Det er lurt å fortelle om graviditeten tidlig

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det er en uskreven regel at man venter til man er 12 uker på vei før nyheten om graviditeten deles. Leder for Jordmorforeningen oppfordrer deg til å dele nyheten før. – Du har ingenting å tape, mener hun.

Les hele artikkelen her


I hvilken svangerskapsuke fortalte du/planlegger du, å fortelle om graviditeten?
 
Er ikke mer enn 3+4 idag, så har ikke fortalt det til noen annet enn mannen og mamma enda. Siden vi har vært gjennom et IVF forsøk som flere vet om, kommer selvfølgelig også disse til å bli informert om graviditeten på tirsdag neste uke som er offisiell TD.

Men avventer litt ettersom mine tester er så svake enda. Dog jeg kjenner jeg aller helst har lyst til å rope det til hele verden, for jeg er så innmari glad!!
 
Vi ønsker ikke å fortelle om det før rundt 12 uker :) Hadde en SA i uke 6 i sommer, og det var veldig vanskelig å skulle fortelle om det til de som hadde fått gode nyheter bare en uke i forveien. Nå er det bare mannen og mine to beste venninner som vet det :)
 
Fortalte i uke 5 forrige gang, og har fått laget en kjempesøt "verdens beste storebror"-tskjorte som vi tenkte 2-åringen kunne fortelle familien med i bursdagsselskap sitt neste helg, da jeg er 5+3.

Vi tenker at de nærmeste av familie og venner får vite det, de hadde uansett fått vite det hvis det hadde gått galt..
 
Vi har fortalt det til foreldre og søsken, er 4+6. Venter nok til uke10-12 før jeg sier det til flere...selv om jeg har veldig lyst å si det til mine nærmeste veninner :p
 
Fortalte til nærmeste familie og venner 4+4, mistet dessverre idag 5+0.

Neste gang vil vi fortelle til min mor og søster, samt nærmeste venninner, resten får vente.
 
Fortalte til nærmeste familie og venner 4+4, mistet dessverre idag 5+0.

Neste gang vil vi fortelle til min mor og søster, samt nærmeste venninner, resten får vente.
Er det 100% sikkert det nå? :(
Huff.. håper det går bra med deg og at du ikke må vente lenge til neste gang..
 
Fortalte til nærmeste familie og venner 4+4, mistet dessverre idag 5+0.

Neste gang vil vi fortelle til min mor og søster, samt nærmeste venninner, resten får vente.
Ånei, så leit :(

Sender deg en god klem ❤️
 
Nærmeste familie og venner vet det nå. Er 4+1 :)resten venter vi litt med. Tenkte på at hvis jeg blir veldig kvalm og dårlig er det godt at jobben vet det og.
I tillegg så skal jeg på masse kontroller og ul. (diabetes type 1)
Tror jeg sa det til "alle" når jeg var ca 10 uker sist. Da hadde jeg vært på to ul og flere kontroller.
Mange har spurt om jeg ikke er redd noe skal gå galt også må jeg forklare det for alle. Men tenker at da må det jo være godt med støtten og, det er jo våre venner og kollegaer. :) at det kanskje er letter å si at du mistet, enn å forklare du var gravid også mistet nå nettopp?
 
Fortalte i uke 5 forrige gang, og har fått laget en kjempesøt "verdens beste storebror"-tskjorte som vi tenkte 2-åringen kunne fortelle familien med i bursdagsselskap sitt neste helg, da jeg er 5+3.

Vi tenker at de nærmeste av familie og venner får vite det, de hadde uansett fått vite det hvis det hadde gått galt..
Vi lagde også en sånn t-skjorte sist. Den kom i posten dagen etter jeg begynte å blø.. Heldigvis passer den ennå. Vi venter til uke 8 (etter første tul) :)
 
Mamma og ett par venninner vet, venter litt med å fortelle til flere..
Hvertfall til ul neste uke er overstått:)
 
Jeg vet ikke hvor lenge vi kommer til å vente. Sikkert en stund. :) For nå kan det være vår lille hemmelighet. Det føles mer riktig å vente denne gangen enn forrige. :)
 
Foreløpig ønsker jeg å vente litt iallefall :) fortalte det i uke 8 sist gang, men fant ikke ut av det selv før i uke 8 heller da :p
 
Back
Topp