Det dummeste en huseier har sagt?

Grønnkommode

Betatt av forumet
Dere som leier, har dere noen gullkorn å komme med?
Hva er det dummeste en av deres huseiere har sagt?

Når jeg og en venninne leide en sokkelleilighet så fikk vi inntrykk av at det var skikkelige folk vi leide av. Etter et par måneder så kom mannen i huset og sa at nå måtte vi bremse ned besøksmengden. Han mente at det slet så veldig på golva (og dørstokkene) at vi hadde besøk, så vi fikk ikke lov til å ha besøk oftere enn to ganger i uka ;)

haha! Noe så teit! Trodde du skulle si at dere bråkte for mye, men at det sliter på gulva? hahaha!

Vet nå ikke om det er ett gullkorn, men huseieren første plass jeg leide (sammen med x-en) kom med komentar om at vi ikke trengte å ta vare på hagen - han likte å komme å klippe plenen og sånn fordi da kunne han følge litt med på oss.
(Han bodde ikke der selv, begge etasjene i huset var leid ut)

Forstår han, men han hadde jo ikke trengt å si det da, kunne abre sakt at han tok seg av hagen selv :P

Kan vi ha katt?
- Nei, eldstemann er så super allergisk.
Ok.
1år etterpå:
Kan vi ha katt?
- Nei, minste er så allergisk og liker ikke katter.

hahaha, lurer på hva som er tilfelle da, Eller om det bare er katteskrekk... De har jo selv kanin og hamster...

Grønnkommode skrev:

Når jeg og en venninne leide en sokkelleilighet så fikk vi inntrykk av at det var skikkelige folk vi leide av. Etter et par måneder så kom mannen i huset og sa at nå måtte vi bremse ned besøksmengden. Han mente at det slet så veldig på golva (og dørstokkene) at vi hadde besøk, så vi fikk ikke lov til å ha besøk oftere enn to ganger i uka ;)

Oh looord!

Da vi flyttet fra den siste leiligheten vi leide før vi kjøpte selv presterte huseier å si at fuktproblemet de hadde i kjelleren kom av akvariet vårt.. en kjapp telefon til forsikringsselskap og en test av veggene viste at feilen satt et HELT annet sted, selvsagt.
Et akvarium skaper ikke fukt i alle vegger, for å si det sånn.

Er ikke hva som ble sagt men hva som ble gjort som var det verste her. Jeg fikk strøm i dusjen, og sa ifra til de jeg leide av, de trodde tydeligvis ikke på meg, for når jeg kom hjem etter en liten tur i butikken så sto kjærringa å dusja i MIN dusj......

haha! da hadde jeg gått inn og ut av døra hele tiden... *skal bare hente posten/ut med søpla/ta en røyk/få litt frisk luft/gå meg en tur rundt kvartalet/stikke innom butikken*

Tidligere huseier her var jo en idiot. Han mente at jeg hadde knust vasken på badet. Det var en sprekk i. Det ene argumentet hans var at han hadde hørt noen inne på badet mitt snakke om narkotika og han ene så ut som han drev med noe muffens og så hissig ut, så da hadde han sikkert tatt brannslokkingsapparatet og dunket det i vasken. Så sa jeg at den sprekken var der før jeg flyttet inn og at jeg hadde sett den allerede når jeg flyttet inn. Meg og en venninne hadde sminket oss på badet når jeg hadde innflyttingsfest og det rant pudder ned i vasken og da hadde den streken kommet frem

Han : Åja det var jo veeeeeldig merkelig at dere mistet sminke i vasken og DA så dere den.

Nei: Nei egentlig ikke. Det er vel ikke så merkelig at når noe er hvitt og man mister farger i det, så trer sprekkene frem..

Han: Nei men du skal UANSETT være åpen for inspeksjon når jeg krever det ..

Jeg: Ehm, du stod her annehver dag og var til tider så plagsom at jeg ikke orket å åpne døren..

Han: Det var jo fordi at DU lurte på ting..

Jeg: JEG lurte på ting? Du kom ned og skulle mase om de jævla narkisene oppe og hvor mye de hadde ødelagt og at purken var oppe og bla bla bla. Jeg lurte ikke på en dritt jeg. Eller forresten, jeg lurte på når du hadde tenkt å holde deg der oppe på det jævla loftet ditt og ikke henge utenfor mine vinduer hver dag!

Så var det et lite hakk i veggen som var rett bak dataen som han mente at han kunne trekke depositum av meg for.. Fint det, sier jeg. Bare tilkall en takstmann du. Men før du bestiller skal jeg gi deg et vennlig råd. Det er du som må betale for han.

