Det var ikke tilfeldig

C

Chuma

Guest
Nå har jeg vært i kontakt med noen av legene på assistert befruktning klinikken på Riksen, og jeg spurte dem om det kunne være slik jeg mistenkte, at stimuleringen jeg fikk under forsøket i desember kunne ha innvirkning på det at jeg ble spontant gravid i syklusen etter. De bekreftet dette og sa at det var ikke så uvanlig, både at kroppen er stimulert til bedre eggløsning og at livmoren er mer reseptiv. Så det var altså ikke helt tilfeldig at det skjedde akkurat nå.
Men det vil si at alle dere jenter som får negative forsøk - hvis dere ikke har en diagnose som fullstendig utelukker spontan befruktning, stå litt ekstra på i påfølgende syklus, det kan hende det klaffer da istedet! Vil gjerne at så mange som mulig skal følge i mine fotspor! :-)

Så om prøven i dag blir negativ så får vi satse på at vi klarer det selv neste måned. Nå har jeg egentlig en diagnose som tilsier at jeg ikke skal klare det selv, men til tross for at legene ikke ser noen åpning på mine eggledere er jeg blitt spontant gravid to ganger.

Nå har jeg vært i kontakt med noen av legene på assistert befruktning klinikken på Riksen, og jeg spurte dem om det kunne være slik jeg mistenkte, at stimuleringen jeg fikk under forsøket i desember kunne ha innvirkning på det at jeg ble spontant gravid i syklusen etter. De bekreftet dette og sa at det var ikke så uvanlig, både at kroppen er stimulert til bedre eggløsning og at livmoren er mer reseptiv. Så det var altså ikke helt tilfeldig at det skjedde akkurat nå.
Men det vil si at alle dere jenter som får negative forsøk - hvis dere ikke har en diagnose som fullstendig utelukker spontan befruktning, stå litt ekstra på i påfølgende syklus, det kan hende det klaffer da istedet! ...
Det var et veldig godt tips å ta med seg!! :) Nesten rart at man ikke har hørt noe om det før. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk en veldig koselig mail fra en av overlegene på Riksen i dag. Han skriver at han hadde vært på ferie denne uken, og hadde tenkt på meg og syntes det var så leit at de ikke hadde lyktes med å hjelpe meg, så han hadde tenkt å anbefale meg å ta noen forsøk privat, for han trodde det fremdeles fantes potensiale. Så han ble veldig glad da han kom hjem og fikk mailen min om at jeg allerede er gravid!
Og han bekreftet det de andre hadde sagt, at medisinene virker på neste syklus også, det er derfor man må vente noen måneder mellom hvert forsøk, eller kan det bli for mye stimulering. Nyttig å vite!

Fikk en veldig koselig mail fra en av overlegene på Riksen i dag. Han skriver at han hadde vært på ferie denne uken, og hadde tenkt på meg og syntes det var så leit at de ikke hadde lyktes med å hjelpe meg, så han hadde tenkt å anbefale meg å ta noen forsøk privat, for han trodde det fremdeles fantes potensiale. Så han ble veldig glad da han kom hjem og fikk mailen min om at jeg allerede er gravid!
Og han bekreftet det de andre hadde sagt, at medisinene virker på neste syklus også, det er derfor man må vente noen måneder mellom hvert forsøk, eller kan det bli for mye stimulering. Nyttig å vite!
Så utrolig koselig lege du har:) Det var veldig rørende:)

Overlegen på riksen er kjempe koselig. Den mailen bare bekrefter det enda mer :-)

Må bare legge til litt ekstra håp for prøverne der ute :)
Vi fikk og negativ test etter ivf..
Jeg ble en smule hysterisk og ville ikke gjennom det samme en gang til, så mannen ble nærmest tvingt :P
(Absolutt ikke noe "slapp av og ikke tenk på det, så går det" der i gården i alle fall!)

Og vi fikk positiv test som til slutt ble ei superherlig jente.Så jeg tror veldig på det Chuma tar opp her =)

Må bare legge til litt ekstra håp for prøverne der ute :)
Vi fikk og negativ test etter ivf..
Jeg ble en smule hysterisk og ville ikke gjennom det samme en gang til, så mannen ble nærmest tvingt :p
(Absolutt ikke noe "slapp av og ikke tenk på det, så går det" der i gården i alle fall!)

Og vi fikk positiv test som til slutt ble ei superherlig jente.Så jeg tror veldig på det Chuma tar opp her =)

Nei, det er akkurat det jeg mener - har allerede fått høre det mange ganger at: "Ja, der ser du, det skjer med en gang dere slutter å prøve så hardt!" Så bekrefter altså legene at det ikke var en tilfeldighet, men nettopp pga stimuleringen jeg har fått som gjorde at det kunne skje.

Så flott at det hendte for dere også!!

Back
Topp