Det O'store navnevalget;)

Vi bestemte navn ganske fort etter ordinær ul når kjønn var klart. Hadde ikke som mål å finne noe uvanlig navn(selv om vi gjerne ville unngå akkurat topplista), men endte faktisk opp med et navn bare ca 100 andre har.Så jeg er litt spent på mottakelsen når han blir født og navnet kommer ut...

Slengte ut av meg et navneforslag til mannen før jeg ble gravid. Var bare en morrotanke fordi jeg som liten en gang ble enig med en venninne om at hvis jeg fikk gutt skulle han hete det. Kom bare plutselig på det.... Etter at det ble slengt ut så har det etterhvert bare blitt det han heter. Det var i utgangspunktet ikke et navn jeg er spesiellt fan av. Men nå blir det altså sånn ;-) foreløpig bare mannen , sønnen vår og tvillingsøss som vet navnet. Velger å holde det hemmelig til fødsel. Vet ikke hvorfor det heller haha

Jeg og kjæresten gikk gjennom en navnebok og noterte ned noen navn vi mente var fine hver for oss, deretter satt vi oss ned og gikk gjennom navn for navn. Vi hadde valgt 2 like navn og valgte det ene siden det andre var litt for høyt på mest brukte navnlisten... Vi ble enig om at navnet ikke var spikret dersom vi kom over andre navn siden vi var bare i uke 15-16 da. Men tiden har gåt og vi har ikke funnet noen bedre navn til jenta i magen. Navnet blir hemmelig til hun er født! Men er usikker på hvilket etternavn vi skal gi henne... Jeg vil at hun skal ha begge, men han vil at hun bare skal ha ett. Da er det mitt som skiller seg mest ut som vi muligens blir å gå for:-) men jeg syntes det er viktig at hun har begge!!⭐

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har letet veldig etter navn. Har nå 7 vi liker men er par av dem er mer aktuelle. Så når vi får treffe hovedpersonen får vi se om noen av disse passer, håper det ☺

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

Tror vi har landet på et navn. Et navn jeg i utgangspunktet ikke hadde selv på favorittlisten, men flere rundt oss synes det var fint, så nå er det blitt det. Kun de nærmeste som vet om navnet.

Samboer ønsker dobbeltnavn, men det vil ikke jeg :P

Nå tror jeg kanskje navnkoden er knekt..! Kan det være sant?? Kan vi ha landa???

-Fra appen-

Vi strir fortsatt. Har vel ca 5 navn begge synes er fine, men vi klarer ikke helt å lande. Spørs om vi må se han først denne gangen. Det er blir uansett ett kort fornavn. Barna har dobbelt etternavn.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi hadde også bestemt oss lenge før graviditet, både jente og guttenavn. Men etterhvert fant vi et alternativt jentenavn, Agnes, som begge våre oldemødre het. Visste seg etterhvert at Agnes på mannens side var tilsvarende hufsa, vinterdamen OG heksa i mummidalen, så vi la det litt ifra oss så den nåværende oldemoren skulle få fred på sine eldre dager xD knis :) Nå ble det jo en gutt da, men klarer ikke legge helt bort Agnes OM vi bestemmer oss for et barn nr 2 en gang og det blir ei jente :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vi har plukket ut noen favoritter, men ikke kommet lengre. Klarer ikke helt å bestemme oss før hun er ute uansett. Håper vi blir fort enige da :-)

Gleder meg til å høre alle navnene ♡

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp