Det er salg, hvilken Reima vinterdress skal jeg kjøpe til barnehagen til 1,5 åringen til neste vinte

Prøveliten

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Himmelbarn
Julikulene 2020
Junilykke 2022
Overskriften sier alt.
Dundress? Reimatec? Vanlig Reima?
Mini er født i juli, bør jeg kjøpe vinterdress i str 86?

Min gutt hadde denne vinteren reimatec i str 86. Født juli 2019 og er helt gjennomsnittlig i str, men dressen er romslig i nr. Kunne nok hatt den i mindre, men greit å ha litt plass under til flere lag. Sålenge det ikke blir for mye dress i forhold til å bevege seg :)
Vår har holdt seg bra og er sjelden han har blitt våt igjennom den. God dress, vi bor i Bergen så været er ikke så tørt.. Han er veldig varm av seg, var derfor vi ikke tok dun. Vi bruker heller ulldress under :)

Ta hvertfall tec variantene, vi hadde Gothland. Sart fint på selv om vi ikke er så fornøyd med reima generelt, men tec har høyere slitestyrke og vannsøyle.
Str kommer jo hvilken str mini bruker nå. Min brukte 86 i sin når han var 1,5 år (født i juni) han var stor for alderen.

På mine som er små og vokser sent har jeg kjøpt en str frem til neste sesong, men her er hun liten 2 år og brukt str 80 i vinterdress denne sesongen, normalt er jo 86 eller 92

Veldig fornøyd med reimatec Stavanger. De er romslige i str. Bruker å kjøpe en str større enn de er nå til neste sesong.

Vi har hatt en del reima til gutten vår. Han hadde Copenhagen, og nå Stavanger. Super fornøyd med begge to. Jeg Copenhagen dressen kjøpte jeg i str86 da han var ett år, den holdt i to sesonger. Den vi har nå er i 98 og kommer nok til å passe neste år også.
Kjøper du den litt stor så sitter den fortsatt godt. Og det er jo helt gull når dressen kan brukes flere ganger. Nå skal lillesøster etterhvert få arve, og de ser nesten ikke brukt ut!

Ta hvertfall tec variantene, vi hadde Gothland. Sart fint på selv om vi ikke er så fornøyd med reima generelt, men tec har høyere slitestyrke og vannsøyle.
Str kommer jo hvilken str mini bruker nå. Min brukte 86 i sin når han var 1,5 år (født i juni) han var stor for alderen.
Min bruker 68/74 nå og er 8 mnd. Fortsatt litt usikker på hvilken størrelse jeg skal satse på til vinteren. Kanskje jeg ikke burde handle nå:hilarious:
Hvorfor er du ikke så fornøyd med Reima? Har du andre gode tips?

Takk for gode råd, alle sammen! Tar gjerne imot flere:signs001

Vi har hatt Reimatec Gotland til vår lille, super dress som tåler en del regn og utelek uten mye snø (bor på regnfulle Vestlandet). Nå har vi Reimatec Stavanger, som er storbarnversjonen av Gotland. De beste dressene etter våre behov, og ekstremt slitesterke. Opplever disse som gode i størrelsen :)

Har kjøpt fra reima i str 98 til mini som er født i oktober. Han hadde 74 denne sesongen, men den ble liten mot slutten og vi kjøpte en ny i str 86 for å ha den siste mnd

Min bruker 68/74 nå og er 8 mnd. Fortsatt litt usikker på hvilken størrelse jeg skal satse på til vinteren. Kanskje jeg ikke burde handle nå:hilarious:
Hvorfor er du ikke så fornøyd med Reima? Har du andre gode tips?
Jeg hadde nok gått for 80 da, de er romslige.
Elendig kvalitet :rolleyes: min har slitt i filler alle dresser fra Reima han har hatt, unntatt parkdressen han fikk når han var 80mnd. Den ble brukt i 4 mnd og hadde mye slitasje. Vi fortsatte å kjøpe reima fordi vi viste om lite annet og de var myke og lette kontra mange andre dresser. Men han ødela 2 vinterdresser og 3 parkdresser på 2 sesonger.

Vi elsker Bergans og har kun brukt det fra han var 2,5 år. De koster litt mer da. Ellers ville jeg sett på Wheat og Reflex.

