DETTE BØR LESES

madlen

Blir kjent med forumet
Nå er jeg tilbake på babyverden etter 4 mnd. Jeg har hatt en helt tragisk opplevelse. for 4 mnd siden ble jeg gravid. Jeg gikk gravid i ca 2 mnd. jeg fikk en kraftig blødning som varte i 1 uke. jeg dro selvfølgelig til legen for å sjekke dette og legen tok en gynokologisk undersøkelse på meg, jeg ble fortalt at det var en spontanabort. Jeg ble helt hjerteknust men prøvde selvfølgelig å gå videre. jeg dro ut på byen 2 uker etter spontanaborten. Var jo ikke lenger gravid. Jeg testet nå positiv for 1 uke siden. tok tre tester som viste en tydelig strek. jeg tok blodprøver som skulle vise hcg nivået, og hcg nivået var høyt den ene dagen og falt noen dager etterpå. Ringte samme lege (fastlegen min) og da sa han at jeg hadde fått enda en spontan abort. 'Nok en gang ble jeg hjerteknust. Jeg tok en ultralyd for å se om jeg måtte på utskrapning pga "spontanaborten" og jeg så en stor bebi i magen min. jeg er 4 mnd på vei og har ikke hatt en eneste spontanabort. !!!!!

Får min bebi skader under graviditeten pga jeg gikk ubevisst gravid i 4 mnd pga jeg ble fortalt at jeg hadde spontan aborter hele tiden så forlanger jeg STOR erstattning og legen sparket!!!

Jeg er selvfølgelig overlykkelig. *Jeg kunne se hjerte slå og den lille krabaten sparket som bare det der inne! STOLT mamma. Min bebi har vært sterk og holdt ut! nå gleder jeg meg til den kommer. og skal ikke utsette min bebi for noen tin farlig. Alkohold, røyk, eller noe. er ingen røyker men drakk to uker etter jeg ble fortalt om den "første spontanaborten". så håper virkelig ikke at de har fått noen skader :(:(:(:(

Hva synes dere om dette? Vil gjerne høre deres mening!

Så flott at babyen din vokser seg stor i magen din, og så godt å høre at legen tok feil!!!
Skjønner at du kan få noen tanker nå, men jeg er sikker på at babyen har det helt fint. Men ta bekymringene opp med lege eller jordmor, er viktig at du føler du blir tatt på alvor nå etter alt dette.

hei madlen:
jeg synes du skal sende en klage til pasientombudet av behandlingen du har fått fra helsevesenet.
dette er uholbart.
det er bevist at alkohol skader et foster.
MEN det finnes mange fostre som ikke har tatt skade av alkoholen og.
jeg vil gjerne si at jeg har dyp respekt for deg som står fram med din historie.
jeg synes virkelig at du virker som en sterk person.
så håper jeg at du no får ekstra oppfølging med tanke på alkohol inntaket du hadde.
om barnet ditt har fått skader så annbefaler jeg også at du søker pasientskadeerstattning for hva du har måttet gjennomgå.
Jeg kan ikke forstå hvordan du ikke har fått ultralyd tidligere. allerede ved den "første SA'en"

ORIGINAL: Maanestråle

Så flott at babyen din vokser seg stor i magen din, og så godt å høre at legen tok feil!!!
Skjønner at du kan få noen tanker nå, men jeg er sikker på at babyen har det helt fint. Men ta bekymringene opp med lege eller jordmor, er viktig at du føler du blir tatt på alvor nå etter alt dette.

takker for svar.
Klaging skal sendes. Han tok til og med en gynokologisk undersøkelse på meg og sendte meg hjem md en dårlig nyhet. Jeg skal bytte lege nå og skal ha time hos legen til torsdag som kommer. Dette har ikke vært lett og er redd for at fosteret har tatt skade av  det jeg har gjort mens jeg har gått ubevisst gravid.

Nei skjønner heller ike hvorfor jeg ikke fikk ultralyd, jeg ble bare sendt hjem gråtende.

Takk for et kjempe fint svar og råd!

Oiii for en historie!!!!!!!!!!!!![:-] For et helsevesen sier jeg bare....[:@][:@]
Men for en lykkelig slutt da!! [:D][:D][:D]
Så herlig at babyen i magen har det bra!!!
Men enig med de over her, du BØR klage.....

Skjønner deg veldig godt jeg.
MEd første mann gikk jeg gravid i neste 3 mnd før jeg fant det ut. Hadde også drukket og tatt piller som faktisk var abortfremkallende. Alt gikk bra. Har en sunn og flott gutt på snart 7 år.

Du må også tenke på at når du drakk så livnærte fosteret seg av plommesekken sin. Det vil si at den fikk ikke næring fra deg riktig ennå...(tenker da når du var ute og drakk to uker etter "aborten"...Tenker meg frem til at du da var ca 6 uker...)

Tror ikke du trenger å være redd for at noe har gått galt...Men så klart tankene er jo allerede der så jeg skjønner deg jeg...Har så og si vært igjennom hele pakka bortsett fra at det faktisk har gått bra...Så langt....

Men så tenker jeg jo litt fra legens side også...Alle tester (bortsett fra g.testene) viste tegn på abort, men igjen så skulle legen din ha sendt deg til gyn/UL første for å forsikre seg om at alt var borte...Han skulle også ha tatt en hCG prøve til av deg (altså 3 stk) for å være 100% sikker...

