Det dummeste en huseier har sagt?

tilii skrev:
Jeg leide hos noen veldig hyggelige folk :-) trodde jeg da men var en smule spesielle regler fant jeg ut etterhvert.
Jeg kunne ikke ha overnattingsgjester-det var jo ikke noe hotell.
Jeg kunne ikke ha mye besøk-det slet på utetrappa som de var så stolt av.
Jeg kunne ikke gå på ene plenen-det var oppvisningsplenen ders(?)
Jeg burde helst ikke lage noe med løk-fruen likte ikke løk.
Jeg kunne heller ikke kjøre inn og ut på gårdsplassen mer enn to ganger om dagen-tenk hva naboene tenkte.
Jeg mått ha perisennene nede på dagen-men hun gikk plutselig inn og åpnet de for det så så mørkt ut.
Hun gikk flere ganger inn og tømte søpla mi-hun syntes det luktet løk.
Jeg måtte tørke klærne ute-men ikke etter klokken 8.

For å si det sånn jeg bodde der i to måneder og da var jeg lei av nye regler hver dag.

Da skulle hun kontakte advokat-hun mente jeg burde bo i minst ett år :-)

Hahaha, merkligste reglene!

LillianneLie skrev:

tilii skrev:
Jeg leide hos noen veldig hyggelige folk :-) trodde jeg da men var en smule spesielle regler fant jeg ut etterhvert.
Jeg kunne ikke ha overnattingsgjester-det var jo ikke noe hotell.
Jeg kunne ikke ha mye besøk-det slet på utetrappa som de var så stolt av.
Jeg kunne ikke gå på ene plenen-det var oppvisningsplenen ders(?)
Jeg burde helst ikke lage noe med løk-fruen likte ikke løk.
Jeg kunne heller ikke kjøre inn og ut på gårdsplassen mer enn to ganger om dagen-tenk hva naboene tenkte.
Jeg mått ha perisennene nede på dagen-men hun gikk plutselig inn og åpnet de for det så så mørkt ut.
Hun gikk flere ganger inn og tømte søpla mi-hun syntes det luktet løk.
Jeg måtte tørke klærne ute-men ikke etter klokken 8.

For å si det sånn jeg bodde der i to måneder og da var jeg lei av nye regler hver dag.

Da skulle hun kontakte advokat-hun mente jeg burde bo i minst ett år :-)

Hahaha, merkligste reglene!

Ja jeg må innrømme at jeg lo godt av mange av de

Jeg og en venninne leide engang ei leilighet der typen hennes ikke kunne komme på besøk fordi han lignet på en som hadde brutt seg inn hos de tidligere emoticonemoticon

(Dette var en av maaange merkelige ting, vi flyttet vel etter ca. 2 uker..)

Utrolig hvor mange rare huseiere det finnes.

Det burde egentlig vært sånn at man burde kunne kreve referanser fra tidligere leieboere hos folk, for å høre hvordan huseierne er.

Da jeg flytta sammen med min kjære i vår første leilighet, prøvde huseieren og spleise meg med sønnen deres som bodde i naboleiligheten

Ellers, leide vi leiligheten møblert, og jeg fikk da stor preken om at jeg måtte stelle godt med de kunstige plantene de hadde satt over alt. At vi måtte ha lite sex, for å ikke slite ut senga, og ikke invitere mer folk hjem på fest enn hva vi hadde sitteplasser til.

En leilighet jeg bodde i for 3-4 år sidenhadde en gyyselig, rosa tapet på soverommet. Den var virkelig grusom. Spurte om jeg fikk lov å male den hvit, eller en annen lys farge, men fikk til svar "Nei, den får du ikke male over, for den var så dyr på 70-tallet!". Haha, okeeeei.

Haha. Er d mulig.?!

Jeg og en venninne leide en hybel når vi gikk på videregående, vi bodde der ikke fast og var sjelden der samtidig. Men vi fikk heller ikke lov å ha besøk, det slet sånn på trappa og hybelen. Og dette var et gammelt stygt hus fra før...  Også fikk vi ikke være ute sent, for de våknet når vi gikk opp trappa til hybelen og dette var jo gamle folk så de la seg tidlig.... Hun snakket masse om han som hadde leid der før, han pleide hun å måtte gå opp og vekke så han kom seg på skolen... Vi bodde ikke der så lenge for å si det sånn.. emoticon

Nå er vi utleiere selv, og vi er bare snille 

Husker da jeg var 17 og leide i kjellern på et hus. Hun dama til han jeg leide av kom til meg en dag og spurte om jeg kunne la være å ha sex med kjæresten min. For det var så utrivelig for henne og ligge og høre på. For hun MÅTTE sitte på rommet som lå rett ved siden av soverommet mitt. Hahaha.
Da er det litt lytt eller?

De samme folka kom også inn i hybelen min og lånte blader som lå på stuebordet, og jeg fikk sinte telefoner hvis jeg dusjet mer enn 5min. For de skulle da også ha varmt vann for fanden! *Ler*
De tok tilogmed og kidnappet pusen min. Tok han med inn til seg fordi de sa den så så sulten ut og nektet å slippe den ut...

