Det er vel egentlig ikke lov å si det

Comatose

Forelsket i forumet
Julilykke 2023
Men jeg ønsker meg sånn en jente :bag:
Jeg har to gutter fra før og har liksom alltid sett for meg å få en jente. Hvis det blir gutt nå kommer jeg mest sannsynlig til å gråte litt og så går det jo selvfølgelig over. Viktigste er jo at det er friskt! :Heartpink

Men nå trenger jeg å høre alle fordelene med å bare ha gutter! Jeg må mentalt innstille meg på gutt :joyful:

Jeg har alt av klær og utstyr til gutt og mest sannsynlig blir det en veldig god lekekompis for storebror som da blir 3 neste år. Gutter er «enklere»? Både som små og som tenåring (gud forby om den eventuelle jenta skulle bli som sin mor :bag:)

Har 2 jenter og 1 gutt. Gutten er den roligste! Og sykt mye mindre drama blant gutter! Når de er med venner og slikt. Blant jentene er det mye drama og baksnakking og slik, de kan være sikkelig ufine med hverandre. Men ikke gutta, syns de er mye flinkere der!

Du slipper å kjøpe nytt, du sparer penger. Er dyrt nok me baby!

Tenker det er lov å ønske seg, jeg ønsket meg veldig en gutt når jeg hadde 2 jenter. :wacky:

Sniker bare for å si at jeg syns det har du lov til, uansett om du har gutt(er) fra før eller ikke. Mannen min ønsket seg jente, jeg gjorde vel det jeg også, men jeg vil ha begge deler. Resten av familien ville også ha jente selv om vi er mange jenter, så jeg ønsket meg også gutt litt på trass, trodde også det skulle være gutt, men neida, fikk vite i går at det mest sannsynlig er jente!
Men vi ble litt sure i går da vi skulle gjøre sånne kjerringråd tester før vi avslørte, og for hver gang en sånn test spådde gutt (som var litt over halvparten), ble min mor høylytt skuffa. Bare tanken på en potensiell gutt fikk henne til å jamre seg, og det syns jeg var ganske frekt, spesielt når det er første barnebarnet. Da hun fikk vite jente, jublet hun så høyt at jeg måtte ta noen steg unna, og da ble hun enda mer gira over å tilbringe tid med babyen :bored: Tenk hvis det var en gutt, tror jeg hadde blitt ganske lei meg og sint på henne hvis hun ble skuffa.
Ble litt ranting der, men poenget var at jeg syns fortsatt det er lov å ønske seg et spesifikt kjønn, bare ikke vær som min mor, spesielt når det kommer til andre sine barn :bored:

Jeg syns det finnes mange finere guttenavn, men det er kanskje bare meg da (vi måtte droppe 7 navn nå som vi vet kjønn) :hilarious:
Som du sier kan gutter være "enklere", søsknene kommer nok godt overens og du sparer sikkert masse penger på gjenbruk.
Du slipper å bruke så mye tid på hår? :hilarious:
Dessverre er det jo også sånn at gutter har et bedre utgangspunkt i livet vs jenter.
Men du kan også oppdra en gutt til å gjøre verden litt bedre :happy:

Jeg synes det skal være lov å si. Man rår ikke over følelsene sine! :Heartred Og når alt kommer til alt blir man like glad i babyen som kommer, selv om man hadde et ønske.

Sniker bare for å si at jeg syns det har du lov til, uansett om du har gutt(er) fra før eller ikke. Mannen min ønsket seg jente, jeg gjorde vel det jeg også, men jeg vil ha begge deler. Resten av familien ville også ha jente selv om vi er mange jenter, så jeg ønsket meg også gutt litt på trass, trodde også det skulle være gutt, men neida, fikk vite i går at det mest sannsynlig er jente!
Men vi ble litt sure i går da vi skulle gjøre sånne kjerringråd tester før vi avslørte, og for hver gang en sånn test spådde gutt (som var litt over halvparten), ble min mor høylytt skuffa. Bare tanken på en potensiell gutt fikk henne til å jamre seg, og det syns jeg var ganske frekt, spesielt når det er første barnebarnet. Da hun fikk vite jente, jublet hun så høyt at jeg måtte ta noen steg unna, og da ble hun enda mer gira over å tilbringe tid med babyen :bored: Tenk hvis det var en gutt, tror jeg hadde blitt ganske lei meg og sint på henne hvis hun ble skuffa.
Ble litt ranting der, men poenget var at jeg syns fortsatt det er lov å ønske seg et spesifikt kjønn, bare ikke vær som min mor, spesielt når det kommer til andre sine barn :bored:

