Det dummeste en huseier har sagt?

3xS skrev:

vi fikk ikke lov å tørke klær inne, så midt på vinteren når det var 10 minusgrader måtte vi henge tøyet ut, hente det inn etter en liten stund når det hadde stivna, og så ta det inn og tørke det hvis vi ikke hang det ut først så kom han og ringte på og lurte på hvor klesvaska var siden det var lenge siden han hadde sett den.. prøvde å forklare han at klærne ikke tørker i minusgrader, men det øret lytta han ikke på så vi måtte bare gjøre det sånn.

Han kom også å ringte på og viste meg en bittebitteliten plastbit en gang, som han fortalte at han hadde funnet i matavfallsdunken og den var visstnok kommet fra vårt matavfall! lurer på hva han rota nedi matavfallsdunken for.. 

Det var forøvrig pappan til han bloggeren Lars Tangen hvis noen vet hvem det er

det er mange leiligheter som har forbud mot klestørking inne. men det er jo gjerne i blokker der de har fellesvaskeri med tørkeskap/trommel. fordi klestørking inne i en liten leilighet kan gi fuktskader. tørketrommel er ikke noe bedre. men det er jo bare å lufte....

tilii skrev:
Jeg leide hos noen veldig hyggelige folk :-) trodde jeg da men var en smule spesielle regler fant jeg ut etterhvert.
Jeg kunne ikke ha overnattingsgjester-det var jo ikke noe hotell.
Jeg kunne ikke ha mye besøk-det slet på utetrappa som de var så stolt av.
Jeg kunne ikke gå på ene plenen-det var oppvisningsplenen ders(?)
Jeg burde helst ikke lage noe med løk-fruen likte ikke løk.
Jeg kunne heller ikke kjøre inn og ut på gårdsplassen mer enn to ganger om dagen-tenk hva naboene tenkte.
Jeg mått ha perisennene nede på dagen-men hun gikk plutselig inn og åpnet de for det så så mørkt ut.
Hun gikk flere ganger inn og tømte søpla mi-hun syntes det luktet løk.
Jeg måtte tørke klærne ute-men ikke etter klokken 8.

For å si det sånn jeg bodde der i to måneder og da var jeg lei av nye regler hver dag.

Da skulle hun kontakte advokat-hun mente jeg burde bo i minst ett år :-)

desverre tror mange huseiere at de kan legge seg opp i alt. er jo bare å si at det eneste du har å forholde deg til er det som står i leiekontrakten!

På visning sa de at de ville ha noen med barn.. Det var jo fint, siden vi hadde to..

Men senere fant de ut at ungene fikk ikke lov å gå på gresset,og helst ikke leke ute, vi fikk ikke lov å tørke klær ute for det var så stygt, vi fikk ikke lov å vaske våre egne vinduer utvendig, det måtte de gjøre.. Fikk generelt ikke lov til å gjøre noen ting utendørs..

Bodde ikke der lenge for å si det sånn..

AugustMirakel skrev:
Hmm... Vi har nesten bare hatt merkelige huseiere.

De første vi leide hos spilte musikk 24/7 , da gikk det mest i Shakira og en barnecd med 3 sanger. En gang jeg spilte musikk på dagen fordi jeg hadde storrengjøring, hadde kjærringa ringt kællen sin - som igjen ringte samboeren min for å be han ringe meg og få musikken dempet fordi ungen deres sov. Så jeg dempa musikken og fortsatte og vaske. 10 min etter sto kjærringa på badet vårt og ba meg slå av musikken. Grrrrr!!!
Vi kunne nesten ikke le en gang, uten at de dunka i gulvet. Men at de hadde venner på besøk, musikk høyt på rett over soverommet vårt midt på natta'n og høylytt sex med en knirkete seng, det var visst helt greit.

De regna forresten ut strømforbruket vårt også. De fikk én strømregning på hele huset. Deres to etg og vår kjellerleiilighet. Så bare valgte de hvor mye de selv gadd og betale. Merkelig nok fikk vi dyrere regning enn de fikk, midt på sommeren. 2500 på én mnd. Vi betalte ikke.

