Det var forferdelig..

Snuppa81

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Tenkte å fortelle hva som skjedde for en uke siden.. Jeg og knerten var hjemme, vi pleier alltid å koke vann for så å ha på termos hver dag før han står opp. Men denne dagen droppet vi det for han skulle spise i barnehagen.

Da vi kom hjem tok jeg fream vannkokeren, satte den på sin vante plass pg passet pa at han ikke var i nærheten. E har begynt å gå så han er overalt, det vet dere sikkert alt om ;) Jeg så at E kom mot meg, og jeg sa til han at han skulle finne ballen. Han snudde seg og var på vei bort. Da skulle jeg bare hente en flaske ( i samme rom) og snur meg..der tar han tak i ledningen og drar vann kokeren ned og får vann over seg..

Han hadde snudd seg mot ballen, men ombestemt seg akkurat idet jeg snudde meg...

Han skrek og jeg tok tak i han, tok han i dusjen, ringte ambulanse og min samboer. Jeg gråt selv, var sterk for E , men hadde sååå utrolig dårlig samvittighet. Han vondt pga meg, kjenner det stikker enda..

Vi lå ett døgn på sykeuset, 1 og 2 gards forbrenning, øret var verst. Han fikk over øyet, under øyet, kunnet og hele venstre øret.

Alle var søte på sykehuset av leger og sykepleiere, de snakket om deres barn som har fått brannskadet..etc det "trøstet" litt at det ikke bare var meg. Følte meg så elendig. Det verste jeg synes av alle oppelvelsene var i ambulansen da han måtte ligge fastspent på båre og han bar eropte mamma og ville opp.. Heldogvis var det bare 10 min å kjøre, men det føtes ut som 1 time..

Han har vært såå tålmodig, snill. Han sitter helt i ro når vi sklifter bandasjen, bare smiler, og sjarmerte alle på akuttmottaket og barneavdelingen. utrolig hvor mye de tåler, han har ikke trengt smertestillende. Gitt han paracet pga kløe.

I dag en uke etter var vi på poliklinikken og de sa til meg at når det først har skjedd var dette blitt så bra pga jeg har skylt godt nok meg lunket vann når uhellet først var ute..

Jeg er sykepleier selv, men hadde jeg hørt tapen fra tlf samtalen med ambulansen, var det mye panikk og en vanlig pårørende.

Så til alle uhellet kan skje, men skjer det. SKYLL med LUNKET vann helt til ambulansen kommer. Det hindrer at det blir verre.

Takk for at dere leste[:)]

For en forferdelig opplevelse![:(] Stakkar stakkar lille E. Er godt det gikk så bra som det gjorde, takket være at du klarte å holde hodet kalt[:)] Følers seg utrolig dårlig når sånne ting skjer med barna sine, men man er ikke de eneste. Er så mange som har hatt uhell, så du må ikke føle deg som noen dårlig mor forde.

Håper det går bra med både E og deg[:D]

sender en stor klem[:D]

Huff, for en forferdelig opplevelse!

Var vitne selv at søsteren min fikk glovarmt van over seg. Jeg var bare 6 år, men husker det godt enda... De skylte henne også i dusjen, men så ville de ha på strømpebukse fordi det var så kaldt ute [&:][:o] Men lot det være... Hun måtte lære seg å gå igjen, hadde masse operasjoner og har et kjempestort arr nedover hele benet den dag i dag.

Men godt dere fikk gjort alt riktig, også får dere håpe at arrene blir lite synlige...

Takk for rådet ang lunket vann, mener å ha hørt at det skal være ca 15 grader og ikke iskaldt.

Huff det hørtes utsom en traumatisk opplevelse[:(]
Leste et stykke om det i nyeste foreldre og barn....Han var nok heldig tross alt ja!
Masse god bedring til lille-gutt[:)]

så grusomt!!! men så godt at det går så bra!

Takk det går bra, men det sitter godt enda. Koker ikke med vannkoker lenger, har ALT varmt borte. Ja det tar nok litt tid tenker jeg.. Blir mest sannsynelig ikke arr, det ser sånt ut nå. Så krysser fingerene for det.

