Det overrasker meg..

Men nei jeg skjønner ikke de som snur barnet sitt forover for de syns synd på barnet. Har mange av de i vennekretsen.. så snart barnet er ferdig med babysete så snur de barnet forover:(

Forstår det ikke i det hele tatt siden jeg strakk det ganske langt selv med spying i bil.
Det er så trist.. :( skal tro hva som må til for å nå ut til folk..

Men nei jeg skjønner ikke de som snur barnet sitt forover for de syns synd på barnet. Har mange av de i vennekretsen.. så snart barnet er ferdig med babysete så snur de barnet forover:(

Forstår det ikke i det hele tatt siden jeg strakk det ganske langt selv med spying i bil.

Du har gjort en god jobb! :)

Ja, det er tullete, min 6 mndr baby var 9 kg, og vokste da ut av babysetet, han kunne i teorien sitte forovervendt :O

Det er så trist.. :( skal tro hva som må til for å nå ut til folk..

De som etter å ha lest denne tråden fortsatt har barna forovervendt med "dårlige unnskyldninger" er det vel ikke håp for uansett. Men jeg vil likevel tro at denne tråden har ført til at hvertfall en, kanskje to, kanskje 10, velger å ha barnet bakovervendt litt ekstra! Noen vet bare alltid best og nekter å ta til seg råd, dessverre for barna.

Det overrasker meg enda mer hvor mange av foreldrene jeg møter på parkeringsplassen i bhg som kommer med barna USIKRET!!! :eek: :mad:

Bare denne uken har jeg sett en 4-5 åring komme hoppende ut av forsetet i en bil, der var det ikke bilstol. Og lillesøstra satt forovervendt bak. Samme dag var det en annen far som lot 4-åringen gå inn i bilen og feste seg selv, det var bake men heller ingen bilstol. :eek:

Jeg ble så paff og følte jeg måtte gjøre et nummer utav å sette 2.5-åringen min inn bakovervendt og feste henne godt. For uten bilstol er jo barna å regne som usikret. Spiller vel ingen rolle om man skal 50 eller 5000m!!!

Da dere snudde barna deres på 4-5 år, hvor lange var de da,

Snudde de når ørene gikk over "grensa" på sete :-)
Eldste var 5.5 år når vi snudde han (besafe)
Mellomste var nesten 5 år (besafe )
Minste sitter enda bakovervendt med goooooood plass i alle vinkler, han er 3 år og sitter i Britax Max Way :-)

...kommer til å holde oss til Britax til nestemann også :-)

Tipper lillesøster sitter lenge bakovervendt. Er 2,5 og kun 87 cm. Det liker jeg :-D
Storebror er 110-111 cm og tenker han er ca 23-25 kg. Men han sitter i beltestol. Men stor for alderen. Er 3,5.

De som etter å ha lest denne tråden fortsatt har barna forovervendt med "dårlige unnskyldninger" er det vel ikke håp for uansett. Men jeg vil likevel tro at denne tråden har ført til at hvertfall en, kanskje to, kanskje 10, velger å ha barnet bakovervendt litt ekstra! Noen vet bare alltid best og nekter å ta til seg råd, dessverre for barna.
Nei det har du nok rett i :-/ men håper på å ha nådd ut til noen ja! :)

Det overrasker meg enda mer hvor mange av foreldrene jeg møter på parkeringsplassen i bhg som kommer med barna USIKRET!!! :eek: :mad:

Bare denne uken har jeg sett en 4-5 åring komme hoppende ut av forsetet i en bil, der var det ikke bilstol. Og lillesøstra satt forovervendt bak. Samme dag var det en annen far som lot 4-åringen gå inn i bilen og feste seg selv, det var bake men heller ingen bilstol. :eek:

Jeg ble så paff og følte jeg måtte gjøre et nummer utav å sette 2.5-åringen min inn bakovervendt og feste henne godt. For uten bilstol er jo barna å regne som usikret. Spiller vel ingen rolle om man skal 50 eller 5000m!!!
Skremmende!! Foreslår å ringe politet å tipse de om å ha kontroll ;)

Det jeg sitter igjen med etter å ha lest maange sider her nå er følgende:

Når man er gravid bruker man masse tid på å velge sikker og god vogn, stelleveske, seng, stellebord osv som skal være tryggt og sikkert for babyen. Man bruker masse tid på å bestemme seg for Babysetet.

Hvorfor bruker man knapt nok tid på å sette seg inn i bilsikring for barn over vektgrensa på Babysetet?
Er alt det andre utstyret vi bruker timesvis på å se på viktigere enn bilsetet og hvilken vei barnet bør sitte?

