Dette er glukosebelastning

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Jeg skal ta i uke 24 [emoji106]
Jordmor sa at jeg kunne ta den mellom uke 24-28

Det er visst fordi både alderen og bmi'en min er over 25 :)

Jeg tok den forrige uke. Lege ville egentlig ikke at jeg skulle ta den selv om jeg er 32 år, har pco og bmi på 35. Så jeg "meldte" meg frivillig. Jordmor var veldig opptatt av at jeg måtte ta den.

Jeg skal ta om to uker. Pga. jeg fødte stort barn sist.

Jeg tok i forrige uke (uke 18) grunnet min mor fikk svangerskapsdiabetes en liten periode på slutten med mitt yngste søsken. Da ble visst jeg regnet som i risikogruppen for svangerskapsdiabetes...
Deretter blir det ny test i uke 24-28 [emoji4]
Tipp topp i forrige uke så satser på at det går bra neste gang også [emoji1]

Forresten, testen er jo NULL stress!! Hadde lest mye skrekkhistorier, men hjelpe meg vel altså, hvis det der er fælt, da bør folk ta seg en real reality-check spør du meg.
Joda, det er søtt det du skal drikke, veldig søtt. Men den var kald og smakte bringebær [emoji6]

Legen min mente jeg ikke trengte den (kun over 25 år og førstegangsmamma) men jordmor ville jeg skulle ta den.. så da må jeg vel ta den da [emoji23] ingen andre risikofaktorer!

Jeg var å tok den nå i morres. På ingen måte så ille som jeg hadde sett for meg! Kjedelig å sitte og vente, også skulle jeg veldig gjerne hatt litt vann, da jeg ble seig/tørr i munnen, men... Null stress!

Jeg var å tok den nå i morres. På ingen måte så ille som jeg hadde sett for meg! Kjedelig å sitte og vente, også skulle jeg veldig gjerne hatt litt vann, da jeg ble seig/tørr i munnen, men... Null stress!
Enig!
Kjedelig, og litt vann hadde gjort seg [emoji23]

Jeg fikk beskjed av jordmor om å ta den siden jeg er førstegangsfødende over 25.

Har dere booket time allerede? Tenkt kanskje å få time til lege snart, ha noe å grue seg til :p Kommer til å sulte ihjel :p

Jeg har tatt den, og den var noe forhøyet.. Har derfor nå målt blodsukkeret to ganger om dagen i en måned og spist meeeget sunt. Noe som selvsagt er bra! Men har vært så kvalm og det eneste jeg har hatt lyst på er Ritz kjeks og sitronlimonade.. Ble en brå slutt på det! Kjekt med broccoli også. :wtf:

Testen var null stress! Synes det var verre å skulle stikke meg i fingeren to ganger om dagen, men blitt vant til det og:woot:

Jeg har tatt den, og den var noe forhøyet.. Har derfor nå målt blodsukkeret to ganger om dagen i en måned og spist meeeget sunt. Noe som selvsagt er bra! Men har vært så kvalm og det eneste jeg har hatt lyst på er Ritz kjeks og sitronlimonade.. Ble en brå slutt på det! Kjekt med broccoli også. :wtf:

Testen var null stress! Synes det var verre å skulle stikke meg i fingeren to ganger om dagen, men blitt vant til det og:woot:

Usj, jeg gruer meg. Jeg er fortsatt veldig kvalm, så det å ikke spise før testen for så å drikke sukkervann og vente i to timer er ikke akkurat oppskriften på en fin dag for min del:eek:

Joda, det er søtt det du skal drikke, veldig søtt. Men den var kald og smakte bringebær [emoji6]

Min var supersterk og smakte helt grusomt lime... som om de hadde blandet saft 50/50 med vann... den sved i halsen og jeg fikk tårer i øynene.... men jeg overlevde da... det var mer kjedelig enn hardt... :P

Usj, jeg gruer meg. Jeg er fortsatt veldig kvalm, så det å ikke spise før testen for så å drikke sukkervann og vente i to timer er ikke akkurat oppskriften på en fin dag for min del:eek:

Huff ja det var ikke den beste dagen, men gikk bedre enn forventet. Er ennå plaget med kvalme og var mye verre Da, hehe:) jeg fikk ligge på en benk inne på et kontor som stod tomt mens jeg ventet, og var meget takknemlig for det:)

Tok i uke 12 og skal ta igjen i uke 28

Ifølge de nye retningslinjene trenger jeg ikke å ta den. Tok den i forrige svangerskap pga sukker i urinen. Jeg fant ut at jeg hadde drukket kakao til frokosten før urinprøven og dermed var det sukker i urinen. [emoji85] skjedde hver gang! Når jeg ikke drakk kakaoen så var testen helt fin! [emoji23] så jeg har lært! Men kommer der sukker i urinen uten at jeg har hevet i meg masse kakao eller sukkerholdig først så skal jeg ta den testen.

Back
Topp