Det stor vognvalget! Emmaljunga

Ponyta

Elsker forumet
Hei alle sammen!

Bestemt meg for å kjøpe emmaljunga Edge Duo eller City Cross. Usikker på hvilken!

Syns edge duo virker stor og fin med god plass. Den har også lufthjul som er best på jordgrusvei? MEN jeg syns den virker stor å legge sammen og tar mye/mer plass i bilen enn city cross?

City cross syns jeg er veldig fin og passe stor, men er redd for at ungen skal vokse seg ut av den fortere, eller? Hvordan er den å legge sammen? og med tanke på plass i bilen? Hva med de punkteringsfriehjulene på en grusvei?

Noe som kan hjelpe med med valget? For og imot? :)

Jeg har Edge duo combi, å den tar ikke så veldig stor plass, men litt. Vi betalte 6000 norske for vogna inkl Sportsdelen :D :D VELDIG Fornøyd, å den har god plass i bagen.
Siden vesla var så liten *les kort* når ho ble født så holdt den lenge :D :D

Jeg er veldig fornøyd iallefall

Jeg hàr nitro city, tror den er like stor som frossen, stortsdelen er vertfall ikke lite, men city bagen er vel ikke så kjempe stor:)

Hei alle sammen!

Bestemt meg for å kjøpe emmaljunga Edge Duo eller City Cross. Usikker på hvilken!

Syns edge duo virker stor og fin med god plass. Den har også lufthjul som er best på jordgrusvei? MEN jeg syns den virker stor å legge sammen og tar mye/mer plass i bilen enn city cross?

City cross syns jeg er veldig fin og passe stor, men er redd for at ungen skal vokse seg ut av den fortere, eller? Hvordan er den å legge sammen? og med tanke på plass i bilen? Hva med de punkteringsfriehjulene på en grusvei?

Noe som kan hjelpe med med valget? For og imot? :)

Jeg har akkurat samme problemet som deg.. Det står mellom edge og city cross. Jeg heller mot city cross, fordi den er lettere og tar mindre plass i bilen. Mange syns sportsdelen til edgen er for stor, og derfor kjøper de ny sportsvogn. Da er det jo ingen vits til å kjøpe så dyr vogn med både bag og sportsdel, hvis de likevel kjøper ny. Vi har værtfall ikke økonomi til det. Satser på at sportsdelen til crossen ikke blir for stor, og at vi kan bruke den uten å kjøpe en ny mindre en. City cross blir også anbefalt til dem som er under 160cm, som meg, fordi den er lavere enn edgen :)
Man kan også velge to forskjellige farger på bag og sportsdel, så man får jo på en måte to forskjellige vogner i en! :)
Ja, jeg tror nok det blir city cross her! :)

Hmmm blir ikke klok på det her:/ Hvor gammelt er barnet når det begynner å bruke sportsdelen? Jeg syns bagdelen til city cross ser litt liten ut og er redd for at når vi kommer til desember/januar så er bagen for liten... Jeg hadde valgt city crossen hvis jeg visste at det ikke ville skje...

Jeg hadde Edge, solgte den og har nå City Cross.

Skulle jeg valgt igjen hadde det blitt Edge!

Hmmm blir ikke klok på det her:/ Hvor gammelt er barnet når det begynner å bruke sportsdelen? Jeg syns bagdelen til city cross ser litt liten ut og er redd for at når vi kommer til desember/januar så er bagen for liten... Jeg hadde valgt city crossen hvis jeg visste at det ikke ville skje...
Vår er 7 mnd og bruker bagdelen. En bør ikke bytte til sportsdel før de kan sette seg opp og sitte selv.

Så ikke dette svaret først;) bør jeg gå for Edge da?
Ja, hvis du har plass i bilen. Hihi. Var veldig fornøyd med Edge. Mye bedre hjul, demping og håndtak blant annet. God, stor og lun bag med mange finesser.

den er grei:) og du syns ikke bagen er liten for gutten din? Har trillet begge vognene på asfalt og syns city er bedre å trille. Og vil gjerne ha en lett vogn, men den må ikke bli for liten heller. Tenker at kanskje bagen med pose i til vinteren igjen blir for liten...

den er grei:) og du syns ikke bagen er liten for gutten din? Har trillet begge vognene på asfalt og syns city er bedre å trille. Og vil gjerne ha en lett vogn, men den må ikke bli for liten heller. Tenker at kanskje bagen med pose i til vinteren igjen blir for liten...
Jeg har lammeskinnspose og han er nå 70 cm lang, men det går bra altså. Han ligger sjelden helt strakt ut. Ligger ofte med bøyde bein ;)

vesla mi begynt å bruke sportsdelen når ho var 8 mnd.
Har edge ;)

Den syns jeg er Kjempe lett å styre å trille, bruker omtrent kunn en hånd bare :P kjempe lett. fyller luft ca 1 gang i mnd, avhengi hvor mye tungt jeg har hatt under ;)

Jeg skal ha edge med classic understell, da er den ikke så mye større sammenlagt..
Har hatt city cross og likte den ikke, hjula pakka rundt seg med sørpe og grus så fort det var litt fuktig ute, kurven under subba i bakken, så den måtte byttes ut etter et par mnd, ikke spes god å trille egentlig heller synes jeg.
Setter alltid inn vogna i 2 deler jeg da, bagen og understellet ved siden av hverandre, da har jeg god sikt ut bak og får mer plass til andre ting.
Tror ikke du får plass i cc bagen over vinteren med pose.

Back
Topp