det traff:(

nikita1983

Andre møte med forumet
da vet jeg det.trur det var det mest sårende han kunne si. du har tatt fra meg friheten min. har så vondt inni meg nå at jeg bare har lyst til å grine.
der kommer han å legger seg klokka halv 6 på morran fordi han har sitti oppe å spilt data hele natta.rart jeg blir sur.
han gjør ikke noe annet enn å spille data hvis han ikke er på jobb. han hjelper nesten ikke til hjemme,lar aldri meg sove,vasker ikke,rydder ikke,skifter ikke bleier også får jeg høre det der. er ikke rart jeg blir sur når han kommer å legger seg så sent. hva med tid med familien. noen ganger føler jeg at han ikke føler noen ting for oss. at han lever i sin egen lille verden og glemmer at han har noen som har lyst på litt kontakt fra han. jeg haaater data spill[:(]

ser du sier han spiller data.... mener  ikke og peke finger eller noeting men ..

spiller han  ofte lenge ut over natten ? og  data spill kommer før andre  ting ?

itilfelle er d kanskje lurt og få han til og inn se d  og om han kan ofre et spill avhenging kurs for deres forhold og familie..han har INgen ting og tape på d annet en tid..og har  han ikke tid  fordi han bruker den med spill er d jo en grunn til kurset.

grunnlaget til argumentet mitt er:

jeg har selv hvert avhenigig av data spill i 5 år  men da jeg fant ut at jeg var gravid endret d seg på dagen helt tvert.
men  kjenne tegnene du sier om din samboer kjenner jeg igjen.
jeg ble veldig irritabel, forsvarte meg mye med sårende ting når min samboer på pekte  mine  manglende tilstede værelse ellers i hjemmet, han klaget på  tiden jeg brukt på dataspill men jeg ble sint pga jeg fikk ikke drive  på med min hobby skulle han bestemme over min fritid liksom ?!
slik som jeg ser din samboer også har sagt til deg.
jeg  kunne sitte fra  7 om morningen til 7 dagen etter på uten og se problemet med d ,ble faktisk sint  om mannnen mentet at jeg  skulle legge meg  i den verste perioden. hadde  vi hvert  bort reist d  første jeg gjorde var  og skure  på dataen slik at den ble klare MENS  jeg dusjet.

ja nå ble d  jo private  eksempler her  men vil bare hvis hvordan jeg var  i det tilfellet og om du kjenner igjen dete med  mannen din bør du gjør noe for han istede for og vente på at d går over...som jeg sa over  jeg holdt på i 5 år takk for en  tålmodig mann hehe

lykke til,hver sterk  når din partner er svak[:)]

han spiller veldig ofte om natten og da sover han lengre på dagen så han får ikke så mye tid med familien.  han sitter på datan hver eneste dag og den data stolen trur jeg er best i hele verden.

han vil ikke reise bort,men hvis vi må klager han.ååååå må vi reise bort nå som jeg har fri fra jobben.
er så sårene for meg å vite at når vi er på tur så vil han helst være hjemme enn å være der med familien sin.

jeg har prøvd¨å sagt til han før ,at han må slutte å spille så mye og at han er avhengig,men da får jeg bare tilbake at han må ikke sitte der hvis vi hadde noe å gjøre,men han vil jo ingen ting av det jeg sier.[:(]
uff jeg skal prøve å fortelle han det,men da får jeg bare en liste over alt jeg må skjerpe meg på og at jeg må slutte å være så sur hele tiden.hadde jeg fått den oppmerksomheten so jeg trenger så hadde jeg ikke vært så sur. jeg blir veldig deprimert at jeg føler at jeg er bare en skygge og selvtilitten min blir mindre og mindre.

fortelle han hva han må gjør er vel meningsløst, hvertfall når jeg ser  tilbake hvordan jeg var om han har samme problem da.

jeg ville gitt ha ultimatum og holde meg ved d gå på spill avhengighets kurs eller... ?

men  lag deg en plan først..hva de to valgene er  i ultimatumet.. om du kan leve med de valgene  uansett hvilket han tar.
forberede deg på at d  kan bli  ganske hard før han  innser at d er et faktisk problem.

men er  viktig og komme med beroligene argumenter også som f.eks

gå på kurset, hva har du og tape?
er du ikke spille avhengig har du ikke noe og bekymre deg for..er du avhengig får du hjelp...familien trenger dette.

