Det vanskelige jentenavnet!

Jeg har alltid drømt om en Sofie eller sofi
 
Det gjør ingenting om navnene er litt like. Mine to har ganske like navn og synes det passer helt ypperlig. Mellomnavnene dems er noe alle bruker i dag men fornavnene er det nesten ingen som bruker. Så Sigrid er ett veldig fint navn og passer med brorens.
 
Jeg har nå lest tre navnebøker og får ikke overtalt mannen til å godta noen av de navnene jeg liker. Vi har en Sigurd fra før så trenger et navn som passer til det. Noen som har et godt forslag? Liker gamle norske navn best :)
Ingrid, Amanda, Helena, Karoline, Malene, Marion, Olivia, Pernille, Sandra, Maja, Andrea, Eline, Hanna, Jenny, Nelly, Elvira :)
 
Jentenavn er jo enkelt ift guttenavn! Her hadde det blitt Klara om det hadde vært jente!
 
Hadde jeg fått jente så hadde det stått mellom disse, som jeg kommer på nå da:
Mille
Mia
Elise
Sophie
Ella
Selma
Charlotte
Leah

Lykke til, det med navn er virkelig ikke lett :)
 
tusen takk for alle fine forslag, jeg leser alle for mannen i håp om at vi skal finne noe vi begge kan leve med og som passer den lille frøkna. Det var like vanskelig sist :)
 
Olise
Gyda
Aline
Sine
Hedda
Jacobine
Pernille
Kristiane
Live
Ulrikke
Lusie
Tuva
Selma
Oliane
Thelma
Signe (kanskje for likt Sigurd)
Elvina
Alvilde

Prøvde å komme på navn som har blitt brukt lenge og som passer til Sigurd, men ikke alle går så langt tilbake som vikingtiden. Navn som går tilbake til samme tid blir gjerne Frøydis, Ragnhild, Bergljot, Ellisiv, Astrid, Ingrid, Daghild, Bjørg etc. Det finnes en liste over navn med norrøn avstamning her: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Liste_over_kvinnenavn_med_norrøn_opprinnelse
 
Synes Sofie passer veldig godt med Sigurd
 
Nå har jeg fått sånn sansen for Vårin, kanskje jeg klarer å overtale mannen til å godta det :)
 
Mari
Seline
Lilli
Irmelin
Ella
 
Sigurd og:
Jenny
Alma
Ingrid
Elvine
Eline
Nora
Marie
Johanna
Frida
Louise
 
Back
Topp