Det fjerde trimester

Sant så sant... Fikk litt dårlig samvittighet nå...
Men må si at mors søvn også er viktig! Ikke bare for melkeproduksjonen men også for det mentale. Ikk alle som klarer å sove med babyen oppå seg om natta..

Bra innlegg. Bare lurer på hvordan man gjennomfører så tett nærhet, bæresjal osv når man har andre barn som også må bæres og trenger oppmerksomhet. Det blir iallfall ikke dempet lyd og ro med kommende storesøster her i nærheten. :-)

Det går nok fint med førstefødte, men her velger jeg å dele oppmerksomheten min på alle 4 barna - og det må "dessverre" baby bli vandt med med en gang.
Alle barna trenger forskjellig oppmerksomthet og tid og det tilpasser vi på alle måter her hos oss :-)

Tankevekkende, takk for at du delte! Så får man gjøre sitt beste med de forutsetningene og den tiden man har til rådighet :)

Artikkelen er ikke for å få flerbarnsmødre til å føle seg utilstrekkelige eller få dårlig samvittighet(!!), men jeg syns ofte det virker som om vi(foreldre generelt) forventer at babyen skal tilpasse seg oss fordi vi er slitne, vi vil sove, vi vil ha tid til ditt og datt, og babyen skal kun sove uten spesiell stimuli. Jeg følte meg litt truffet selv da jeg kan bli litt oppgitt iblant over hvorfor ikke gutten min kan bare legges ned for så å sovne sekunder etterpå, så jeg syns det var en fin påminnelse om at det er ikke bare vi som er i en overgang. ;)

Back
Topp