Det store vognvalget...

Kilikina

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Julibarna 2019
Hei! Vi har begynt å se på vogner. Vi bor i 4.etasje uten heis. Vi ønsker selvfølgelig ikke å la barnet ligge helt nede i 1. etasje alene hvis det har sovnet på trilletur. Vogna kan vi lagre nede i 1.etasje.

Det jeg lurer på nå er; hvis barnet har sovnet på tur tar dere barnet inn uten eller med bagdelen?
Lurer på om vi skal ha fokus på en bagdel som er lett å ta med seg og bære eller om vi skal fokusere på andre ting..?? Kom gjerne med ekstra tips :)

Edit: vi har bod nede, så vogna vil bli låst inn :)

Last edited:
Jeg syns det var veldig greit med bagdel man lett kan ta av og ta med inn :) Tror mange av vognene har det nå.

Jeg syns det var veldig greit med bagdel man lett kan ta av og ta med inn :) Tror mange av vognene har det nå.

Jo, men er veldig forskjellig om de har håndtak til å bære eller ikke :) takk for svar :)

Det er også forskjell på hvor tunge bagene er, og om de er behagelige å bære på. Jeg ville sett etter en bag der man får tak på håndtakene på begge sider med en hånd, altså at håndtakene er lange nok til at man kan samle dem over bagen. Da har du mulighet til å bære handleposer og stelleveske i den andre hånda.

Det er også forskjell på hvor tunge bagene er, og om de er behagelige å bære på. Jeg ville sett etter en bag der man får tak på håndtakene på begge sider med en hånd, altså at håndtakene er lange nok til at man kan samle dem over bagen. Da har du mulighet til å bære handleposer og stelleveske i den andre hånda.

Ja har tenkt litt på det. Men syns det var få man kunne gjøre det med når vi var å så på vogner i dag.

Stokke trailz har håndtak og er lett å ta fra underdel

Ja kikka litt på den i dag ;) men den er samtidig litt tyngre enn de andre baggene vi så på. Men absolutt et stort pluss med de håndtakene!!

Den babyjogger city elite (noe sånt den heter) har også bag med håndtak. Aner ikke noe om vekta.
Baggen til buggaboo kan kanskje bæres i håndtaket som går over bagen. TFK-vognene sin bag har også håndtak i kalesjen. :)

Noen som vet om Emmaljunga sin city supreme bag har bærereimer?

Jo, men er veldig forskjellig om de har håndtak til å bære eller ikke :) takk for svar :)

Det er vel sant. Vi har tfk joggster, og der er det håndtak øverst på solskjermen hvis du skjønner hvor jeg mener. Jeg var veldig fornøyd med det, man kunne lett bære den samtidig som man fikk med seg en pose hvis man hadde vært på butikken :)

De er skjult under den glidelåsen på siden. Jeg vet ikke hvor lange reimene er da, mulig du kan finne bilde på google?

Stemmer, bærereimene tas opp av lommene ved behov så de ikke henger og slenger ellers :) De er akkurat lange nok til at det er greit å bære bagen med en hånd :)

Bærereimer ja, det tenkte jeg ikke på :P Tror ikke den Mountain Buggy Urban Jungle som vi har kjøpt har det... men jeg lurer på om det går an å putte en enkel mykbag oppi hardbagen? Eller er det bare teit? :P bor heldigvis bare i 2. etg da, så ingen krise :)

De er skjult under den glidelåsen på siden. Jeg vet ikke hvor lange reimene er da, mulig du kan finne bilde på google?

Prøvde å Google som bare det, men fant ikke noe. Stakk innom babycare, og det viste seg at reimene er fjernet på de nyeste modellene... :/

Stemmer, bærereimene tas opp av lommene ved behov så de ikke henger og slenger ellers :) De er akkurat lange nok til at det er greit å bære bagen med en hånd :)

Er ikke bærereimer lenger på emmaljunga viste det seg. Fjernet på de nyeste modellene...

Uppababy vista er helt genial om du vil bære bagen med et sovende barn oppi. Håndtak i kalesjen som du åpner med et trykk med den hånda du løfter med, og bagen er liten og lett. Ser ut som en helt topp vogn når man får barn på vår/sommer. Eneste grunn til at vi ikke har bestemt oss for den ennå er at jeg er usikker på om den fungerer godt nok i norsk høst- og vintervær...

Last edited:
Back
Topp