Jeg syns det finnes mange finere guttenavn, men det er kanskje bare meg da (vi måtte droppe 7 navn nå som vi vet kjønn) :hilarious:
Som du sier kan gutter være "enklere", søsknene kommer nok godt overens og du sparer sikkert masse penger på gjenbruk.
Du slipper å bruke så mye tid på hår? :hilarious:
Dessverre er det jo også sånn at gutter har et bedre utgangspunkt i livet vs jenter.
Men du kan også oppdra en gutt til å gjøre verden litt bedre :happy:

Haha.. Vi har det motsatt mtp navn. Jentenavn, masse fint. Men kommer ikke på guttenavn vi liker :p

Haha.. Vi har det motsatt mtp navn. Jentenavn, masse fint. Men kommer ikke på guttenavn vi liker :p
Haha ja akkurat den der varierer vel fra person til person :hilarious:

Det er helt og holdent lov, det!
Jeg har tre jenter og ønsker meg en gutt i flokken. :P

Fullt lov! Mange er redd for å si det i frykt for å bli hengt på korset for å dele sine meninger, og får stygge kommentarer at vær glad det er frisk osv. Selfølgelig er vi glad uansett hva! Det er lov å håpe!

Før spontanaborten håpet vi jente, når vi mistet så brydde vi oss ikke, da ville vi bare ha en liten skatt.. Men vi håpet jente igjen sterkt når ble gravide. Og jente ble det. Vi er sikret å fått jente på en måte da, er så mye gutter i familien vår. Noen i familien trodde oss nesten ikke når vi sa jente, sier litt hvor mye gutter det er da...Men neste gang håpe vi på gutt, men uansett om ei jente kommer så er det ok å. For vi ønsker oss to jenter eller en av hver :happy:

Enig i at det må være lov :) Vi har jente fra før, mannen ønsker en jente til, han innbiller seg at jenter er enklere (bare vent sier jeg:laughing002). Jeg kjenner jeg kunne tenkt meg å oppleve begge deler (vi skal bare ha 2 barn). Men blir kjekt med en jente til også. Blir spennende:D

Jeg venter gutt nr 4 ❤️
Det var en liten sorg akkurat da vi fikk vite det. Men nå tenker jeg at det blir fint ❤️ Det er ikke et kjønn vi vil ha, men et barn. Men «jenta som aldri ble noe av» måtte sørges litt over ❤️

Venter gutt nr 3, og det kjennes enda litt sårt noen ganger. Men følelsen jeg får når jeg kjenner han sparke, gjør at jeg ikke bekymrer meg for om han blir elsket - for det blir han! Men ønsket om å få ei jente tilslutt er ikke borte, så mye mulig vi prøver på enda en til etter han her

Jeg har tre jenter og ønsker meg en gutt, men det viktigste er selvfølgelig at lille er frisk! Blir jo like glad uansett ❤️

Husker når jeg var på TUL med tredje og når hun som tok ultralyden fikk høre at jeg hadde to jenter, så synes hun nesten synd på meg virket det som. Hun spurte om hun kunne få lov til å sjekke kjønnet og at hun håpet for min skyld at det var en gutt denne gangen. Sannheten var jo egentlig at jeg ønsket meg ei jente til, pga et jentenavn jeg var så forelsket i. Hun som tok ultralyden ble så opphengt i kjønnet at hun så vel egentlig det hun ville se. «Det er GUTT!» og jeg tenkte for meg selv at det så akkurat ut som jentene når de lå i magen, men at det bare var navlestrengen som sneik seg litt inn i bildet noen ganger (hun sjekket og sjekket). Men siden hun var 98% sikker så prøvde jeg å stole på det og sa det til b.l.a til venner og legen min at det blir gutt, men at magefølelsen sa jente. Alle lo og sa jeg måtte stole på det de hadde sett på TUL, men jente ble bekreftet på OUL da :p

Jeg følte det som deg. Har alltid ønsket meg en jente og når jeg ble gravid med første gråt jeg i flere uker fordi jeg visste at det var en gutt. Det gikk kjapt over når vi fant navn osv, for jeg skulle jo uansett ha to barn. Nr. 2 ble også en gutt og jeg kjente sorgen etter ultralyd og gråt da også.

