Det er "alltid" kollikk.....

BlåBobler

Forumet er livet
Jeg har en følelse av at alle leger/helsesøstre avslår intens gråting hos spebarn ved å si at det er kollikk.....

Uten å en gang undersøke det....

Men hva ER egentlig kollikk?? Altså, magesmerter hos babyer kan jo komme av så mye. Så jeg synes det er rart at de sier "det er bare kollikk, det går over av seg selv etter hvert" ....

Det KAN jo faktisk i noen tilfeller være at barnet er allergisk mot noe, eller at det er noe annet galt....

Virker som KOLLIKK bare er et enkelt ord for "vondt i magen, men vet ikke hvorfor" ...... [8|]

jess! enig! helsesøster konkluderte idag med at frida har kolikk.... jeg er så sliten av all gråtingen!

ORIGINAL: lykkeligemeg

jess! enig! helsesøster konkluderte idag med at frida har kolikk.... jeg er så sliten av all gråtingen!

Æsj, det er såååå enkelt for dem å bare si at de har kollikk, og ferdig med det.... [>:]

Det KAN faktisk være at hun har reagert på noe du har spist, eller det kan være at hun ikke klarer å få ut lufta i magen sin....

Da Linnea var baby hadde ho veldig mye smerter, men det gav seg etter at jeg begynte med Minifom dråper. Da fikk ho lufta ut både oppe og nede etter kort tid.

Minifom fåes på apoteket, og er bare bittesmå dråper som skal dryppes på tunge før eller etter) mat [:)]

Det er i hvertfall verdt å prøve.  [:)]

Ellers så vet jeg at veldig mange har hatt god effekt av et par timer til kiropraktor. De kan stimulere tarmsystemet til å fungere bedre (HVIS det er derfor hun gråter da, selvfølgelig)

folk sier så forskjellig! var akkurat en som sa at man for all del IKKE skulle bruke minifom til spedbarn.... makan! hehe. :)

ORIGINAL: lilla79

Fikk beskjed av jordmora at jeg ikke måtte bruke minifom,pga det er for lite forska på. . . .så jeg ligger unna det [;)]

Hmmm.... Dette ER jo et preparat for spebarn...... Merkelig...

Jeg har i hvertfall brukt det, og ei venninne av meg har brukt det på begge barna sine [:)]

Var hos legen i dag og fikk beskjed om å bruke mimifom... Hun hadde ikke hørt noe om at den skulle være farlig for spedbarn. [8|] Blir jo litt forvirra av alle synspunktene rundt omkring, men jeg er iallefall villig til å prøve.. Den hadde vel blitt tatt vekk fra markedet hvis den var farlig vel??

ORIGINAL: Nikki!

ORIGINAL: junijenta

Var hos legen i dag og fikk beskjed om å bruke mimifom... Hun hadde ikke hørt noe om at den skulle være farlig for spedbarn. [8|] Blir jo litt forvirra av alle synspunktene rundt omkring, men jeg er iallefall villig til å prøve.. Den hadde vel blitt tatt vekk fra markedet hvis den var farlig vel??

det tror jeg å!
iallefall ikke prøvd noe mer på spebarn

Det er sånn med ALT her i verden. Alt er farlig til det motsatte er bevist, liksom...... [8|]

spurte helsesøster om minifom var frarådet å bruke. hun sa at helsestasjonene skal ha skriftlig beskjed fra helsetilsynet eller noe(?) om de skal fraråde noe. hun hadde ikke fått beskjed om å fraråde minifom!!! hvorfor har de det på apoteket hvis det er farlig for barnet da????det står jo på eska at det er for bl.a 3mnd kolikk....jeg kommer til å gi kristin minifom dersom kiropraktor ikke virker!

Back
Topp