Nå er det vel sånn at flere av de ikke er innenfor lovverket da, å da kommer jeg aldri til å slutte å blande meg hvertfall.
Man har vel lov til å snu barnet når det blir 9 kg, så det er ikke så høye krav..
Sent from my iPhone using BV Forum
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nå er det vel sånn at flere av de ikke er innenfor lovverket da, å da kommer jeg aldri til å slutte å blande meg hvertfall.
Det billigste kombi/bakoversetet på markedet som er av anerkjent merke, koster 1299. Hvem klarer ikke den summen i.l.a en graviditet og tiden det tar barnet og vokse ut av babysetet? Evt på avbetaling, av feriepenger, skattepenger, å låne penger, ved å prioritere noe bort..? Europris og Biltema sine ligger nok på rundt halvparten kanskje, og å kjøpe det for å spare 600kr er det virkelig ikke verdt..
Og å leie fra forsikringsselskapet er også en glimrende løsning. Koster ikke mye, 200kr mnd eller noe sånt?
Ja det er dessverre fullt mulig. Jeg har sett flere videoer, og har svart på hvitt fra trygg trafikk at det et mulig og at de ikke anbefaler den løsningen.
Nei ikke om du hari-size godkjent stol, da er det 18 mnd.Man har vel lov til å snu barnet når det blir 9 kg, så det er ikke så høye krav..
Det ligger flere i denne tråden om du blar deg litt fremover![]()
Jeg klarte ikke se den på mobilen, men het er en i alle http://www.sikkerautostol.dk/wp-content/uploads/2012/10/roll-over-accident.wmv[/
Får den ikke til å virke jg heller. Hva søkte du på?
Da dere snudde barna deres på 4-5 år, hvor lange var de da,
Det overrasker meg enda mer hvor mange av foreldrene jeg møter på parkeringsplassen i bhg som kommer med barna USIKRET!!!![]()
Bare denne uken har jeg sett en 4-5 åring komme hoppende ut av forsetet i en bil, der var det ikke bilstol. Og lillesøstra satt forovervendt bak. Samme dag var det en annen far som lot 4-åringen gå inn i bilen og feste seg selv, det var bake men heller ingen bilstol.
Jeg ble så paff og følte jeg måtte gjøre et nummer utav å sette 2.5-åringen min inn bakovervendt og feste henne godt. For uten bilstol er jo barna å regne som usikret. Spiller vel ingen rolle om man skal 50 eller 5000m!!!
Jeg har skrevet mange ganger, at jeg sikker på de aller fleste Har en bil de kan få plass til et bskovervendt sete i, eller har muligheten til å bytte. Jeg nekter å tro at for 60% av de med 2-åringer har enten bilsyke barn eller ikke mulighet til å ha barnet bakover. Her er folk som har barna bakover i vw polo, naboen har 3-åringen bakover i en knøttliten gammel corolla. Hvor vanskelig er det egentlig om man virkelig vil?!
Og for øvrig... Jeg vil tro de fleste har bakovervendt så lenge som mulig. Å fortelle folk at de bør anskaffe seg ny bil hvis de ikke har plass fordi det gikk greit for deg er det dummeste argumentet jeg har hørt.
Nei ikke om du hari-size godkjent stol, da er det 18 mnd.
er ikke høye krav uansett spør du meg, men jeg vet om de som snur før barnet er 9 kg også for de har arvet sete , eller fordi de il se barnet..
Leste 18 mnd, men mulig det er feil a de som har skrevet det da.Er det ikke 15 mndr som er i-size systemet?
Leste 18 mnd, men mulig det er feil a de som har skrevet det da.
Virker som om folk tror at ingenting kan skje på tur til/fra. bhg. Men det er jo som oftest på parkeringsplasser når man er stressa at uhell skjer!Skulle tro vi bor på samme plass, jeg jobber i bhg. som vikar, og har unger selv i bhg, og har sendt epost til bhg om det og ringt politiet. Når jeg så den 4 ungen sitte uten sete kjente jeg det sprakk :O
Dette er barnehagebarn :O
Det av unger på 10 mndr sitter forovervendt kan jeg ikke gjøre noe med, for det er faktisk lov så lenge de er over 9 kg, men når 3,4 og 5 åringer sitter uten sete, da ringer jeg politi og sier i fra til bhg.
15 mnd er bere enn ingenting, men fortsatt altfor lavt og ja det burde gjelde alle.Dessverre er det nok bare 15 mndr ja... Men SYND det bare gjelder i-size seter, merkelig regel..
Tenker at om barna hadde måttet sitte bakover til 15 mndr, så hadde de jo uansett måtte hatt et bakovrvendt sete da, så kanskje de ikke hadde snudd så tidlig når de likevel har sittet bakover "så lenge".
http://www.besafe.no/i-size
De kan jo gjøres noe med om de har i-size sete daSkulle tro vi bor på samme plass, jeg jobber i bhg. som vikar, og har unger selv i bhg, og har sendt epost til bhg om det og ringt politiet. Når jeg så den 4 ungen sitte uten sete kjente jeg det sprakk :O
Dette er barnehagebarn :O
Det av unger på 10 mndr sitter forovervendt kan jeg ikke gjøre noe med, for det er faktisk lov så lenge de er over 9 kg, men når 3,4 og 5 åringer sitter uten sete, da ringer jeg politi og sier i fra til bhg.