Nikotinslutt

Moradi

Forumet er livet
VIP
Septemberlykke 2015
Noen som skal slutte å røyke eller snuse? Hvilke tanker har dere? Tips? Er på fjerde dagen nå med total slutt. Lei av "maset" som foregår inne i hodet :p
 
Jeg er kun fest og stressrøyker, men det er ikke vanskelig å slutte når man vet at det er noe nydelig i magen :) Jeg har ei venninne som er gravid i 7 måned nå, og hun røyker enda. Og det er nå et valg man tar selv...
 
Hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig. Klarte det fint forrige gang uten problem, men denne gang er den lysten ekstrem. Er bare på jobb jeg får det behovet. Hjemme går det helt fint
 
Har snust noe tidligere, men ikke fast så har ikke kjent på suget siden j testa positivt :)
 
Forrige gang slutta jeg helt kår jeg var 7 uker på vei. Har ikke begynt på igjen, så heldigvis ikke noe problem denne gangen. :) Sist fikk jeg gjort masse husarbeid ;)
 
Kjenner til d der...:mad: Ingen problem med første men MYE mer vanskelig med nr.2. Røykt litt men hadde ekstrem dårlig samvittighet!!! Sluttet helt de 2-3 siste mnd. Har lovet meg selv at hvis jeg er så heldig å få lov å bli gravid en gang til skal jeg stumpe røyken for godt!!! :p
 
Må nok klare å slutte ja, røyker veldig lite men det er den elskede røyken etter middagen som blir verst, men .. :)
 
Får bare håpe at suget går fort over.. Føler meg liksom ikke gravid før jeg ser at det er noe der :p Men får bite tennene sammen
 
Sluttet brått med snus en-to uker før fjerning av hormonspiral. Jeg skrev positive lapper og la det i en tom snuseske, lastet ned appen "slutta", jeg handler med kontant for å ikke ha med legitimasjon på butikken, jeg tygger tyggis eller drakk vann når jeg kjente suget, jeg minnet meg selv på det hver gang at jeg vil bli gravid og at snus ikke skal få 'ødelegge' for meg.

Det gjelder å motivere seg selv, for meg er det å bli mor viktigst av alt. Jeg har også en god samboer som gjerne skulle ønsket at jeg sluttet, noe som gjorde hver dag til en skrytedag.

På lørdag er jeg stolt snusfri i 100 dager, kjenner enda sug og indre stress, men å vinne over en 3 år gammel vane er en sykt god premie! :D

Lykke til :)

Edit; skal aldri røre snus igjen, det er et løfte jeg tenker på hver eneste dag. Holder meg sterk, ikke en eneste pris snus, aldri igjen :)
 
Jeg sluttet å snuse da jeg følte jeg hadde graviditetssymptomer. Var ekstremt vanskelig nå iforhold til sist, med tanke på "Suget" jeg fikk etter snus, men har heldigvis klart å holde meg unna. Riktignok stappet trynet med alt annet godis istedet :p
 
Jeg sugde på doc helt til jeg kom på alt sukkerinnholdet, har skutt meg selv i foten ved å avslutte en avhebgighet med en annen, glemte å skrive det. Huff :p
 
Er den vanen som ofte ødelegger. Kjenner det er noe som mangler på jobb. Hvertfall nå for tiden når det er så sinnsykt travelt :( men.. 5 dager og 6 timer uten!!! 4+1 idag ;)
 
Jeg bor med en mann som snuser og ikke vil slutte, så det er verst for meg å se at han tar. Kjenner igjen lyden på boxes som åpnes på lang avstand :p
 
Jeg bor med en mann som snuser og ikke vil slutte, så det er verst for meg å se at han tar. Kjenner igjen lyden på boxes som åpnes på lang avstand :p
Heldigvis for meg blir jeg aldri å bruke løssnus, han er hjemme gjør det. Prøver å motivere han til å slutte, bedre å gjøre det nå enn senere. Kan ikke fortelle barn senere at snus er dumt om vi snuser selv, litt for dobbelmoralsk. Lærte av at begge foreldrene mine røyker, jeg vil ikke være så kynisk :p
 
Heldigvis for meg blir jeg aldri å bruke løssnus, han er hjemme gjør det. Prøver å motivere han til å slutte, bedre å gjøre det nå enn senere. Kan ikke fortelle barn senere at snus er dumt om vi snuser selv, litt for dobbelmoralsk. Lærte av at begge foreldrene mine røyker, jeg vil ikke være så kynisk :p

Enig i det! Får bare håpe mannfolket mitt vil slutte også etterhvert.
 
Har vært snusfri i en uke nå i dag, syntes også det er mye vanskeligere denne gangen. En evig kamp, men det skal nok gå bra denne gangen også:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg har sluttet med vanlig snus.. Nå snuser jeg onico i overgangen - uten tobakk og nikotin.. Inneholder kun vann og fiber av havre og kakao :)
 
3 uker siden jeg slutta :) merker litt sug en sjelden gang, men er veldig lett å holde seg unna med tanke på gevinsten jeg får i oktober <3
 
Dere er kjempeflinke :D 111 dager i dag selv, spiser mye eple om dagen da jeg sliter med søtsug :p
 
Back
Topp