Kråksjærten
Back....
Skjer det så har man ikke funnet den rette er min tanke om det!
Jeg har funnet den rette[:D]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Kråksjærten
ORIGINAL: Betty Poop
For mitt vedkommende, så er dette noe jeg kan styre litt selv, mener og tror jeg.
Altså, jeg vet sånn nogenlunde hvem som er "min type" mannfolk, og jeg styrer bevisst unna å bli veldig gode venner med dem. Litt dårlig forklart kanskje, men merker man at man blir litt sånn "oi" og "wow", så må man ikke nødvendigvis bli sittende i dype og fortrolige samtaler med vedkommende, selv om man for eksempel skulle slumpe til å være kollegaer.
Jeg forstår selvsagt at det kan komme situasjoner der man ikke kan styre alt i livet, men for min del blir det for enkelt å skylde på at "ting bare skjedde". Jeg bestemmer over mitt liv, og det er svært sjeldent man havner i en situasjon der man ikke har et valg når det gjelder akkurat dette.
ORIGINAL: Sicily
Jeg har også funnet den rette og ser ikke for meg et liv uten ham i det hele tatt. Det betyr ikke at jeg ikke blir betatt av andre. Ever. For det har hendt, men man velger jo å ikke gjøre noe med det så det utvikler seg til noe mer enn litt begeistring. Da tar man avstand fra den personen, og lar det gå over.. Ikke noe stress.
ORIGINAL: Labambie
Joda. Om alt hadde vært så svart/hvitt så. Jeg er ikke såå naiv at jeg tror at mannen min aldri snur seg etter fine damer eller lar seg begeistre av andre. [;)]

ORIGINAL: siljeheleen
Forelsket er vel en ting, men jeg tror iallfall ikke det er lite sannsynlig at veldig mange i løpet av et langt forhold/ekteskap blir litt småbetatt av noen andre [:)] Tror iallfall det er mer normalt enn folk kanskje vil innrømme [8D]
ORIGINAL: Fru Riskorn
Jeg har også funnet den rette og ser ikke for meg et liv uten ham i det hele tatt. Det betyr ikke at jeg ikke blir betatt av andre. Ever. For det har hendt, men man velger jo å ikke gjøre noe med det så det utvikler seg til noe mer enn litt begeistring. Da tar man avstand fra den personen, og lar det gå over.. Ikke noe stress.
Helt enig med Sicily. Og jeg tror at Kråksjærten sine holdninger kan bidra til å ødelegge mange gode forhold. Hvis det blir forbundet med sånn skam å bli betatt av andre. Og det at man blir betatt av andre, sier da liksom noe om det forholdet man er i - det diskvalifiserer hele forholdet. Jeg er glad jeg er litt mer pragmatisk enn det! Jeg har vært i et forhold i over ti år, og lykkelig gift i seks år. Jeg har vært betatt av flere på veien, men heldigvis har jeg vett nok til å forstå hva som er flyktig og forbigående og hva som er langvarig og dyptgående.
ORIGINAL: Fru Riskorn
Helt enig med Sicily. Og jeg tror at Kråksjærten sine holdninger kan bidra til å ødelegge mange gode forhold. Hvis det blir forbundet med sånn skam å bli betatt av andre. Og det at man blir betatt av andre, sier da liksom noe om det forholdet man er i - det diskvalifiserer hele forholdet. Jeg er glad jeg er litt mer pragmatisk enn det! Jeg har vært i et forhold i over ti år, og lykkelig gift i seks år. Jeg har vært betatt av flere på veien, men heldigvis har jeg vett nok til å forstå hva som er flyktig og forbigående og hva som er langvarig og dyptgående.
Jeg tror også at man kan bli begeistret for andre enn sin kjære i løpet av et langt liv, men jeg legger nok litt mer i definisjonen forelsket og betatt enn dette. Pleier man begeistringen sin kan denne fort gå over i en forelskelse, og det er denne jeg mener man kan styre. Altså, som i at man ikke pleier begeistringen over en ny person, men heller går hjem og pleier forholdet man er i.
Men ja, jeg er enig i at det å bli fascinert/begeistret for mennesker man møter på sin vei er normalt, og at man bør være bevisst på dette, nettopp slik at man ikke nødvendigvis tror det er noe galt med forholdet av den enkle grunn at man møter på en person som er over snittet fascinerende.
ORIGINAL: Frk.VilliTrusa
Og det er:
"Det er sjelden at man går gjennom livet uten å bli betatt/forelska i/interessert i noen andre enn kjæresten/samboeren/mannen eller kona di"...
Den setningen gjør meg egentlig rimelig umotivert og lei kjenner jeg...Og tenker at det skal vertfall ikke skje meg og min kjære,og gjør det det så er det jo noe som ikke stemmer...
Når man føler sånt om en annen enn den man lever sammen med...
Hva føler dere om det..?
For mitt vedkommende, så er dette noe jeg kan styre litt selv, mener og tror jeg.
Altså, jeg vet sånn nogenlunde hvem som er "min type" mannfolk, og jeg styrer bevisst unna å bli veldig gode venner med dem. Litt dårlig forklart kanskje, men merker man at man blir litt sånn "oi" og "wow", så må man ikke nødvendigvis bli sittende i dype og fortrolige samtaler med vedkommende, selv om man for eksempel skulle slumpe til å være kollegaer.
Jeg forstår selvsagt at det kan komme situasjoner der man ikke kan styre alt i livet, men for min del blir det for enkelt å skylde på at "ting bare skjedde". Jeg bestemmer over mitt liv, og det er svært sjeldent man havner i en situasjon der man ikke har et valg når det gjelder akkurat dette.