Det ser mørkt ut her også..

Pocahontas_

Glad i forumet
Skulle ta min siste CBd i dag tidlig. Forventet 3+ siden jeg er 6+0 i dag, og jeg fikk 2-3 i forrige uke. I dag tidlig var den 1-2, og samtidig har det kommet bittelitt brunt blod. Skal til fastlegen nå og høre hva han har å si. Blodprøver etc.. Hvis jeg mister er dette er andre gangen, og den følelsen man får er heeelt vanvittig vond. Prøver å ikke ta sorgene på forskudd men...

Nei! :( Sender en klem fra meg også <3

Ånei :( å jeg som oppmuntra deg ! Hadde virkelig troa.. Masse lykkeønskinger og klem sendes ❤️

Blod trenger ikke å bety noe så lenge du ikke har smerter og det er friskt.

Testene er vel ikke alltid helt pålitelige heller når man begynner å komme så langt...
Krysser virkelig alt jeg har for deg❤️

Huff. Klemmer fra meg.

Håper det går bra. Mange klemmer din vei ❤️

Tusen takk for fine ord og gode tanker :Heartred
Legen var ikke i det hjelpsomme hjørnet i dag, og jeg er kjempeforvirret og lei meg. Jeg trenger innspill..

Jeg forklarte at den nye clearblue-testen viste at hcg-nivået mitt hadde gått ned, og at jeg spottet brunt blod i dag. Han spurte om jeg hadde vondt, jeg sa nei og at jeg kun har de vanlige, milde mensmurringene som jeg har hatt hele tiden. Han sendte meg rett til blodprøve og sa at jeg kunne komme tilbake om 10 dager (!!) for ny test. Jeg forklarte gråtende at det var veldig lenge for meg å vente på svar, og spurte om jeg kunne komme før. Da sa han bare at jeg innen den tid ville kjenne på kroppen min hvordan det gikk. Så sendte han meg avgårde..

Spørsmål til dere:
- Har noen av dere opplevd at en test har blitt midlertidig svake, for å så blir høyere igjen (Clearblue Digital)? Jeg drakk store mengder med vann rett før jeg sovnet i går, da jeg er veldig tørst om dagen. Kan det ha påvirket testen? Med andre ord; er det håp for meg?
- Hvis det ikke er noe liv inni meg nå, er det ikke farlig å gå rundt med det uten at det kommer ut? Må man ikke da få det ut medisinsk? Hvis ja, hvor lang tid kan man gå med det? Jeg leste et sted om infeksjoner..
- Har noen opplevd noe liknende i tidligere svangerskap?

Svar mottas med takk :Heartred

Tusen takk for fine ord og gode tanker :Heartred
Legen var ikke i det hjelpsomme hjørnet i dag, og jeg er kjempeforvirret og lei meg. Jeg trenger innspill..

Jeg forklarte at den nye clearblue-testen viste at hcg-nivået mitt hadde gått ned, og at jeg spottet brunt blod i dag. Han spurte om jeg hadde vondt, jeg sa nei og at jeg kun har de vanlige, milde mensmurringene som jeg har hatt hele tiden. Han sendte meg rett til blodprøve og sa at jeg kunne komme tilbake om 10 dager (!!) for ny test. Jeg forklarte gråtende at det var veldig lenge for meg å vente på svar, og spurte om jeg kunne komme før. Da sa han bare at jeg innen den tid ville kjenne på kroppen min hvordan det gikk. Så sendte han meg avgårde..

Spørsmål til dere:
- Har noen av dere opplevd at en test har blitt midlertidig svake, for å så blir høyere igjen (Clearblue Digital)? Jeg drakk store mengder med vann rett før jeg sovnet i går, da jeg er veldig tørst om dagen. Kan det ha påvirket testen? Med andre ord; er det håp for meg?
- Hvis det ikke er noe liv inni meg nå, er det ikke farlig å gå rundt med det uten at det kommer ut? Må man ikke da få det ut medisinsk? Hvis ja, hvor lang tid kan man gå med det? Jeg leste et sted om infeksjoner..
- Har noen opplevd noe liknende i tidligere svangerskap?