Jeg ser hver dag, barn som sitter løst i bilen, i fremsetet uten sikring, uten seter, uten belte, you name it.

Her kommer en video alle kan ta seg tid til å se på, og så håper jeg alle tenker seg om en gang eller to ekstra før de snur barnet sitt.
Front facing or Rear facing? Car seat safety TRUE STORY crash test videos: https://youtu.be/Q8gU9zzCGA8

Tråden er ikke siktet på de som faktisk ikke har noe valg. Den er siktet på de som ikke bryr seg, ikke vet bedre, ikke gidder å gjøre noe med det, ikke ser muligheter osv.
Har du prøvd sånne bånd på håndleddene?

Virkelig? Synes ikke det er mange sidene siden at du stod og hyttet med fingeren for at folk ikke hadde råd til noen annen bil og ikke kunne bytte, for om de hadde råd til en slik bil så kunne de ha råd til en slik bil, og DU har jo byttet bil og mistet penger på det så da kan jo alle andre også det.

Da dere snudde barna deres på 4-5 år, hvor lange var de da,
Da var han litt over 4 år og var ca 110 cm. Kg husker jeg ikke, men ca 16-17 tror jeg.

Han kunne nok sittet bakovervendt i britax Two Way en stund til, men jeg syntes setet hadde for dårlig sidebeskyttelse til hodet, og det passet ikke så godt i bilen. Det var for bratt helling på det sånn at han hang fremover på en måte. Og sånn hadde han da sittet i ett år.

Da kan man ikke kjøre.

Så om man har dårlig råd eller har har barn som spyr mye, så burde man egentlig ikke ha barn da.
Gud forby at man attpåtil ikke har råd til å kjøpe seg noe nært sentrum. Slik som jeg, det ville tatt meg tre timer å gå til sentrum, men tar meg 10 minutter med bil.

Misforstå meg helt rett nå, jeg mener i aller høyeste grad at sikring av barn i bil er utrolig viktig å tenke på.
Men det virker som om flere ikke synes man kan ha barn med mindre man har råd til sånn og sånn bil eller man har anledning til å bo i gangavstand til alt eller man kan bruke flere timer av hverdagen til å gå.

Virkelig? Synes ikke det er mange sidene siden at du stod og hyttet med fingeren for at folk ikke hadde råd til noen annen bil og ikke kunne bytte, for om de hadde råd til en slik bil så kunne de ha råd til en slik bil, og DU har jo byttet bil og mistet penger på det så da kan jo alle andre også det.
Jeg har skrevet mange ganger, at jeg sikker på de aller fleste Har en bil de kan få plass til et bskovervendt sete i, eller har muligheten til å bytte. Jeg nekter å tro at for 60% av de med 2-åringer har enten bilsyke barn eller ikke mulighet til å ha barnet bakover. Her er folk som har barna bakover i vw polo, naboen har 3-åringen bakover i en knøttliten gammel corolla. Hvor vanskelig er det egentlig om man virkelig vil?!

Cybex sirona er jo opptil fire år... Skjønner ikke greia. Ja barn er forskjellige og noen vil selvfølgelig ikke kunne passe i stolen. Det må man ta høyde for.

Når man vurderer en stol mot en annen så er det jo flere ting som er relevant.

Blant annet montering. Ja man kan Google. Man kan få hjelp. Men det er allikevel ingen garanti for at man ikke har gjort feil på et tidspunkt. Isofix er etter min mening idiotsikkert. Det skal mye til for å gjøre feil. Når man først klarer den enkle monteringa så er det ingen problem å ta stolen inn og ut v bilen. Da jeg monterte min cybex så så jeg på instruksjonsfilmen på nettet. Det var kjempeenkelt. Samme med besafe stolen som jeg har i passaten. Med beltemontert stol er faktum slik at det viser seg å være større risiko for feilmontering. Det er jo ikke et faktum man kan se borti i fra. Isofixstolene er mer brukervennlige også.

Og så er det det med at isofix kommer bedre ut i tester. Forbrukerrådet anbefaler åtte isofix stoler vs kun en beltemontert.
Lurer på hvorfor.

Jeg har skrevet mange ganger, at jeg sikker på de aller fleste Har en bil de kan få plass til et bskovervendt sete i, eller har muligheten til å bytte. Jeg nekter å tro at for 60% av de med 2-åringer har enten bilsyke barn eller ikke mulighet til å ha barnet bakover. Her er folk som har barna bakover i vw polo, naboen har 3-åringen bakover i en knøttliten gammel corolla. Hvor vanskelig er det egentlig om man virkelig vil?!

Nå drar jeg statestikken høyt med 3 barn som blir bilsyk da ;)

Back
Topp