil sitte i vogna....

Back
Topp