Jeg tror mange misforstår skuffelsen, for jeg har aldri vært skuffet eller lei meg over at det er gutt i magen, men heller sørget over jenta som ikke kom, hvis du skjønner? Det er jo noe spesielt man har sett for seg. Et mor, datter bånd slik som jeg har med min mor. Jeg har et fantastisk bånd med guttene mine altså, men de er guttegutter som pappen sin å liker fotball og Fortnite, og blir ikke med meg på spa eller shopping av egen fri vilje:laughing002 Det er vell ikke garanti med en jente heller, men sjansen hadde vært større.

Jeg venter nå gutt nr.3. Uplanlagt, for vi var ferdig og fornøyd. Denne gangen gikk det lett, for vi hadde ikke prøvd å få en jente og var jo egentlig ferdig. Vi gleder oss veldig til gutten vår kommer og jeg tror brødrene blir å få et helt spesielt bånd til hverandre, alle tre. Jeg ser på det som en fordel nå at de alle er gutter og at det ikke kom en jente på slutten, men det er vell individuelt.
Det kommer nok alltid til å stikke litt når noen rundt oss får en jente siden jeg ikke får opplevd det selv og sett hvordan en jenteversjon av mannen og meg ble. Men jeg har verdens beste gutter, herregud så herlige de er, og jeg vil heller stoppe på tre enn å ha 4 barn, uansett kjønn. Jeg vil følge de opp å være der for de vi har, og jeg føler vår kapasitet stopper på tre:hilarious:

Jeg håper du får jenta di, men vit at du er ikke alene om å føle det sånn og det er viktig å snakke om. Det går heldigvis over:Heartred

Syns det er helt lov! Man vet jo at det i bunn og grunn er barnet i seg selv man vil ha, men det å håpe på en jente/gutt er naturlig syns jeg. Jeg har det likt, ønsker meg såå en gutt (vi har en jente fra før) og tenker det er lov å føle på de følelsene ❤️

Men jeg ønsker meg sånn en jente :bag:
Jeg har to gutter fra før og har liksom alltid sett for meg å få en jente. Hvis det blir gutt nå kommer jeg mest sannsynlig til å gråte litt og så går det jo selvfølgelig over. Viktigste er jo at det er friskt! :Heartpink

Men nå trenger jeg å høre alle fordelene med å bare ha gutter! Jeg må mentalt innstille meg på gutt :joyful:

Jeg har alt av klær og utstyr til gutt og mest sannsynlig blir det en veldig god lekekompis for storebror som da blir 3 neste år. Gutter er «enklere»? Både som små og som tenåring (gud forby om den eventuelle jenta skulle bli som sin mor :bag:)

Veldig lov å si. Jeg var ganske langt nede da jeg fikk vita at nr 3 var enda en gutt. Nå kunne jeg ikke sett for meg noe annet.
Men har en liten lengsel etter en datter uansett.

Det er vel en grunn til at de som gir seg etter to barn veldig ofte da har en av hvert kjønn...

Jeg er mamma til tre gutter - verdens herligste trekløver! Det hadde absolutt vært hyggelig med ei jente, men må bare si at jeg ser så mange fordeler ved å ha barn av samme kjønn :-) Barn er selvfølgelig unike uavhengig av kjønn, men erfaringsmessig har søsken av samme kjønn oftere mer til felles enn søsken med ulikt kjønn. Våre tre gutter har et veldig nært og tett forhold, de er som de selv sier "bestevenner". Det er også utrolig praktisk med barn av samme kjønn, ikke minst med tanke på alt av klær, utstyr og leker. I tillegg syns jeg gutter er veldig greie å forholde seg til - det meste er veldig "rett frem". Nå som vi plutselig venter nummer 4 er jeg veldig spent på kjønnet. For vår del har det ingenting å si, ser fordeler ved å få begge kjønn :-) Praktisk holder vi nok en knapp på enda en liten gutt i flokken, men for å bli kvitt alt maset fra venner og familie om "når den lille jenta skal komme" så hadde det vært kjekt med ei jente!

Back
Topp