Det sparker og sparker

Han bruker kun jordmorstetoskop. Etter en doppleradvarsel på nittitallet har han bare fortsatt med det. Kjører "føre var"-prinsippet. Litt hysterisk spør du meg, men jeg syns egentlig ikke det gjør noe. Så lenge legen sjekker at det høres bra ut inni der er det greit nok det.
Aha, jaja, så lenge han har noe å sjekke hjertelyden med så :)

Aha, jaja, så lenge han har noe å sjekke hjertelyden med så :)
Har et håp om å få flest mulig kontroller hos jm fremover dessuten. Ikke for å få doppler da, det kan jo hende hun også bruker jm-stetoskop, men syns det virker litt trivligere :)

Har et håp om å få flest mulig kontroller hos jm fremover dessuten. Ikke for å få doppler da, det kan jo hende hun også bruker jm-stetoskop, men syns det virker litt trivligere :)
Her er det lagt opp til annenhver gang lege/jordmor. Fikk ikke så god kjemi med jordmor sist, så gjorde meg ikke noe :p spent på om det er samme denne gangen.

Her er det lagt opp til annenhver gang lege/jordmor. Fikk ikke så god kjemi med jordmor sist, så gjorde meg ikke noe :p spent på om det er samme denne gangen.
Aner ikke hva det er lagt opp til her. Legen snakker som om jeg skal til han hver gang. Vet det er dårlig med tilgang på offentlige jordmødre her, så er kun førstegangsfødende og risikosvangerskap som får gå der.

Aner ikke hva det er lagt opp til her. Legen snakker som om jeg skal til han hver gang. Vet det er dårlig med tilgang på offentlige jordmødre her, så er kun førstegangsfødende og risikosvangerskap som får gå der.
Litt kjipt at det skal være slik, alle burde jo få gå til jordmor i løpet av svangerskapet. Er jo de som har ekspertisen.

Litt kjipt at det skal være slik, alle burde jo få gå til jordmor i løpet av svangerskapet. Er jo de som har ekspertisen.
Ja, er dumt. Var det der med offentlig fattigdom i et styrtrikt land. Det florerer med offentlige jordmortjenester her, så det er kommunebudsjettet som er problemet, ikke tilgangen på jordmødre.

Jeg kjente det også da jeg var i uke 16 med første :) Husker det var som tre små dunk. Nå er jeg 18+6 med nr 4, men morkaka foran. Aldri kjent så lite og få spark, selv om jeg kjenner de daglig.

Så koselig :-) Ikke kjent noe enda, men er kun 15 + 0 så det kommer vel snart. :) Sist kjente jeg det ikke før ca. uke 20. Det blir litt mer virkelig da :)

Back
Topp