Det verste jeg ser

Heeelt enig!!!! 

Nå har vi akkurat vært i Spania og der så jeg et par som trilla rundt med en liten baby i bilsete, det var dekket med regntrekk og et teppe oppå der igjen

Håper virkelig at helsestasjoner snart blir flinkere til å informere!!

Bra tråd! Mange trenger nok en påminnelse om dette.

Tommelopp til deg ! Skjønner ikke hvorfor dem ikke innformerer om dette på helsestasjonen.

Folk trenger så absolutt å bli minnet på dette!
Heng heller myggnettingen dobbelt men samtidig sånn at den henger løst og kan bevege seg med vinden.
Det finnes også spesialskjermer som en kan feste utenpå kalesjen for å forlenge den. Vi bruker noe så enkelt som skjermen fra babystolen som vi bare legger over kalesjen. Forlenger den med 10-15 cm og det er akkurat nok til å skjerme utsyn og for solen inn. (joda, en 1.5 åring kan ha behov for å skjermes for utsyn for å finne ro, he he)

Flott å se flere som er oppmerksomme på dette! Man kan snu vogna mot sola og finne andre løsninger enn å stenge inne all lufta til ungen. Noen tror faktisk også at det går bra å ha helseteppe over, fordi det e hull i det. Men helseteppet er laget for holde varmen også så det gjør nok like stor skade å henge det over vogna.

Ikke alle som er klar over dette, så hjelp meg å spre ordet! :) Gjerne kopier linken og spre på FB hvis du kan :)

Er det forresten frekt å gå bort å si ifra til dem som dekker til vogna?

Ja, det er helt utrolig hva folk må gjøres oppmerksom på. Merkelig at folk ikke klarer å tenke så langt selv!

For øvrig, noe av det verste jeg ser er verste skrevet med Æ, når det skal være med E. 

Her forrige uke hadde jeg haka nede på 3.knappehullet da jeg så en barnevogn som var dekket til med helseteppe og en tett goretexjakke over der igjen.

Kan ikke fatte at dette kan være så vanskelig å forstå? Tildekking av barnevognene = mindre oksygen og høyere temperaturer= betraktelig økt risiko for krybbedød, overoppheting eller ubehag hos barnet. Det er ikke akkurat rakketforskning vi snakker om!

turqouise skrev:

Ja, det er helt utrolig hva folk må gjøres oppmerksom på. Merkelig at folk ikke klarer å tenke så langt selv!

For øvrig, noe av det verste jeg ser er verste skrevet med Æ, når det skal være med E. 

Sånn kan det gå når man skriver på dialekt og bokmål :) Men forandra nå sånn at du blir fornøyd :)

Labambie skrev:
Her forrige uke hadde jeg haka nede på 3.knappehullet da jeg så en barnevogn som var dekket til med helseteppe og en tett goretexjakke over der igjen.

Kan ikke fatte at dette kan være så vanskelig å forstå? Tildekking av barnevognene = mindre oksygen og høyere temperaturer= betraktelig økt risiko for krybbedød, overoppheting eller ubehag hos barnet. Det er ikke akkurat rakketforskning vi snakker om!

Huff, det skulle ikke vært mulig!!
Tenker man litt logisk av og til så skal man klare seg bra :)

Det verste jeg ser er barn som blir mishandlet. Slått og seksuelt utnyttet av dem som skal elske dem mest.

Det verste jeg ser er barn som har blitt torturert til døde av sine tillitspersoner, der noe kunne blitt gjort, men alle tenker at "det er ikke min sak"..

Det VERSTE jeg ser er ikke tepper foran vogna. Det er ikke bra, nei, men det er LANGT fra det verste jeg ser..

(ja, jeg er i DET humøret idag..:P)

Må nesten innrømme at jeg dekket til bilstolen til mini med skinnjakka til gubben på vei ut av bilen og inn til helsestasjonen. Det plasket ned og blåste jo helt forferdelig!! Men det var snakk om ca 15-20 meter å gå altså

Bouncing buttplug skrev:
Det verste jeg ser er barn som blir mishandlet. Slått og seksuelt utnyttet av dem som skal elske dem mest.

Det verste jeg ser er barn som har blitt torturert til døde av sine tillitspersoner, der noe kunne blitt gjort, men alle tenker at "det er ikke min sak"..

Det VERSTE jeg ser er ikke tepper foran vogna. Det er ikke bra, nei, men det er LANGT fra det verste jeg ser..

Huff, ja må jo si meg enig i det da!  Det finnes ting som er MYE verre enn tildekking av barnevogn.
Kanskje omformulert meg til at det verste jeg så i helgen da :)

Så ei som hadde lagt ett tjukt ullteppe over. men pingla meg turte ikke si noe.. Skulle ønske jeg kunne sagt noe.. Dette var inne på ett kjøpesenter..

Da var kanskje jeg blant det verste du har sett, da jeg gikk tur på vinterstid i full blåst med to små i vognen og et helseteppe senket halvveis foran kalesjen...? Da var jeg reddere for at de skulle bli alvorlige syke/forkjølte siden de var små, så da gjorde jeg det jeg syntes var best. Dessuten likte de ikke å sove med alt lyset og det var lettere å få dem til å sove med helseteppet foran. Godt jeg ikke støtte på noen av dere engasjerte BV lesere da...! emoticon

Har vel sett det værste av det værste;

Det var en stund siden, jeg gikk i tynn genser, for det var fint vær.. Og inne på senteret står ei dame med en baby i hendene som hadde tykk utedress på, og i vogna var ei tykk dyna bretta ned og over der igjen et tykt bretta fleecepledd..

IKKE rart den ungen hylskreik!

pandalise skrev:
Har vel sett det værste av det værste;

Det var en stund siden, jeg gikk i tynn genser, for det var fint vær.. Og inne på senteret står ei dame med en baby i hendene som hadde tykk utedress på, og i vogna var ei tykk dyna bretta ned og over der igjen et tykt bretta fleecepledd..

IKKE rart den ungen hylskreik!

kan være de akkurat hadde kommet dit, vet du?;)

Kanskje ikke det verste jeg ser, men synes det er ille. Og at ungen kan bli forkjølet er selvfølgelig mye verre enn at ungen blir hjerneskadet eller dør pga mangel på oksygen eller overoppheting? Tror jeg tar forkjølelse over alternativene en hver dag jeg altså. Er det kaldt, skal ungen være så godt på kledd at man ikke trenger det, eller man kan trille vognen mot vinden. Når det er varmt og ungen skal sove, så finnes det mange alternativer enn å pakke over ett tykt pledd/helsepledd eller lignende. 

Bouncing buttplug skrev:

Kjenner jeg er glad jeg ikke pleier å se sånt....... 
Men teppe foran vognen er vel noe av det verste jeg ser... alt det andre du ramser opp har jeg faktisk aldri sett. Takk og lov.. bare hørt....

Back
Topp