Det lukter jul... Jeg åpnet krydderboksen. Jeg skal lage lammerull

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
IMG_20191016_171726.jpg Det lukter helt klart jul når jeg åpnet denne boksen med krydderposer.
 
IMG_20191016_203648.jpg juhu

Fersig. For i kveld i morgen kveld skal den kokes og deretter presses i et døgn og så skal den i saltlake. Så over helga må vi vel ettrhvert smake på. En liten smak før jul. Ellers sparer vi resten til desember
 
Høres godt ut! :)
Er det vanskelig å lage ?
Om man aldri har gjort det kan det være godt med litt støtte underveis, men nei, egentlig ikke. Jeg har gjort det noen år, blogget med bilder i Julebloggen jeg prøvde å starte i fjor, bruker ei bok fra matprat.
. Vanskelig er det egenelig slett ikke.
 
He er link til hvordan jeg gjorde det i fjor. Ganske nøyaktig likt, men en større en , i år

https://taras-julehus.blogspot.com/2018/10/hjemmelaget-farerull.html

Årets ligger i press nå, jeg har syltepresse, men å legge vekt som bøker eller en kaserolle med vann over et skjærebrett går også om man ikke har.

Saltlaka står ute på verandaen og blir kald, i kveld skal jeg legge den over dit noen dager før vi skal begynne å prøvesmake
 
I dag smakte jeg på den, den var god!

Pakker den ned og fryser til desember i kveld. Gleder meg.
 
Ser ikke så verst ut dette vel? IMG_20191024_202343.jpg
 
Om man aldri har gjort det kan det være godt med litt støtte underveis, men nei, egentlig ikke. Jeg har gjort det noen år, blogget med bilder i Julebloggen jeg prøvde å starte i fjor, bruker ei bok fra matprat.
. Vanskelig er det egenelig slett ikke.
Takk for info! :)
 
Back
Topp