Svar mottas med takk :Heartred

Off for en ufølsom lege.... Hørt men skal ta ny HCG etter noen dager jeg, ikke 10!
MEN! Jeg har hørt at CBD kan slå ut feil etter 6+0 uker! Så det kan jo være tilfellet... Og jeg spotter også brunt blod nå, jeg er litt lenger enn deg, men var på ul og jordmor sa at brunt blod er gammelt blod og ufarlig. Min blødning kom fra livmorshalsen bare, og er på 3 dagen med spotting. Trenger ikke å bety noe <3

Jeg har ikke noen solskinnshistorie. Jeg fikk svakere CBD når jeg hadde tidlig sa. Fikk brunt utflod en kveld og dagen etter kom det klumper, og CBD sa da ikke gravid.

Men det er som du sier, utvannet urin kan gi lavere resultat!! Og hvis du ikke har blødd noe mer så ville jeg ikke tatt noen forhastede konklusjoner.

Hvis det er slik at HCG synker så holder kroppen på å ordne opp selv ut i fra min forståelse, og da vil jeg ikke tro du går lenge før du vet det sikkert.

Ellers så kan det også være en tvilling som falt ifra f.eks.?

Hvis du vil ha raskt svar kan du dra til privat gynekolog for UL. De burde se om det er liv der inne :) ellers så kan du kjøpe steinmeteoritt og sammenligne, se om det synker eller stiger.

Lykke til! Håper på det beste :)

Jeg synes du skal kreve en tidlig ul (ev bestille en selv). Synes ikke det er riktig at du skal gå rundt og vente når du ikke må. Det er jo en psykisk påkjenning! Sender trøsteklem ❤️

Jeg har ikke noen solskinnshistorie. Jeg fikk svakere CBD når jeg hadde tidlig sa. Fikk brunt utflod en kveld og dagen etter kom det klumper, og CBD sa da ikke gravid.

Men det er som du sier, utvannet urin kan gi lavere resultat!! Og hvis du ikke har blødd noe mer så ville jeg ikke tatt noen forhastede konklusjoner.

Hvis det er slik at HCG synker så holder kroppen på å ordne opp selv ut i fra min forståelse, og da vil jeg ikke tro du går lenge før du vet det sikkert.

Ellers så kan det også være en tvilling som falt ifra f.eks.?

Hvis du vil ha raskt svar kan du dra til privat gynekolog for UL. De burde se om det er liv der inne :) ellers så kan du kjøpe steinmeteoritt og sammenligne, se om det synker eller stiger.

Lykke til! Håper på det beste :)

Takk for svar:) Vil UL kunne vise liv i uke 6?

En enkelt hcg måling kan ikke si noe om hvordan ståa er så du må få to og med noen dagers mellomrom, ikke 10. Om du er så langt på vei som du tror vil du kunne se noe med et godt ul apparat, men er du kortere på vei enn du tror vil jo det kunne skape usikkerhet også. Men om du både tar hcg målinger og ul ville jeg tro at det er temmelig sikkert hva som foregår da.

Dersom det ikke har gått bra så kommer det enten av seg selv og kroppen ordner opp, ellers vil du måtte ta en medisinsk abort viss du har en MA (misser abortion) hvor kroppen tror den er gravid fremdeles. Det eneste sikre for å finne ut av det er ul da hcg kan stige som normalt ved MA. Om noe er skikkelig galt (som ved graviditet utenfor livmor)gir kroppen som regel beskjed via smerter etter en stund.
Håper jeg svarte deg på spørsmålene dine og krysser fingrene for at det kun var CBd som det er noe i veien med. Når det er sagt holderbjeg meg langt unna dem fordi de alltid viser feil hos meg og jeg blir stressa.

Jeg opplevde å gå fra 3+ til 2-3 for så å gå opp igjen til 3+. Det var nok pga urinen, den var veldig utvannet og jeg hadde drukket mye dagen før.

Jeg ville nok tatt en ul hvis legen ikke er behjelpelig. Blir tungt for deg å gå i 10 dager for å vente på svar.

Håper virkelig at det ikke er noe gale :Heartred

Back
Topp