Det første smilet

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jenta mi var 6 uker på onsdag som gikk, men hun har ikke smilt enda:( hun viser opprømthet, altså smiler med ansiktsuttrykk, men ikke med munnen.

Andre sine som ikke har smilt enda?

Gutten her blir 5 uker på mandag og har heller ikke smilt bevisst. Har trodd at det har vært bevisste smil noen ganger, men da kommer det vanligvis gulp eller han holder på å sovne :P Forrige gutten min begynte såvidt å smile da han var 6 uker, og da hadde jeg stresset leenge med det :P Ved 8 uker smilte han mer enn noen annen gutt. Så ikke stress, det skjer plutselig :)

Snuppa her er 4 uker og har smilt en del, MEN husk at det er individuelt! Det er ingen fasit svar på når de SKAL Begynne med det eller det :)

Last edited:
Jenta vår blir 6 uker på tirsdag. Har ikke fått noen ordentligeige smil, men hun har såvidt begynt å trekke på smilebåndene...

Mini var 3 uker i går og smiler og "prater" masse :) Det er nok helt individuelt som ved alt annet.

Lille er en mnd og han smiler og prater masse :) er nok veldig individuelt

Er individuelt, ja. :) Her begynte han å smile bevisst 4-5 uker gammel. Han var 6 uker på fredag og prater og smiler masse. :)

Kom litt smil ved 3-4 uker, 5 uker og 3 dager nå. Smiler å prater masse :) Hermer også litt etter grimaser :)

Hvordan går det?

Her løste han koden i går. 5 uker blank.
Men det er nok veldig individuelt. Har jo med når man ble født ift termin, hvor mye våken babyen er osv. Vil jeg tro :)

Her og kom dei første i går ettermiddag :-) På 4 uker blank. Fikk mange utover resten av ettermiddagen og kvelden og også nå i dag. SÅÅÅÅÅ skjønt. Smelte heilt her jeg sitter når han gliser til meg :-D

hvordan merker du forkjell på det da? :o

Sånn jeg syns det virker så har smil før bare komt av seg selv. Mens han sover, styrer litt med luft og slikt. Men ingen smile reaksjon på snakking og tøysing.

Men i går så kom smilene når jeg for eksempel kysset han i ansiktet og når jeg tøyset med flasken når jeg skulle sjekke om han ville ha mer melk. Så jeg ser dem som bevisste nå for dei har komt som en reaksjon av ting vi har gjort med han, enn at dei bare har komt uten noen spesiell grunn :-) og smila kom mye mer rett etter hverandre og enn før.

Vertfall slik jeg har tydet forskjellen på ubevisste og bevisste her.

Sånn jeg syns det virker så har smil før bare komt av seg selv. Mens han sover, styrer litt med luft og slikt. Men ingen smile reaksjon på snakking og tøysing.

Men i går så kom smilene når jeg for eksempel kysset han i ansiktet og når jeg tøyset med flasken når jeg skulle sjekke om han ville ha mer melk. Så jeg ser dem som bevisste nå for dei har komt som en reaksjon av ting vi har gjort med han, enn at dei bare har komt uten noen spesiell grunn :-) og smila kom mye mer rett etter hverandre og enn før.

Sånn jeg også tyda det ;) masse ubevisste i søvne fra nyfødt. Men etterhvert kom det når vi tøysa litt osv :) ser han smiler med både øyne og munn :) :D

takk for god forklaring :)
kanskje han snaart får de bevisst da, for idag kom de når jeg snakka å tulla med han 2 ganger etter hverandre! reagerte på samme tingen.. men er jo litt tidlig enda?!
nei, er vel bare jeg som ønsketenker hehe

Jeg har også syns jeg har sett bevisste smil, men han gliser like før han skal gulpe og det gjør han hele tiden så er nok fortsarr ubevisst. Selv om jeg syns han har smilt til meg et par ganger utenom også. Men han er 5 uker, så må nok bare vente litt til ;)

Back
Topp