Det klør og klør!

lillegull09

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Er det noen som har hatt dette eller har dette?
Har klødd på armer og ben siden jeg fant ut at jeg var gravid, men de siste dagene har det begynnt å klø inni henda og under beina og har skjønt ut fra det jeg har lest at det ikke er så veldig bra :( har time hos legen på tirsdag, er det noe jeg burde sjekket Før da?

Lurt å si ifra uansett :) jeg og klør og klør, men mest på føttene. Har funnet ut at d hjelper å smøre med jordnøtt olje etter hver gang jeg dusjer, og hvis det går en dag mellom dusjinga så smører jeg meg med en god fuktighets krem :) ekstra godt om jeg tar peeling i dusjen å så smører på olje. Hjelper nok ikke under føttene og hendene :/ men du kan jo prøve hvis det kommer tilbake på armene og føttene :)

Jeg klør og klør på armer og bein jeg også men hjelper om jeg smører meg med jevne mellomrom og om jeg unngår klær med ull i.

Når det gjelder kløe i hender og under føttene så har jeg lest at det er noe man skal ta på alvor. Jeg ville kanskje tatt en telefon til legevakt eller føden for å høre om det kan vente til tirsdag eller om du bør får sjekket det før den tid. Er jo ikke sikkert det er noe, men er ikke greit å bekymre seg for mye heller. Lykke til :)

Jeg ville nok kanskje vurdert å ringe legevakten eller der du skal føde for å høre med de.

kløe i hender og føtter kan jo bety at du har økt gallesyre i kroppen, og da må man eventuelt ha medisiner for å stabilisere dette nivået.

Bedre å ringe en gang for mye enn for lite:)

Jeg ville nok kanskje vurdert å ringe legevakten eller der du skal føde for å høre med de.

kløe i hender og føtter kan jo bety at du har økt gallesyre i kroppen, og da må man eventuelt ha medisiner for å stabilisere dette nivået.

Bedre å ringe en gang for mye enn for lite:)

Ja det er sant, får vel bare ringe og høre. Men kan jeg egentlig ringe føden enda? Er bare 17 uker?

Jeg klør og klør på armer og bein jeg også men hjelper om jeg smører meg med jevne mellomrom og om jeg unngår klær med ull i.

Når det gjelder kløe i hender og under føttene så har jeg lest at det er noe man skal ta på alvor. Jeg ville kanskje tatt en telefon til legevakt eller føden for å høre om det kan vente til tirsdag eller om du bør får sjekket det før den tid. Er jo ikke sikkert det er noe, men er ikke greit å bekymre seg for mye heller. Lykke til :)

Ja var det jeg leste på nette også, og blir jo så klart bekymra når jeg leser sånt, burde holde meg unna Google. Men jeg kan vel egentlig ikke ta kontakt med føden enda? Er bare 17 + uker enda.

I min kommune fikk jeg beskjed om å ringe føden etter uke 16 ihvertfall

Jeg tenkte at føden kunne være et bedre alternativ til legevakta nå i påska da de har fagpersoner på vakt, og som jeg forstod det da jeg leste på nett så var dette med kløing inni hender og under føttene relativt ukjent for mange fastleger fordi det (heldigvis) er sjeldent at dey faktisk er farlig. Og hvis du har fått tildelt fødeplass så mener jeg at du kan ringe dem med spørsmål, det stod i allefall i den brosjyren jeg fikk fra der jeg skal føde. Eventuelt kan du jo ringe jordmor (hvis du har en) hvis hun er tilgjengelig nå i påska :)

Tenker at det er bedre enn å bekymre seg, for jeg har full forståelse for at det ikke er noe greit å gå rundt og lure på :) Men, nå er det heldigvis ikke mange dagene til tirsdag :)

Lurt å ta kontakt med noen for å få sjekket opp dette! Men det kan være som du sier litt tidlig å ta kontakt med føden, men det kommer også an på hvor i landet du bor....

Det klør her og, men ikke i hender eller under føtter foreløpig.

Jeg er litt sjokket over at det går an å ikke komme gjennom på legevakten, men ellers ville jeg bare ventet til tirsdags morgen og snakket med fastlegen. Her ville det i alle fall ikke blitt sjekket noe mer i påsken uansett, disse blodprøvene må sendes på en hverdag til et stort laboratorium... Kan være annerledes der du bor, men jeg ville ikke sett poenget med å ta prøvene i dag, for at de skal ligge på is til tirsdag... Hvis du blir gal av kløe, og trenger medisiner nå, så må du jo finne ut hva som skal til for å komme i kontakt med legevakten der du bor da. Lykke til uansett! Håper det er en ufarlig form for kløe.

Jeg klør veldig mye bak knærne, av alle plasser. Har noenganger klort meg til blods om natten... Føles ut som fult av insekter som kryper på meg avogtil :o

Fått et herlig strekkmerke (som jeg ikke bryr meg om altså..har så mange andre) nederst på magen på siden, og dette klør noe så infernalsk!

Jeg holdt på å klø meg tullete helt til jeg kjøpte en body scrub som jeg bruker to ganger i uka. Etter det klør jeg nesten ingenting. Kjøpte også en ny krem. Har også sånne hansker som jeg kan skrubbe meg med utenom de to gangene i uka jeg bruker body scruben. HERLIG :D

Ja det klør!

Back
Topp