Det er riktig det ikke kaldere enn 15 grader, lunket er best.=)

Så bra at dere klarte å holde hodet såpass kallt så at det ikke ble mye verre. Det var et bra råd, visste ikke at man måtte bruke lunket vann... God bedring til stakkars gutten din, håper han slipper unna med minst mulig bivirkninger!

Ouf stakkars foreldre og barn[:(]
Skjønner det må ha vært helt j*vlig!
MEn godt at alt ser ut til å bli bra og uten arr. Nå er de jo heldigivis ganske små, slike brannsår arr blir veldig mye blekere med årene+ at de er jo så små med babyhuden sin enda. Det går nok veldig bra.
Søsteren min sitt sterke 2 gradsforbrenning arr syntes nesten ikke lengre etter 4 år og hun er jo voksen[:)]

Hørtes ut som gutten din har vært utrolig flink og tålmodig. Slike ting skjer jo så fort, så skjønner vi må være enda litt mere forsiktige her hjemme med varme osv. Takk for påminnelsen, og deling av erfaringen deres.

Uff, så tragisk! [:(] Jeg hadde nok fått fullstendig panikk - bra du klarte å holde hodet kaldt. Jeg visste ikke om det med lunkent vann - så takk for tipset. God bedring til lillegutt!

Huff, her spratt tårene nå ja.
Vi gjør alle slike små ting som potensielt kan være farlig hver eneste dag, og det er så vondt når noe faktisk skjer [:(]
Godt dere har fått god oppfølging, og ja man er sykepleier, men når det gjelder barna så er det det instinktet som roper høyest...

*klemmepå*

Skrekk og gru for et mareritt! Bra det tross alt har gått så bra. God bedring til småtten!!

Stackars liten, men skönt o höra att det gick såpass bra som det gjorde. Förstår att du har dåligt samvete, det skulle jag nog själv ha haft också men glöm inte att sånt händer alla av o till, även de allra bästa mammor [:)] Finns så otroligt mycke farligt här i världen för de små o det är inte lätt o alltid ha allt fullständigt säkert. Olyckor sker men man lär sig av dom, men du gjorde iallafall det allra bästa du kunde ha gjort i en sån situation, glöm inte det!.. Hoppas det fortsätter o läker lika fint som det gjort hitills [:)]

ORIGINAL: UneMi

For en forferdelig opplevelse![:(] Stakkar stakkar lille E. Er godt det gikk så bra som det gjorde, takket være at du klarte å holde hodet kalt[:)] Følers seg utrolig dårlig når sånne ting skjer med barna sine, men man er ikke de eneste. Er så mange som har hatt uhell, så du må ikke føle deg som noen dårlig mor forde.

Håper det går bra med både E og deg[:D]

sender en stor klem[:D]

Signerer[:)]

ORIGINAL: Womanious

Skrekk og gru for et mareritt! Bra det tross alt har gått så bra. God bedring til småtten!!

Sign!

uff, fikk vondt i magen av å lese dette [:(]  d kan skje alle og d skjer plutselig [&o]  bra du holdt hode klart, og fikk begrenset skadene!

Huffameg, for en forferdelig opplevelse![&o]
Skjønner godt at du ble redd , det hadde jeg også blitt! Hadde nok fått panikk!
Godt at du reagerte kjapt og visste hva du skulle gjøre!
Dette med lunkent vann visste ikke jeg, så det skal noteres bak øret![;)]

Stor klem til mammsen og lillegutt!

Tusen takk for alle varme hilsninger og klemmer. Det varmer veldig! Skal skrive litt senere hvordan det har gått[:)]

ORIGINAL: Bellsi

Uff, så tragisk! [:(] Jeg hadde nok fått fullstendig panikk - bra du klarte å holde hodet kaldt. Jeg visste ikke om det med lunkent vann - så takk for tipset. God bedring til lillegutt!

sign

ORIGINAL: juuli

Huff det hørtes utsom en traumatisk opplevelse[:(]
Leste et stykke om det i nyeste foreldre og barn....Han var nok heldig tross alt ja!
Masse god bedring til lille-gutt[:)]

Sign [:)]

å nei!! stakkars lille vennen og stakkars deg! vet ikke hvordan jeg hadde takla den opplevelsen men du takla det kjempe fint! :)

Back
Topp