Det er en ting..

Det me ska ha i julen kan eg spise :p Går ikke mye av spekemat å sånt her på julen. men eg komme til og savne spekemat, eg elske å ha det te froskost på brøde :p
 
Faktisk aldri smakt rakfisk, men fikk veldig lyst å prøve etter denne tråden
Jeg likte det ikke første gangen :p ble bare noen biter :) men nå er jeg helt gal etter det :D jeg tror nok det er noe man må lære seg å like egentlig :D
 
Det funka dårlig med smårettskinke istedenfor rakfisk. Blei mest kvalm. Men det er min opplevelse da.
 
Kan spise alt av julemat (og annen mat) jeg pleier å ha, men jeg får ikke til å spise så veldig mye før jeg blir mett og kvalm, så må begrense hvor mye jeg lager i år. :)
 
Har vel ikke noe spesielt i julen som jeg ikke kan spise som jeg kommer til å savne. Men savner allerede salami da:). Ikke direkte julemat men godt allikevel:)
Du kan spise salami. Om den er norsk og nyåpnet :) om du er skeptisk alikevell så kan du evt bare fryse ned eller varme den. Jeg spurte jordmor hun sa jeg fint kunne spise salami fra nyåpnet eller uåpnet boks :)
Gilde har kokt alle sine produkter til 72 gr, foruten roastbiff. Så det er trygt og spise.
 
Kjenner at jeg ikke er så lei meg for fenalåret denne gangen faktisk:) så jeg skal klare meg fint. Skulle trøste meg med kokt lammelår som vi pleier ha i min familie men det har jeg allerede forspist meg på gitt.
 
Savner spekemat og gode oster. Alkohol tåler jeg ikke tanken på akkurat nå, så det savner jeg ikke :)
 
Ost og kjeks og vin!!!! :(
 
Har tenkt på rakfisk i hele dag :p gleder meg allerede til neste år :D
 
Spekemat! Det er jo helt nydelig med flatbrød og rømme til. Kommer nok til å unne meg en liten bit. Alt med måte tenker jeg :)
 
Du kan spise salami. Om den er norsk og nyåpnet :) om du er skeptisk alikevell så kan du evt bare fryse ned eller varme den. Jeg spurte jordmor hun sa jeg fint kunne spise salami fra nyåpnet eller uåpnet boks :)
Gilde har kokt alle sine produkter til 72 gr, foruten roastbiff. Så det er trygt og spise.

Det er ikke anbefalt fra myndighetenes side, og det er feil at frysing tar knekken på de farlige tingene, dessverre. Steking/oppvarming over 100 grader, ja, men altså IKKE frysing. Alle må selv velge selvfølgelig, men de fleste holder seg nok unna salami, det er per def spekemat....
 
ja rakfisk, spekemat, julemat(takler ikke fett eller generelt mat nå) lever på nudler å loff..
 
Vi har ingen tradisjoner på å spise mat jeg ikke kan spise nå. Heldigvis. Men må innrømme at det er litt kjipt å droppe rødvin til maten, pleier å drikke et glass I løpet av kvelden :)
 
Back
Topp