Han: Nei det er du som leier.

Jeg: Nei, det står i huseierloven at DU som huseier er ansvarlig for disse kostnadene, og du må faen bare fortsette nå, så skal jeg love deg at jeg kommer til å gjøre livet til et surt  helvete for deg! Du kan få snakke med advokaten min, for DETTE gidder jeg ikke!! Ikke at jeg hadde advokat da, men :p

Det skal sies at fyren var nede hos meg hele tiden, han lyttet til telefonsamtalene mine, han ringte ned for å fortelle at jeg hadde fin kropp og fine pupper (Da hadde jeg NETTOPP hatt en samtale om vekten min med en venninne) Han lyttet når jeg hadde folk, han påstod at jeg måtte betale mer leie om eksen min hadde flyttet inn. Noe han ikke hadde, men han var der ofte. Han fulgte med på alle gubbene jeg hadde der inne. Altså, ikke at det var mange, men jeg hadde tre typer når jeg bodde der.

Artig tråd :)

Jeg og ei venninne leide ett sted sammen, å vi hadde problemer med doen der, det var så masse kondesn fra den hele tiden..

Så vi fikk mannen i huset til å se på den, å når han var ferdig fikk vi beskjed om at vi ikke måtte bæsje så mye og når vi først gjorde det så måtte vi bæsje forsiktig

Spurte han hvordan man bæsjet forsiktig,men fikk ikke noe svar på det

Det banker plutselig på døra og jeg åpner...

Han: hvorfor kaster du tampongene dine ute?

Jeg: atte, HÆ!?

Han: Jeg fant en tampong på lekeplassen og jeg regner med den er din, noe så ekkelt!

Jeg: Tror du virkelig jeg kaster tamponger ute?

Han: JA! Den lå jo på lekeplassen.....

Jeg: Jada, det gjør jeg hver dag, spessielt siden jeg ikke har mensen og ikke har hatt tamponger i hus på ett par år.....

Han: Jeg vet det er deg!! Og jeg skal nok finne bevis for det! 

Så trampa han bort :P

"Ja, du får leiligheten."

Det er nok det dummeste han jeg bodde hos for noen år siden har sagt.

Dani California skrev:

Huh..?

3 skoleelever leide hybler,den kjempesnille huseierne lot dem bruke resten av leiligheten som tilfeldigvis disse hyblene lå inni mens han var bortreis.Hyblene lå i 1.etg,mens han selv bodde i 2.etg. når han var hjemme.Jeg gruet meg til hver gang han var hjemme for da visste jeg at guttene mine som gikk på videregående ville ligge å sove med lue,votter,og ytterjakke.De kunne fortelle at de ikke klarte å sovne for langt utpå morgenkvisten fordi det var så kaldt.De hadde alle 3 hver sin varmovn.Når guttene var ute var huseier nede hos dem og slo av ovnene hos dem slik at det bare var 1 ovn på deling som sto i stua.Dette var igrunnen ikke det værste,-det værste var at han midt på natta mens de sov var inne hos hver enkelt å slo av lys,pc,og varmovner.Han hadde 6 stykker som bodde på hybel hos seg fordelt fra 1.etg.2.etg.til loft.I tillegg til å holde på slik hele vinteren,hadde han nerver til å komme svært forurettet inn til dem viftende med strømregningen oppi nesen på dem.Om de var klar over at han hadde fått ei strømregning på rundt 5000,-kroner for hele huset??Jeg reiste ens ærend inn til byen for å lekse opp til "onkel skrue"!Han gikk aldri mer inn til dem igjen.Jeg spurte om det hadde vært vannlekkasje eller brann hos guttene siden han gikk inn og ut av hyblene både natt og dag?Da kom det frem at han var inne for skru ned på strømmen for han hadde fått så høy regning.Jeg sa at han kom til å bli politianmeldt hvis han noensinne viste seg inne hos dem uten tillatelse,og hvis han gikk inn der uten var det best for han at det enten var vannlekkasje eller brann der.Ja, men de fikk bruke leiligheten altså stue og kjøkken.Jeg måtte spørre om han syntes han fremsto som utrolig snill som lot dem bruke leiligheten?Selv har jeg nemlig gjort meg noen tanker om det.jeg måtte spørre om han syntes det var billigere at de kokte maten inne på egen hybel istedet for å lage felles måltid?Det hører til historien at alle guttene hadde stort fravær på skolen,og legeregningen var skyhøy pga halsbetennelser,og lungebetennelse.

