Det ene overlapper det andre...(obs syteinnlegg)

Milje

Elsker forumet
Nå er det ryggen som tar knekken på meg! Har vart en ukes tid, kjempesmerter i høyre side av ryggen, gjør vondt og ligge, vondt og stå og vondt og sitte:(

Før det var det store smerter i mellomgolvet, mest sannsynlig pga konstant halsbrann og sure oppstøtt som tærer på magesekken/spiserør.

Før det bekkensmerter ut av en annen verden, typ. klarte ikke komme meg rundt.

Så var det grusomme smerter i munnen pga betent tannkjøtt i hele munnen(klarte ikke spise kun flytende ting i over en uke)

Så var det åreknutene nedentil som dukket opp, disse har hemmet meg ifra og sitte og stå mer enn noen minutter før det føles ut som årene skal eksplodere.

Før dette igjen var det blodtrykksfall, uvi og kvalmen som tok helt over....

Uff, er det lov og være litt lei nå, hva blir det neste liksom? en kombinasjon av alle til sammen?

Hva med dere? problemfrie svangerskap eller mye plager?

Nå er det ryggen som tar knekken på meg! Har vart en ukes tid, kjempesmerter i høyre side av ryggen, gjør vondt og ligge, vondt og stå og vondt og sitte:(

Før det var det store smerter i mellomgolvet, mest sannsynlig pga konstant halsbrann og sure oppstøtt som tærer på magesekken/spiserør.

Før det bekkensmerter ut av en annen verden, typ. klarte ikke komme meg rundt.

Så var det grusomme smerter i munnen pga betent tannkjøtt i hele munnen(klarte ikke spise kun flytende ting i over en uke)

Så var det åreknutene nedentil som dukket opp, disse har hemmet meg ifra og sitte og stå mer enn noen minutter før det føles ut som årene skal eksplodere.

Før dette igjen var det blodtrykksfall, uvi og kvalmen som tok helt over....

Uff, er det lov og være litt lei nå, hva blir det neste liksom? en kombinasjon av alle til sammen?

Hva med dere? problemfrie svangerskap eller mye plager?
Har hatt langt ifra et problemfritt svangerskap, men du har jo vært maks uheldig :( føler med deg!

Åreknuter nedentil, halsbrann, super tett nese og nærmest ingen søvn er det jeg sliter med mest nå :(

Off!!! Føler med deg..!!

Her var det først kvalme og oppkast i 12 uker frem til u18, så bekkenløsning og ryggsmerter og slapphet frem til uke 34, mye smerter i magen og periodvise perioder med kvalme og oppkast, halsbrann og smerter i underlivet nå på slutten.. men formen nå på slutten har tross alt vært bedre enn tidligere.. men nå er jeg blitt syk med feber, og tett i bryst og nese..! Lei ja!

Kan ikke påstå at svangerskapet har vært problemfritt.
Kvalme og bekkenplager var det som gjorde at jeg tok en test, og testen viste 1-2 uker, så det begynte tidlig. Har enda ikke blitt kvitt noen av de, men kvalmen har bedret seg litt(gått fra oppkast til bare gulping) og bekkenet har forverret seg.
Tett nese, søvnvansker, sliten og trett hele tiden, nå har jeg begynt å få masse vann i kroppen og vansker med å bevege meg. Masse kynnere og vondt i lyskområdet samt nedpress. Og voldsomt så andpusten man blir?

Menmen, har hatt det likt med de 2 første, så jeg var vel egentlig forberedt, selv om det er vanskelig å innstille seg helt på hvor elendig kroppen skal bli under et svangerskap, når den fungerer godt til vanlig.

Snart over nå!!! Gleder meg =)

Håper de siste ukene blir bedre for deg =)

Kan ikke påstå at svangerskapet har vært problemfritt.
Kvalme og bekkenplager var det som gjorde at jeg tok en test, og testen viste 1-2 uker, så det begynte tidlig. Har enda ikke blitt kvitt noen av de, men kvalmen har bedret seg litt(gått fra oppkast til bare gulping) og bekkenet har forverret seg.
Tett nese, søvnvansker, sliten og trett hele tiden, nå har jeg begynt å få masse vann i kroppen og vansker med å bevege meg. Masse kynnere og vondt i lyskområdet samt nedpress. Og voldsomt så andpusten man blir?

Menmen, har hatt det likt med de 2 første, så jeg var vel egentlig forberedt, selv om det er vanskelig å innstille seg helt på hvor elendig kroppen skal bli under et svangerskap, når den fungerer godt til vanlig.

Snart over nå!!! Gleder meg =)

Håper de siste ukene blir bedre for deg =)

Tuuuusen takk:)
Krysser fingrene for det jeg også!

Ser du hadde de slik med de to første også, jeg har jo to svangerskap bak meg men ble nok litt bortskjemt og slapp unna alle plager med de... Derfor litt sjokk denne gangen!

Bekkenet har plaget seg i perioder, både fremme og bak.
I juletidene skulle jeg ikke fått sove mer enn 5t i døgnet.
Nå vil jeg sove døgnet rundt nesten.
Åreknuter nedentil...
Vondt under høyre bryst, en periode var det en skikkelig utfordring å sitte oppreist.
Kvalme i første trimester.
Nå er det hovne føtter og hender, hender som dovner, vonde knær og rygg. Det begynner å bli skikkelig tungt nå..

Tuuuusen takk:)
Krysser fingrene for det jeg også!

Ser du hadde de slik med de to første også, jeg har jo to svangerskap bak meg men ble nok litt bortskjemt og slapp unna alle plager med de... Derfor litt sjokk denne gangen!

Uff, det er ikke et godt sjokk :P Men går heldigvis over. Jeg prøver å trøste meg med at jeg er flink til å føde :P Går fort og greit :P Satser på det blir slik denne gangen også =)

Jeg tenker at jeg har normale gravid-plager.. bekkenløsning, kvalme, nedpress osv osv. Ikke noe uten om det vanlige :)

Mye plager. Er drit lei jeg også! Gjør meg ingenting å føde NÅ!

Sebder deg masse klemmer, det er lov å være lei, det er lov å ikke synns at det er magisk å være gravid!

Klemmer !! :-)

Jeg har små-plager som man må regne med, så føler jeg har vært veldig heldig. Trener fortsatt styrke nå i uke 36, så føler kroppen fortsatt "fungerer". Eneste er at jeg sover dårlig pga livlig aktivitet i magen, så blir godt med permisjon fra idag (avspaserer en uke nå før perm). :) føler med dere som har plager, men nå er det heldigvis ikke lenge igjen for noen av oss :)

Back
Topp