Så send en liten klage, men sparken tror jeg faktisk ikke han får, for han gjorde jo jobben sin...
Kjempe glad for lille nurket ditt er sterk og vokser som den skal...

Signerer alle over her, og håper med det at du kan legge dette bak deg også, og se fremover over mirakelet som er i magen. Noe så fantastisk i en så grusom opplevelse. Mister liksom litt munn og mæle når man får høre slikt....OFF !!

Er nok bare meg som er litt oppgitt over at jeg ble sendt hjem hjerteknust to ganger uten at han to blodprøver eller sendte meg på ultralyd. men han tok gynokologisk undersøkelse på meg og sa fortsatt at jeg ikke var gravid.
Fikk byttet fast lege nå så sender en liten klage så får det holde. jeg er mega fornøyd med at jeg har en baby inni magen min som vokser seg stor og sterk. hanhun har vært sterk og klandret seg fast.

Takk for et bra svar, det var oppmuntrende! :)

Jeg har ikke ord jeg.... men signerer folk oppover i tråden..

By the way.. For en herlig ende det egentlig er på denne historien! [;)][:D]

ORIGINAL: Sienna3

Oiii for en historie!!!!!!!!!!!!![:-] For et helsevesen sier jeg bare....[:@][:@]
Men for en lykkelig slutt da!! [:D][:D][:D]
Så herlig at babyen i magen har det bra!!!
Men enig med de over her, du BØR klage.....

ORIGINAL: Maanestråle

takk for din historie! kjenner jeg blir så utrolig sint, nok en gang(har selv dårlig erfaring med helsevesen) viser det seg at istedenfor en liten ekstrainnsats av legen,som kun er å forvente i en slik situasjon, med til eks blodprøve,ul, må enkeltpersoner gå gjennom et h pga, ja, hva skal man kalle det,arroganse? han mente tydeligvis at han var så dyktig som lege at han kunne "se" at du hadde spontanabortert, og det ikke en, men to ganger!!?! fy skam! send en klage du, det har du all rett til, og kanskje vil det hjelpe til at andre ikke behøver oppleve lignende. Har hørt lignende historier før, ei dame går til legevakt pga blødning i svangerskap,blir sendt til utskraping på sykehus,ingen ul eller noe, før utskraping tar de på sykehus en ul, og der er en sprell levende baby! dette er rett og slett ikke forsvarlig eller akseptabelt.
At du har drukket en gang i svangerskapet går nok bra, jeg gjor dette selv for visste ikke var gravid, var kjempebekymra,men legene jeg har snakka med sa at det langvarig og rikelig bruk av alkohol som SOM REGEL var det foster tar skade av. Hvis det så bra ut på ul og så er sjangsene gode for at alt skal gå bra med babyen din, prøv å slappe av og nyt resten av graviditeten, krysser fingre for at alt er fint med babyen din, det går nok kjempebra skal du se:)

en venninna va mamma gikk gravid i 9 mnd uten å vite det.... denne babyen ble født for eit par mnd siden... frisk og fin liten baby [:D]

så en baby tåler myyye.... [:)] skjøner du uroer deg, men syns ikke du skal d.... nyt svangerskapet.... [;)]
skal se d kommer en flott liten baby snart...[:D]

skjønner du er sinna på legen... men... husk at de er bare mennesker de og...

For en historie. Tror det er en meget sta liten en i magen din. Kan ikke ha vært noe gøy å gå gjennom dette. Utrolig syns jeg. Og at legene kan fortelle noe slikt uten å sjekke ordentlig, er for meg forferdelig.

Du får stå på videre! Ungen kan ha det like fint uten at alkholen har noen påvirkning. Har ei venninne som fikk samme beskjed. Hun drakk en stund etterpå. For 6 uker siden fødte hun en frisk og sunn gutt, litt prematur var han, men alt bra med han nå!

ORIGINAL: tone86

Jeg har ikke ord jeg.... men signerer folk oppover i tråden..

By the way.. For en herlig ende det egentlig er på denne historien! [;)][:D]

Gratulerer med graviditeten!

Forøvrig syns eg dette er hårreisande. Det er klart at legar kan gjera feil, men dette hadde vore enkelt å sjekka opp i. Håper du sender klage.

Lukke til med svangerskapet, du har nok ein frisk og fin baby i magen [:)]

Er ikke så mye å gjøre med det som er gjort....
Prøv å  nyt resten av graviditeten din[:)][:)]
Det høres ut som om du  har en sterk krabat så det går nok fint skal du se[:)]

ORIGINAL: mokkenikke88

Er ikke så mye å gjøre med det som er gjort....
Prøv å  nyt resten av graviditeten din[:)][:)]
Det høres ut som om du  har en sterk krabat så det går nok fint skal du se[:)]

Først og fremt gratulerer med graviditeten[:)][:)][:)] Fra nå av vil alt gå helt fint[:)] Men skjønner veldig godt at du er forbannet og sint på legen din som var så ansvarsløs. Du bør så absolutt sende inn klage slik at han ikke begår flere slike feilgrep ovenfor andre gravide og at de må gjennom samme helvete som du selv opplevde. Håper virkelig at du vil kose deg resten av svangerskapet og ikke minst her inne sammen med oss[:)]

Back
Topp