Det brenner!

Lillfisen

Glad i forumet
I halsen så klart. Har klart meg med planlegging av måltider , både type og tidspunkt. Måtte begynne med Gaviscon for et par uker siden en gang i blant. Men nå hjelper ikke det lenger heller.
Finnes det andre ting vi gravide får ta uten snakk med lege? Tenker jeg må prøve det som er lov før jeg får resept på noe. Kan jo ikke slutte å spise heller ;)


Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
For meg hjelper melk! :)
Eller spy.....


Sent from my iPhone using BV Forum
 
et glass melk og en bixitkjeks hjelper til en viss grad her... Gaviscon hjelper bare noen ganger her....
 
Bixitkjeks skal handles. Så spørs det om jeg må prøve meg på lovehearts, som så mange snakker om. :) Byr meg liksom i mot å spise snop bare for å spise, men hva er alternativet liksom?
Men er det andre tabletter som er "lovlige"? Eller bare gaviscon?
 
Jeg sliter med samme problem. Jeg har brukt gaviscon, men syns inne det hjelper lengre. Jeg har også spist natron, (skylt ned 1 teskje med ett glass vann), men jordmor anbefalte meg å ikke gjøre det. Hun mente at det lindretmeddet samme, men kunne gjøre det verre på lengre sikt. Hun anbefalte et nytt middel som het Galieve (tyggetabletter). Hun anbefalte også lovehearts. Jeg kjenner at jeg ikke har helt troa på sistnevnte, det smaker jo litt surt, så det er noe av det siste jeg har lyst på når det brenner som verst.... Men jeg får vel prøve, alt er bedre enn at det fortsetter å brenne! :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Da må jeg på utkikk etter Galieve og lovehearts i morgen. Også kjeksene da !
Lykke til :) Håper alle branner slukkes snart. Vi har jo tross alt ikke så aaaltfor lenge igjen :)
 
Jeg har brukt en tyggetablett som heter Novaluzid noen måneder nå, den funker som bare det for meg.. jeg spurte på apoteket om det var noe annet enn gaviscon jeg kunne ta siden jeg kastet opp av den :p og fikk anbefalt denne, har ikke brukt noe annet siden :) kanskje verdt et forsøk, selvom ikke alt funker på alle :)
 
lovehearts funker faktisk, men ikke spesielt lenge.. jeg bruker Link, og det fungerer veldig godt! Prøvd flere forskjellige som ikke har noen særlig effekt for min del, men Link redder nattesøvnen ;)
 
Jeg fikk Link av mannen min en kveld. Det har hjulpet når han har hatt halsbrann. Det hjalp for meg også, men følte ikke det varte så lenge. Tror jeg må ha en ekstra tablett på nattbordet hvis jeg våkner av halsbrann i natt også.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Triralac fungere faktisk litt!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Titralac, flytende Gaviscon, styre unna melk(det lindrer umiddelbart, men gjør det verre over tid), Lovehearts, Link og mandler.
 
Ælske Gaviscon, dt ha hjølpe mæ de siste mnd... Ellers så tru æ samboar ha måtta flytta ei stund :p
 
Jeg har brukt Link en god stund og syntes den funker veldig på meg. Nå prøver jeg bare å drikke litt melk da det hjelper også :)
 
Riskjeks/kake!!!
Det ble min redning i dag:)

Leste litt kjerringråd å da var dette anbefalt. Det hjalp, men spørs hvor lenge...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
tipser dere om et triks jeg har lært av min mor, som virkelig fungerer og som lindrer over lang tid. en ts natron og et glass vann for og skylle det ned. natron er bra for magen og har ingen skadelige bivirkninger annet enn at man kan føle seg litt oppblåst etterpå.
 
Vet at natron fungerer, pappa brukte det mye mot sin halsbrann før han fikk skikkelig medisin.. Men vet at det er flere som har fått beskjed med jordmor om å ikke bruke det? Har ikke sjekket selv altså..
 
Her ble link tyggis min redning!! Har ikke sovet så godt på lenge så denne skal tas i kveld og!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har brukt natron, og spurte jordmor om det var ok. Hun sa at det ikke var helt heldig fordi det så ut til å gjøre halsbrann verre på langt sikt. Jeg tar det hvis ikke andre ting funker, for jeg VET at det funker, men prøver å holde meg til Galieve og love hearts som jeg ble anbefalt som også skulle hjelpe på lengre sikt!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Lovehearts har jeg også hørt skal fungere bra!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har forresten brukt litt samarin også, bare for å bytte litt på alle disse ekle greiene,... Spyr av tanken på mer gaviscon....


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp