Det er helt forferdelig

MrsDumbledore

Lille spire <3
Novemberskattene 2014 <3
Men jeg klarer ikke slutte å snuse! Hvorfor gjør jeg ikke det? Det er jo helt fælt å tenke på at spira blir utsatt for det, men allikevel klarer jeg ikke slutte. Noen som har noen ord? Hjelp? Tips? ....

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har du prøvd sånn uten nikotin?



♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Eg brukte mye tyggis og pastiller når eg slutta. Hjalp å ha noe i munnen :-)
 
Har prøvd onico ja og zeroberg men de er så sterke og store i str at det blir vondt rett og slett. Får prøve med pastiller og tyggis..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg har aldri snust men har røykt i mangen år. Når jeg sluttet brukte jeg slikkepinner og tyggiser, for da gjør du noe bevist når du kjenner nikotinsuget. Husk at det er psykisk avhengighet som er den verste. Du kommer til å klare dette fint :) Ikke straff deg selv for hardt enda. Spiren er en super motivasjon for å klare det, resten er det din styrke som kommer inn.
You go girl!!
 
Jeg sluttet å snuse ved at jeg trappet ned på dagsforbruket med en snus per dag. Dette synest jeg var mye lettere enn å bråslutte på dagen! Ellers er tyggis et godt hjelpemiddel, og en joggetur når det står på som verst. Lykke til! :)
 
Jeg snusa opp de siste jeg hadde igjen i boksen, når jeg fant det ut, og visste med det at det var mine siste snus. Slutta tvert. Har nå ifølge "slutta"app'en holdt meg i 25 dager og spart 1300kr, snusa ca en boks til dagen. Var beinhardt i begynnelsen, men jeg tenker at jeg har ikke noe valg. Som om de plutselig slutta å selge det, man har ikke noe valg. Var sur, lei og forbanna. Spiste hele tiden pga suget. La på meg to kilo på en uke :p men så roa det seg, spiser epler i båter nå når jeg kjenner jeg har lyst på noe. Og kjøpte meg nye dyre sko som jeg ønska meg for "snuspengene" jeg har spara. Ikke bare holder babyen seg frisk og fin, jeg er friskere og finere(uten snusleppe), jeg minker risikoen for at noe skal skje med 1åringen(snusboksen var hans favorittleketøy), og jeg sparer penger. App'en er grei! men jeg måtte faktisk skrue av varslerne etterhvert, da jeg etter en uke begynte å glemme snusen, men når den kom med "så flink du er!" Så ble jeg jo påminnet det. Slutta å røyke med første, men begynte med snus etter graviditeten.. Slutta med snusen igjen med nummer 2, men same story. Denne gang er det for alltid ;)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Motivasjon og selvdisiplin er alt. Om du er tilstrekkelig motivert og bestemmer deg for det, får du det til. Det er bare deg det kommer an på. Synes du skal kaste snusen du har og ikke kjøpe ny. Lykke til!

sendt fra mobilen via BV-appen
 
Back
Topp