jeg husker at  alt var bort kastet.
kan hver at  han syns d  er  bort kastet og bruke tid på kurset.
vel, syns han d  er bortkastet og invitere  deres fremtid ? dette er jo viktig for deg som han parter og finne en måte  og løse dette  problemet, dere er da  to i forholdet da må jo begge oså jobbe for d.

men i ultimatumet...ikke si at du går  i fra han eller liggnende  hvis du ikke er klar for noe sånn, for holder du ikke kravene dine  vet han  at dette takler jeg her kan jo jeg gjør som jeg vil bare jeg nikker og  lukker ørene.

d blir hardt for han OG deg og gå gjennom en sånn situasjon jeg har  ikke fullført på den måten me vi har gått samme veien MANGEN ganger og  min mann tabbet seg faktisk ut med  og ikke holde kravene. flaks for meg. men flaks for oss at vi ventet bar og d var d  som endret meg.

hva trigger  din mann?
kurs
1 av 2 valg?
tid?

hvem vet, alle har et problem men velger man og fikse eller leve med d ? hvilken  konsikvens har en samvittighet til ?

har dere  prøvd samlivs kurs ?

kan jo anbefales  i første omgang så han får mer forståelse  av hva du tenker og føler og omvendt.
og det er  ment for begge og ikke bare den ene parten.
ingen blir rettet på eller peket på i et sånt kurs.
føles faktisk som info møte.du finner  nok inffo på helse stasjoenen

Er det noen grunn til at han spiller data så sent?

Jobber han? Det høres veldig ut som han er en skift arbeider i og med at han spiller om natten.Hvis ikke hadde han neppe vært i stand til å gå på jobb.
Bare stiller noen spørsmål ut fra egen erfaring jeg.

Pleier han å spørre om du vil finne på noe? Film, gå tur osv..
Gjør han dagligdagse ting som å dra på jobb, lage mat,handle på butikken,betale regninger?  Hjelper han til hjemme med å skifte lyspærer og sånne mannfolk ting?

Jeg har hatt samme problem hjemme hos meg.Jeg klaget mye over dataen og det ble alltid krangel hvor vi slang med leppa begge to.Alle pluggene ut liksom.Men når vi flyttet fra hverandre en liten periode da fant jeg det ut..Han hjalp virkelig til..

Min samboer dro på jobb og jobbet nattskift..handlet på butikken, holdt orden på økonomien, gjorde litt rydding her og der og rotet nesten aldri.Veldig glad i barnet sitt.Stilte alltid opp med å kjøre meg ett sted når jeg trengte det og hadde også vært den som kjørte alt til huset vårt..Han som gjorde grov arbeidet.

Vi snakket sammen og han sa det rett ut..jeg skremte han tilbake til dataen..Jeg klaget hele tiden om at jeg var sliten,jeg ville sove,jeg hadde ikke noe liv..jeg sa nei når han ville ha kosekveld.jeg ville aldri se på tv sammen med han..jeg ble sur når han dro til venner når han hadde fri..
Det er lett å skylde på data som ett problem uten å se at man kansje er en medvirkende grunn til det.

Still deg selv disse spørsmålene: Utsetter han planer pga dataen? Drar han for sent på jobb pga dataen? Sitter han på dataen hvis barnet deres slår seg?  Sier han bare litt til når dere får besøk?

Husk å tenk over alt han gjør også..min samboer jobber skift som er fryktelig hardt sånn at jeg kan leve bedre..Når han kommer hjem fra jobb og skal sover er den tiden det er mest aktivitet hjemme..Og det er ikke lett..Han sover sjeldent en hel søvn uten å bli vekket noen ganger..
Vis forståelse for han og at data kansje er det som roer han ned..Da kommer forståelsen du vil ha også.. Noen mennesker liker å sitte rolig og kose seg..Min samboer hadde ikke data 2 måneder..da satt han istede og så på tv hele dagen..Det var koslig i 1 uke til vi startet å krangle om hva vi skulle se på hehe..Nå er dataen tilbake og vi har tid for oss selv igjen..det er god det også..

har en svoger som er slik.gi han ultimatum å begynne å skjerpe seg eller ha seg ut av huset.det kan være mange grunner til at han oppfører seg slik men det er ingen unnskyldning når han ikke snakker om problemene sine.

sambo kan og være litt sånn til tider med data og tv... å jeg kjefta som f... men han brøy seg ikke nevneverdig med det.. til slutt ble jeg så forbanna at jeg tok sikringen...(leier en gammel leil med sånne som man skrur hehe) så jeg stakk bare av med den og sa at næmmen se nå har du jo tid til meg og for en gangsskyld.. hehe

Back
Topp