Jeg hadde nok gått for 80 da, de er romslige.
Elendig kvalitet :rolleyes: min har slitt i filler alle dresser fra Reima han har hatt, unntatt parkdressen han fikk når han var 80mnd. Den ble brukt i 4 mnd og hadde mye slitasje. Vi fortsatte å kjøpe reima fordi vi viste om lite annet og de var myke og lette kontra mange andre dresser. Men han ødela 2 vinterdresser og 3 parkdresser på 2 sesonger.

Vi elsker Bergans og har kun brukt det fra han var 2,5 år. De koster litt mer da. Ellers ville jeg sett på Wheat og Reflex.
Er så fascinerende med ulikt syn. Jeg elsker reima :hilarious: Wheat dresser får hull her, kun jakkene vi kjøper nå:) Reflex liker vi ikke. Men enig med Bergans :D:hilarious:

Vi liker godt Stavanger dressene :) frøkna som blir 6 år har 116 nå:) Hun er veldig gjennomsnittlig på lengde og vekt.

Er så fascinerende med ulikt syn. Jeg elsker reima :hilarious: Wheat dresser får hull her, kun jakkene vi kjøper nå:) Reflex liker vi ikke. Men enig med Bergans :D:hilarious:
Vet mange liker dem, men min sliter de bare i filler. Og det var ikke et lite hull, det var overalt :p
Min sliter ut Wheat og han også :p men de holdt lenger om ikke annet. Vi har hatt noen jakker fra Reflex og de er gode. De er helt annderledes enn når min var liten.
Bergans er det eneste merke han ikke har fått hull i. Og jeg tror vi har prøvd alt nå :p

Vet mange liker dem, men min sliter de bare i filler. Og det var ikke et lite hull, det var overalt :p
Min sliter ut Wheat og han også :p men de holdt lenger om ikke annet. Vi har hatt noen jakker fra Reflex og de er gode. De er helt annderledes enn når min var liten.
Bergans er det eneste merke han ikke har fått hull i. Og jeg tror vi har prøvd alt nå :p
Men siden jeg har «Bergans spesialisten på tråden»:D todelt sett til gutt 7 år( blir 8, men liten for alder) Hva anbefaler du? Og Sorry ts, ikke meningen å kuppe noen tråd :)❤️ De er mye ute på skolen, og går en del på fjellet:) Vi har i tillegg byfjell rett bak huset. Så skal ha reima vårdress til begge , men ønsker også todelt, og da gjerne Bergans.

Men siden jeg har «Bergans spesialisten på tråden»:D todelt sett til gutt 7 år( blir 8, men liten for alder) Hva anbefaler du? Og Sorry ts, ikke meningen å kuppe noen tråd :)❤️ De er mye ute på skolen, og går en del på fjellet:) Vi har i tillegg byfjell rett bak huset. Så skal ha reima vårdress til begge , men ønsker også todelt, og da gjerne Bergans.
Jeg har Sjoa til min gutt på snart 7, fra Youth serien. Men Ruffen fra barneserien går til 128 er litt rimeligere i pris. Veldig fornøyd med begge :)
Brukes egentlig året rundt og mye på fjellet. Veldig glad i Kjerag turbuksene dems også :)

Veldig fornøyd med Reimatec! Opplever at de er litt store i størrelsen. Kjøpte str. 86 til min i fjor vinter da han var 15 mnd, han er ganske gjennomsnittlig i størrelsen. Da var den riktignok ganske romslig, men fungerte fint til hans aktivitetsnivå den vinteren. Den holdt denne vinteren også (han ble to år i september), og er lite slitt til å ha bli brukt to sesonger!

Jeg har Sjoa til min gutt på snart 7, fra Youth serien. Men Ruffen fra barneserien går til 128 er litt rimeligere i pris. Veldig fornøyd med begge :)
Brukes egentlig året rundt og mye på fjellet. Veldig glad i Kjerag turbuksene dems også :)
Ok takk:) fant dette på xxl F2FBD1D9-7F7A-49BB-ADF1-459B19049087.jpegCFA7084D-0B72-42BA-97BC-C50D97943398.jpeg

Back
Topp