Tidligere huseier her var jo en idiot. Han mente at jeg hadde knust vasken på badet. Det var en sprekk i. Det ene argumentet hans var at han hadde hørt noen inne på badet mitt snakke om narkotika og han ene så ut som han drev med noe muffens og så hissig ut, så da hadde han sikkert tatt brannslokkingsapparatet og dunket det i vasken. Så sa jeg at den sprekken var der før jeg flyttet inn og at jeg hadde sett den allerede når jeg flyttet inn. Meg og en venninne hadde sminket oss på badet når jeg hadde innflyttingsfest og det rant pudder ned i vasken og da hadde den streken kommet frem
Han : Åja det var jo veeeeeldig merkelig at dere mistet sminke i vasken og DA så dere den.
Nei: Nei egentlig ikke. Det er vel ikke så merkelig at når noe er hvitt og man mister farger i det, så trer sprekkene frem..
Han: Nei men du skal UANSETT være åpen for inspeksjon når jeg krever det ..
Jeg: Ehm, du stod her annehver dag og var til tider så plagsom at jeg ikke orket å åpne døren..
Han: Det var jo fordi at DU lurte på ting..
Jeg: JEG lurte på ting? Du kom ned og skulle mase om de jævla narkisene oppe og hvor mye de hadde ødelagt og at purken var oppe og bla bla bla. Jeg lurte ikke på en dritt jeg. Eller forresten, jeg lurte på når du hadde tenkt å holde deg der oppe på det jævla loftet ditt og ikke henge utenfor mine vinduer hver dag!
Så var det et lite hakk i veggen som var rett bak dataen som han mente at han kunne trekke depositum av meg for.. Fint det, sier jeg. Bare tilkall en takstmann du. Men før du bestiller skal jeg gi deg et vennlig råd. Det er du som må betale for han.
Han: Nei det er du som leier.
Jeg: Nei, det står i huseierloven at DU som huseier er ansvarlig for disse kostnadene, og du må faen bare fortsette nå, så skal jeg love deg at jeg kommer til å gjøre livet til et surt helvete for deg! Du kan få snakke med advokaten min, for DETTE gidder jeg ikke!! Ikke at jeg hadde advokat da, men :p
Det skal sies at fyren var nede hos meg hele tiden, han lyttet til telefonsamtalene mine, han ringte ned for å fortelle at jeg hadde fin kropp og fine pupper (Da hadde jeg NETTOPP hatt en samtale om vekten min med en venninne) Han lyttet når jeg hadde folk, han påstod at jeg måtte betale mer leie om eksen min hadde flyttet inn. Noe han ikke hadde, men han var der ofte. Han fulgte med på alle gubbene jeg hadde der inne. Altså, ikke at det var mange, men jeg hadde tre typer når jeg bodde der.