Et annet par vi leide hos var veldig opptatt at vi var intressert i langtidsleie, fordi de ikke gadd og lete etter nye leieboere. Også var det viktig at det så pent ut i vinduene våre. Greit nok tenkte vi, alltid deilig å slippe å flytte hele tiden.
Når vi hadde bodd der i 2 mnd, fikk vi beskjed om at vi måtte flytte, for de hadde solgt huset. Da forstod jeg hvorfor de var så opptatt av vinduene.

det er mange som ikke skjønner at det er lytt begge veier...

Neri83 skrev:
Då kan eg henge meg på her!!! Varmtvannsberederen vår er ødelagt. Ringte huseieren, og ba om å få dette ordna. Fekk ei lekse om at dei hadde ferie so dei orka ikkje bry seg før mandag, og so la ho på!!!! Veit ikkje kva eg ska gjære, men kjenne eg er forbanna!!!

Da ringer du Norsk Huseierforbund :D

på det ene stedet jeg leide for ca 9 år siden ble det ikke sagt så mye rart men ble gjort mye rart.Gubben var på jobb og jeg hadde holdt på med rydding hele dagen og vasking og alt det der,så jeg gikk i dusjen og mens jeg stod der hørte jeg at døra ble låst opp og plutselig kom huseieren inn på badet og utbrøt at unnskyld men jeg skal bare hente noe..tok opp dette med han etterpå og fikk da beskjed om at hvis jeg skulle dusje så måtte jeg låse baderomsdøra for han som utleier hadde visst rett til og bare låse seg inn (vi delte kjellerboden) hvor jeg svarte at nei du har ikke det så lenge utgangsdøra er låst,da må du sjekke om det er noen hjemme først .

Nest siste huseieren min mente at hu hadde krav på 5ukers ferie. Altså når hu var på ferie så var ikke hu huseier og ville derfor ikke ta stilling til utleieting mens hu var på ferie :-/

måtte flytte fra min første pga mugg og sopp. greit nok. fant de lille ny oppussa krypinne midt i sentrum i byen. kanon kjekt å flott plass til billig peng.flytta kjept inn, og digga min mye leilighet.
to dager etter,altså to dager med overnatting av eksen min.kom kjerringa som leigde ut å sa at typen min måtte fere hjem om kvelden. hun likte ikke mannlige overnattings gjester.. fordi hun var jehovas vitne og noe sånn drit. ha ha ha sier dama som satt i topp etasjen med fire løsunger, med fire forskjellige menn;) sa opp med en gang og holdt ett helvete resten av mnd;)

Legokloss skrev:
Nest siste huseieren min mente at hu hadde krav på 5ukers ferie. Altså når hu var på ferie så var ikke hu huseier og ville derfor ikke ta stilling til utleieting mens hu var på ferie :-/

Ha ha, det er faktisk noe av det beste jeg har hørt!

det var vel da jeg fikk en sms ifra huseieren med følgene: hvilken uke skal dere ha ferie i år og hvor skal dere hen? vi skal legge nytt tak så da kan vi jo bare bo i huset i 14 dager mens dere er på ferie.

ikke hadde jeg nevnt noe om at jeg skulle på ferie, var gravid så hang mere over toalettet enn jeg var på utsia av døra og jeg hadde ingen inntresse av å ha huseieren oppi mine ting mens jeg da evt skulle ha vært på ferie.

hahaha genialt! Etter å ha lest tråden så tenker jeg at jeg hr vært VELDIG  heldig med huseiere:))

Jeg leide hos en mann som var gift  med ei ung russisk dame, å HUN var spesiell hun...brukte å gå tur rundt huset og titte inn gjennom vinduene mine, fikk ikke lov til å gå ut å røyke/snakke i tlf etter klokken 23.00, for da skulle hun sove.

En gang skulle jeg i bryllup til min bror, sente eldste pia ut for og vente til jeg hadde ordna meg klar, klokken var da 10.30. fikk da sms "kan det vennligst være stille utfor soverommsvinduet mitt"...da var dattra min utenfor og lekte for seg selv...ærlig talt.

