Det spirer og gror her hjemme

Aner ikke :p For det første sådde jeg dem altfor sent (august i fjor), så døde de, så spiret de igjen i vår. :p De er fortsatt ganske små. Er spent på om det blir noe.
Vis vedlegget 185305
Da skal jeg gi det sjanse også. Ble ikke noe av dem i fjor.

Tomat, reddik, jordbær, rips og en slags bønne. Har ikke tenkt å spise noe av det bortsett fra jordbærene da, men gøy å se på:p
:o Ikke spise? Hvorfor ikke ?

:eek: Ikke spise? Hvorfor ikke ?
Ikke så mye derfor jeg dyrker:p om det blir tomat kan jeg nok ha det i salat for eksempel:) rips har jeg bare en klase av.. reddiker var fireåringen sin idé, kan jo knaske de og.

Det beste jeg har hatt i hagen bortsett fra ertepeser (nam), er forresten knutekål! Lett og godt:)

Det blir vannvittig med epler og kirsebær i år :)

Ellers har vi;
Gressløk
Jordbær
Rips
Solbær
Stikkelsbær
Rabarbra

Nå har vi en rimelig my hage, men har fått plantet to plommetrær og to epletrær i hagen, planen er rips og bringebær, jordbær og en kasse til div jeg greier å dyrke.

Tror vi har klart å dyrke frem 5 gulrøtter :-P
Måtte omplante de og da tok mange kvelden. Får se hvordan de blir.
Men har ca 100 pærekart på plommetreet vårt da så blir frukt håper vi :-)

Foreløpig lite i hagen her.
Moreller, rips og solbær. Plommetreet har tydeligvis ikke lyst til å bære frukt, og bjørnebærbusken var min kjære så snill og kjørte over med gressklipperen...

Jordbær og rabarbra :)
Gleder meg til ripsen og eplene er modne også :)

Poteter, gulrøtter, reddiker, mais, gressløk, plukksalat, tomater, sukkererter, søtpotet.

Så heldige dere er! Jeg dreper alt grønt jeg får taki.. Sukk.. Skulle virkelig ønskt meg en liten kjøkkenhagem og høner, og drivhus! (kommer fra gård).. of jordbær!! nam! Vi hadde både jordbær, bringebær, rips, solbær. plommer, epler og poteter.

Vi har mye rips, så det blir i alle fall gelé.

Jeg har tomatplanter, men enn så lenge en bitte liten grønn tomat.. Vi får se.

Jordbær har vi også, men usikker på om de blir noe av i år, det som ikke frøs i hel i vinter fikk så innmari mye lus at jeg muligens tok knekken på bærene også med behandlingen
Litt salat har vi, men det meste druknet og ble ikke noe av. En sort sto over, desverre tok regnet også merkelappene så jeg vet ikke helt hva det er, men det burde fått mer plass i alle fall. Glemmer den stadig der den står...

Har sådd lite i år.

Tror vi har klart å dyrke frem 5 gulrøtter :p
Måtte omplante de og da tok mange kvelden. Får se hvordan de blir.
Men har ca 100 pærekart på plommetreet vårt da så blir frukt håper vi :)
Det treet vil jeg gjerne se :hilarious:;)

Epler, sukkererter, gressløk, tomater, chilli, agurk og humle som mannen skal lage øl av. :-)

Det treet vil jeg gjerne se :hilarious:;)
Sambo kjøpte plommetre. Meen viste seg at det var feilskiltet i butikken, eller iallefall ett tre som sto feil sted. Sååå ble overraskende nok pærer som kom. Like greit for jeg spiser ikke plommer :-D

Back
Topp