Jeg har skrevet mange ganger, at jeg sikker på de aller fleste Har en bil de kan få plass til et bskovervendt sete i, eller har muligheten til å bytte. Jeg nekter å tro at for 60% av de med 2-åringer har enten bilsyke barn eller ikke mulighet til å ha barnet bakover. Her er folk som har barna bakover i vw polo, naboen har 3-åringen bakover i en knøttliten gammel corolla. Hvor vanskelig er det egentlig om man virkelig vil?!
Men du skriver jo litt om deg selv, for i det ene innlegget er du dømmende overfor alle, så plutselig må alle skifte bil, men så er det greit om de er bilsyke for det gjelder jo ikke ekstremtilfeller, så er det ikke greit lenger osv.
Men det er jo det jeg vil frem til, at man kan ikke dømme ALLE som har barna fremovervendt, når de -virkelig- ikke har muligheten til annet.
Jeg protesterer IKKE mot dem som vet bedre og ikke gidder (jeg har selv noen som driter i det her jeg bor, og jeg kjenner harmen vokse i meg hver gang de kjører forbi i fine biler til 700-800 000kr med småbarn fremovervendt) og det skulle absolutt vært bedre måter å få dette inn i det hverdagslige regimet på, på lik linje med at å bruke bilsele faller naturlig for de fleste idag.
Men når jeg vet at det finnes dem der ute som sitter med dårlig samvittighet og kvaler over å ikke kunne ha barna sine sikret på beste måte og ikke vet hvordan de skal få det til, så får jeg skikkelig vondt inni meg. De vil få barna sine til barnehagen på tryggest mulig måte, de vil komme seg på jobb og tjene så de har tak over hodet og en bil å kjøre i tross alt så barnet slipper å stå ute i all slags vind og vær og bli sliten til og fra barnehagen med venting i buss og så mange inntrykk på veien.
Men så kommer noen og får det til å høres ut som om de ikke fortjener å få barn fordi de sitter i en fastlåst situasjon, enten fordi de har dårlig råd eller har barn som blir veldig syke.
Ja, jeg er for at det skal informeres, det skal absolutt forbedres og latskap og giddesløshet er INGEN unnskyldning, og jeg skjønner at det er hovedsakelig myntet på dem. Men så slutt å høres så fordømmende ut og rett opp og ned overfor absolutt alle under kammen.
Det er bare det som er poenget mitt her.