Å en gang når hun var og gikk rundt vinduene mine så gikk min datter som da var nesten 5 år ut på trappa å spurte "hvorfor går du her", da begynte hun å kjefte på dattra min, så jeg gikk ut å spurte hva som skjedde, å da fikk jeg til svar at jeg måtte oppdra ungen fra dem var bitte små...

DA ba jeg henne om og holde kjeft å ikke blande seg bort i MIN barneoppdragelse og i mitt barn....å det gikk ikke mer enn 2 timer før jeg fikk oppsigelse på mail med beskjed om at jeg var oppsagt fra leiligheten, med begrunnelse om at dem skulle bruke den selv.

Jaja..jeg flytta gladelig, men jeg flytta samme mnd, hun mente jeg skulle bo der i 3 mnd (oppsigelsestiden) det ga jeg klar beskjed om at jeg IKKE skulle...hehe....så sa jeg også at jeg kom til og annmelde dem om det kom nye leietagere, så dem holdt leiligheten tom i 3 mnd etter at jeg var flytta...:p

Når hun kom å skulle sjekke at det var nok vasket spradet hun rundt med en rosa klut å tørket på lister ol...HELDIGVIS er jeg en racer på å vaske:D

Men nå bor jeg forresten hos noen helt fantastiske mennesker, ikke noen problemer overhode :)

suttelutt skrev:
Jaja..jeg flytta gladelig, men jeg flytta samme mnd, hun mente jeg skulle bo der i 3 mnd (oppsigelsestiden) det ga jeg klar beskjed om at jeg IKKE skulle...hehe....så sa jeg også at jeg kom til og annmelde dem om det kom nye leietagere, så dem holdt leiligheten tom i 3 mnd etter at jeg var flytta...:p

Når hun kom å skulle sjekke at det var nok vasket spradet hun rundt med en rosa klut å tørket på lister ol...HELDIGVIS er jeg en racer på å vaske:D

Du nektet å betale leie i oppsigelsestiden, og du nektet å la dem leie ut? Hørtes mer dumt enn stilig ut, men jeg misforstod kanskje noe?

Da jeg leide hybel i studietida ville huseieren ha oss til å skrive under på at det var helt ok at han lånte ut hyblene våre til besøkende slekt om sommeren og i helger vi var hjemme. Han lovde å holde personlig oppsyn slik at ingenting forsvant.

Han overtalte også hun jeg delte bad med til å gi sangtimer til sønnen hans mot å droppe en måneds husleie.

Nedsig skrev:

suttelutt skrev:

Du nektet å betale leie i oppsigelsestiden, og du nektet å la dem leie ut? Hørtes mer dumt enn stilig ut, men jeg misforstod kanskje noe?

De kastet henne ut pga. de skulle bruke leiligheten selv... Da kan de ikke ta inn nye tvert hun var ute... Man kan ikke bare kaste ut leieboere uten grunn.

Jeg burde ikke sove til langt ut på dagen, så han tenkte at han skulle komme og vekke meg klokken 11 mandag-fredag. 

Eeeh, jeg jobbet natt???

En tidligere huseier syntes vi hadde det for rotete på soverommet, men hadde ikke noe godt svar på hva han hadde gjort der inne uten å si fra til oss. Dette var bare en av mange ting, så vi flyttet ikke så lenge etterpå. Da vi flyttet ut rakk vi naturlig nok ikke å vaske rundt hele leiligheten på en kveld (men vi var godt innen fristen), men da vi kom tilbake dagen etter for å gjøre oss ferdige hadde han vært og inspisert allerede. Hva med å la oss gjøre oss ferdige før han begynte å klage på at det var for dårlig vasket? Han hadde til og med tømt så mye klorin i doet at vi ikke kunne vaske badet før vi hadde fått luftet lenge, det var for ubehagelig å puste der.

Vi skal aldri mer leie hos en pensjonist som ikke har annet å bedrive dagene med enn å passe på huset og snoke inne hos leieboerne. Har heldigvis egen bolig nå.

Back
Topp