Det må da finnes hjelp til oss også???!

Annie

Andre møte med forumet
Jeg er nå hjemmeværende med 2 barn og venter nr 3 i nov. Eneste betalte jobben jeg har hatt er noen sommerjobber, altså har jeg ikke krav på sykepenger o.l. noe som sier seg sjøl da..

Men - mannen min jobber ca 15 timer i døgnet 5 dager i uka, og pga at jeg ikke har hatt inntekt får han kun pappaperm i 2 uker etter fødselen uten lønn! Ganske idiotisk i og med at vi har en inntekt bare! Vi som trenger denna stønaden som pappaene får, mener jeg da..

En ting til også: Jeg sliter veeeeldig med bekkenløsning, og må ha ofte barnevakt pga at jeg ikke kommer ut av senga om morgenen. Mannen min har ikke rett til å sykmelde seg med lønn selv om det er for å hjelpe meg! Så med andre ord så må han sykmelde seg uten lønn skal han få hjulpet meg nå, og det har vi da ikke råd til! Mens kvinner/jenter som er i jobb kan sykmelde seg og få sykepenger og det kan mannen også for å hjelpe henne! Heeelt bak mål!!!

Klemmer

Alt dette her er BARE TULL!!!!
Om far er den som er i jobb,så skal han i såfall uansett ha krav på de 4 ukene med pappa perm som er obligatorisk...
Og når det gjelder sykemelding til far,ja så får han det hos legen om du er i så ille dårlig stand.
Det er jo tross alt noen som må ta seg av barna!!!
Pappan her skulle egentlig få sykemelding for de to siste ukene før termin,da jeg hadde mye plager- men det ble til at tassen kom til verden før det... Prata med ei venninde,senest her om dagen- hvor hun har blitt dårlig etter fødsel,og pappa'n er blitt sykemeldt for å være hjemme med barna!
Om det er legen deres som er vrang på dette,vil jeg anbefale dere å bytte lege...
Du skal jo kunne ha mulighet på å få litt hjelp,når du er som værst!!!
STÅ PÅ KRAVA DERES..........
Håper det ordner seg! Du får jo noen lange mnd'er foran deg da,om termin er først i november!?
Hvor gamle er de to andre barna?

Back
Topp