Senere har jeg fått høre at denne mannen var blitt anmeldt for voldtektsforskøk av jenta som leide der før meg. HJELP!!
Glad jeg bare bodde der i ett skoleår, altså 9mnd.

Jeg leide hos noen da jeg var 16. Jeg fikk lov å ha katt, men fikk ikke lov å slippe den ut for den kunne jo gå inn til hu når hu lufta og sønnen hennes som bodde i sverige var allergisk

Eller leieboeren her som hamret i gulvet opp til oss for at barna løp litt rundt... Hallo var tre barn som bodde der liksom, og de hadde tre barn selv å. Dette var midt på dagen...... og de bråket ikke så mye...

"Hvis du kjøper nytt klesskap til soverommet, så må det stå igjen når du flytter"

Og det mente han

Huseieren til søstra mi, hun skjønte ingenting ... Hallo liksom! 

han jeg leide av før, mente at de grønne og svarte flekkene oppetter veggen ikke var fukt, råte eller sopp.. det vare jeg som sikkert hadde gnidd mat på veggen også hadde det blitt mugg på den måten.

og da jeg klaga på at baderomsdøra hadde slått seg så det ikke gikk ann å lukke den... ja da kom han å tok vekk døra istede! mente han hadde fikset problemet.

TulleHøna skrev:
han jeg leide av før, mente at de grønne og svarte flekkene oppetter veggen ikke var fukt, råte eller sopp.. det vare jeg som sikkert hadde gnidd mat på veggen også hadde det blitt mugg på den måten.

og da jeg klaga på at baderomsdøra hadde slått seg så det ikke gikk ann å lukke den... ja da kom han å tok vekk døra istede! mente han hadde fikset problemet.

Haha. Var dette på hamar eller? :P
Hørtes ut som en jeg leide hos ;)

Oi, så mye rart der ute!

Da jeg var 20 år og studerte på høgskola, fikk jeg, og hun jeg leide hybelen med, beskjed om at vi ikke måtte ligge på gulvet og gjøre leksene våres, for da ble det merker i parketten. Jeg følte meg litt som 5 år...

Då kan eg henge meg på her!!! Varmtvannsberederen vår er ødelagt. Ringte huseieren, og ba om å få dette ordna. Fekk ei lekse om at dei hadde ferie so dei orka ikkje bry seg før mandag, og so la ho på!!!! Veit ikkje kva eg ska gjære, men kjenne eg er forbanna!!!

Jeg fikk ikke lov til å sole i bikini utenfor leiligheten jeg leide tidligere av dama oppe. Det kunne være sjenerende om de skulle få besøk... Husker godt hvor paff jeg ble da hun plutselig stod der " Du, d e nå æ vilj ta opp me dæ.... Æ sett itj nå særlig pris på at du sitj hær utafor å sole deg i bikini, det kanj vær så sjenerende om de kjæm nån på besøk"...

Nå bodde jeg i sokkelen, ikke var det innsyn dit fra veien og heller ikke særlig synlig fra verandaen oppe, siden jeg satt nesten under den... Men det skal jo sies at mannen i huset hadde parkeringsplass ved siden av min bil et lite stykke forran der jeg pleide å sole meg...

Vi har ikke lov å parkere rett utenfor fordi naboen våkner når vi starter om morgenen. Så vi må parkere på en annen plass som er 5 meter unna. Ikke at jeg skjønner forskjellen, men ok.

Hmm... Vi har nesten bare hatt merkelige huseiere.

De første vi leide hos spilte musikk 24/7 , da gikk det mest i Shakira og en barnecd med 3 sanger. En gang jeg spilte musikk på dagen fordi jeg hadde storrengjøring, hadde kjærringa ringt kællen sin - som igjen ringte samboeren min for å be han ringe meg og få musikken dempet fordi ungen deres sov. Så jeg dempa musikken og fortsatte og vaske. 10 min etter sto kjærringa på badet vårt og ba meg slå av musikken. Grrrrr!!!
Vi kunne nesten ikke le en gang, uten at de dunka i gulvet. Men at de hadde venner på besøk, musikk høyt på rett over soverommet vårt midt på natta'n og høylytt sex med en knirkete seng, det var visst helt greit.

De regna forresten ut strømforbruket vårt også. De fikk én strømregning på hele huset. Deres to etg og vår kjellerleiilighet. Så bare valgte de hvor mye de selv gadd og betale. Merkelig nok fikk vi dyrere regning enn de fikk, midt på sommeren. 2500 på én mnd. Vi betalte ikke.

Et annet par vi leide hos var veldig opptatt at vi var intressert i langtidsleie, fordi de ikke gadd og lete etter nye leieboere. Også var det viktig at det så pent ut i vinduene våre. Greit nok tenkte vi, alltid deilig å slippe å flytte hele tiden.
Når vi hadde bodd der i 2 mnd, fikk vi beskjed om at vi måtte flytte, for de hadde solgt huset. Da forstod jeg hvorfor de var så opptatt av vinduene.

Back
Topp