Jeg hadde egentlig et veldig bra forhold til de jeg leide for - men jeg ble en smule paff da mannen i huset ringte på døra halvbrisen og lurte på om jeg kunne være sjåfør for han og noen kompiser som skulle ut på byen......Jeg sa høflig nei

Når jeg tenker meg om så klarte han i samme slenge å spørre om jeg hadde barn - he he, etter et år som leieboer burde han vel vite det.....

Grønnkommode skrev:

Hehe, omtrent samme historie her... at vi hadde folk på besøk slet så forferdelig på leiligheta... overnattingsgjester måtte vi absolutt ikke ha! Og flere ganger vi hadde besøk så lurte leietaker på om de som var på besøk bodde hos oss, til og med en som var på besøk for aller første gang fikk vi spørsmål om bodde hos oss (vi hadde ikke besøk så forferdelig ofte heller)... Fikk heldigvis leilighet en annen plass i høst, og her trives vi godt!

vi fikk ikke lov å tørke klær inne, så midt på vinteren når det var 10 minusgrader måtte vi henge tøyet ut, hente det inn etter en liten stund når det hadde stivna, og så ta det inn og tørke det hvis vi ikke hang det ut først så kom han og ringte på og lurte på hvor klesvaska var siden det var lenge siden han hadde sett den.. prøvde å forklare han at klærne ikke tørker i minusgrader, men det øret lytta han ikke på så vi måtte bare gjøre det sånn.

Han kom også å ringte på og viste meg en bittebitteliten plastbit en gang, som han fortalte at han hadde funnet i matavfallsdunken og den var visstnok kommet fra vårt matavfall! lurer på hva han rota nedi matavfallsdunken for.. 

Det var forøvrig pappan til han bloggeren Lars Tangen hvis noen vet hvem det er

©Smartass skrev:

Dani California skrev:

Huh..?

Han angra nok bittert :P

3xS skrev:

vi fikk ikke lov å tørke klær inne, så midt på vinteren når det var 10 minusgrader måtte vi henge tøyet ut, hente det inn etter en liten stund når det hadde stivna, og så ta det inn og tørke det hvis vi ikke hang det ut først så kom han og ringte på og lurte på hvor klesvaska var siden det var lenge siden han hadde sett den.. prøvde å forklare han at klærne ikke tørker i minusgrader, men det øret lytta han ikke på så vi måtte bare gjøre det sånn.

Han kom også å ringte på og viste meg en bittebitteliten plastbit en gang, som han fortalte at han hadde funnet i matavfallsdunken og den var visstnok kommet fra vårt matavfall! lurer på hva han rota nedi matavfallsdunken for.. 

Det var forøvrig pappan til han bloggeren Lars Tangen hvis noen vet hvem det er

Nå tørker faktisk klær ute på vinteren også da. Ikke helt, men en hel del faktisk. Vi gjør det alltid sånn, og det lukter mye bedre av klærne :) Men det med plastbiten var merkelig ja :)

Ei venninne og jeg leide en kjellerleilighet hos mann,kone og dem hadde ett barn. Det var ikke lydisolert på stua vår,og rett over var stua dems. De var veldig rolige mennesker,og ville at vi også skulle være rolige.Joda,greit nok det. Men en kveld hadde vi besøk av noen venner,vi så på en komedie og holdt på å le oss ihjel. Plutselig hører vi tre harde tramp i gulvet over oss,det var utleierne som mente vi lo for høyt

Jeg leide hos noen veldig hyggelige folk :-) trodde jeg da men var en smule spesielle regler fant jeg ut etterhvert.
Jeg kunne ikke ha overnattingsgjester-det var jo ikke noe hotell.
Jeg kunne ikke ha mye besøk-det slet på utetrappa som de var så stolt av.
Jeg kunne ikke gå på ene plenen-det var oppvisningsplenen ders(?)
Jeg burde helst ikke lage noe med løk-fruen likte ikke løk.
Jeg kunne heller ikke kjøre inn og ut på gårdsplassen mer enn to ganger om dagen-tenk hva naboene tenkte.
Jeg mått ha perisennene nede på dagen-men hun gikk plutselig inn og åpnet de for det så så mørkt ut.
Hun gikk flere ganger inn og tømte søpla mi-hun syntes det luktet løk.
Jeg måtte tørke klærne ute-men ikke etter klokken 8.

For å si det sånn jeg bodde der i to måneder og da var jeg lei av nye regler hver dag.

Da skulle hun kontakte advokat-hun mente jeg burde bo i minst ett år :-)

Back
Topp