Det blir en gutt...

Jaaaa, så mye kos ❤❤
Og vi synger sanger sammen, leser eventyr om prinsesser på sengekanten (ikke bare bøker om maskiner og biler heldigvis), og koser myyye ❤
 
Forstår godt følelsen.. Vi venter tredje og 100% sistemann, har to gutter fra før. Elsker å være guttemamma, mem har alltid sett for meg en jente så tror det er mer sorgen av å aldri oppleve det, en skuffelsen over det andre kjønnet jeg føler på. Det samme var med første og andre, at jeg da viste at det var en sjans for at jeg ville få oppleve jente. Jeg har nå slått meg til ro med at det mest sannsynlig blir en siste gutt i rekken, og prøver å trøste meg med at guttene mine er skikkelig mammadalter. Jeg er utrolig utrolig takknemlig for tre friske barn, når jeg tenker den tanken forsvinner fort skuffelsen, selv om den stikker litt innimellom :) Jeg tror det er viktig å akseptere følelsen, den er normal, det er ikke egoistisk, men menneskelig og tenke slik. Når babyen kommer ville du aldri hatt det anderledes mest sannsynligvis uansett! Guttene mine er foresten også utrolig forskjellige en typisk gutt og en som elsker "jenteting" som rosa, glitter, kjoler, bordaktiviter osv:)
 
Jeg har alltid sett for meg at jeg skulle få jente da det er nesten bare jenter i familien. Venter tvillinger og fikk vite forrige uke at det blir 2 gutter. Jeg vet at samboer mener det er uaktuelt med flere barn enn 2 og jeg har vært enig i det hele tiden. Men nå synes jeg det er rart å vite at jeg aldri skal få en liten jente…

Det har begynt å vokse på meg å bli guttemamma, og man kan jo ikke vite hvordan det blir før man faktisk har opplevd det, og jeg er sikker på etter å ha lest alle kommentarene her at det kan være minst like herlig!
Vi får ta det som det kommer, og nyte hvert øyeblikk :Heartbigred
 
Kommenterte tidligere i denne tråden også :happy: Ville bare si at jeg var på OUL i går og fikk vite at det er lillebror som bor i magen. Og kunne ikke vært mer glad for å bli mamma til 2 gutter :Heartblue Håper tanken på gutt vokser på deg :happy:
 
Kommenterte tidligere i denne tråden også :happy: Ville bare si at jeg var på OUL i går og fikk vite at det er lillebror som bor i magen. Og kunne ikke vært mer glad for å bli mamma til 2 gutter :Heartblue Håper tanken på gutt vokser på deg :happy:
Samme her, dette blir den andre gutten. Synes det er nokså fabelaktig. Nå er ikke jeg en person som tenker at kjønn er så viktig i utgangspunktet og ville heller aldri kledd mine barn i typisk «jente eller gutteklær». Gleder meg stort over at de blir nokså tette og at de forhåpentligvis får et godt søskenforhold
 
.....jeg sitter med litt samme følelse men motsatt kjønn :joyful:

Har to jenter fra før, hadde og ønsket meg VELDIG jente med de. Alt stemte og føltes riktig med de to. Alle gjettet på jenter den gangen.

Denne gangen har jeg gått med gutter følelse, og ønsket meg gutt i flere år. Alle gjetter jentebog jeg blir skuffet hver gang noen mener det.i
Fkk vite på TUL nr 2 i uke 15 at jordmor mente hun så en jente, og viste oss nærme.
Hurra hurra, jeg latet som at jeg ble glad. Men innerst inne håper jeg at de finner en liten guttepilt på OUL om to uker :laughing002
 
.....jeg sitter med litt samme følelse men motsatt kjønn :joyful:

Har to jenter fra før, hadde og ønsket meg VELDIG jente med de. Alt stemte og føltes riktig med de to. Alle gjettet på jenter den gangen.

Denne gangen har jeg gått med gutter følelse, og ønsket meg gutt i flere år. Alle gjetter jentebog jeg blir skuffet hver gang noen mener det.i
Fkk vite på TUL nr 2 i uke 15 at jordmor mente hun så en jente, og viste oss nærme.
Hurra hurra, jeg latet som at jeg ble glad. Men innerst inne håper jeg at de finner en liten guttepilt på OUL om to uker :laughing002
Skjønner følelsen du har! Jeg ble også forespeilet jente i uke 14, som viste seg å være gutt på rutinekontrollen!
 
Eg blei først skuffa då eg fekk vite at eg skulle få gut i 2021. Såg føre meg (excuse my french) fleire av dei frekke, usmakelige gutane eg har hatt i barnehage, og blei oppriktig trist. Men så tenkte eg «herlighet det er EG som skal forma, oppdra, og elska denne guten». Og kvar dag når han sparka elska eg han meir og meir.

Ut kom ein heilt fantastisk gut, og han er framleis den skjønnaste, snillaste, blidaste, gladaste, mest kosete, fantastiske guten eg veit om. Eg er så stolt over han!! Alle skryt over den snille, glade, og tillitsfulle guten min.

Guten som aldri har gått i eit blått plagg omtrent, og som får leika og utfolda seg med alt han vil. Eg som trudde gutar leikte med traktor og brølte heile tida. At dei aldri sat i ro, og var treige til å læra. Tull! Guten min puslar, les bøker, bygger tårn, køyrer dokkevogn, og fortel meg kva dyra på bondegården seier. Og ikkje minst - såå gøy det er å kle han opp! Min går stort sett i svart, brunt og beige. Beanies i spreke fargar, og kvite sneakers. Boblevest, quiltjakke, og dongerijakke (ikkje no på vinteren altså, men ellers).

Å vere gutemamma er fantastisk, og gutar eeelskar mammaen sin :Heartred
 
I morgen får jeg forhåpentligvis bekreftet kjønn, og nå har jeg blitt så vant med tanken på at det er gutt, at jeg kjenner jeg nesten blir skuffet om det er jente :laughing002

Begynt å bli veldig glad i tanken på å skulle få lov til å oppdra en gutt :love017 Skal sørge for at han vokser opp med gode verdier, og at han blir en som tør å vise og snakke om følelser:) også skal han så klart bli en skikkelig mammadalt, som elsker mammakos:love017
 
I morgen får jeg forhåpentligvis bekreftet kjønn, og nå har jeg blitt så vant med tanken på at det er gutt, at jeg kjenner jeg nesten blir skuffet om det er jente :laughing002

Begynt å bli veldig glad i tanken på å skulle få lov til å oppdra en gutt :love017 Skal sørge for at han vokser opp med gode verdier, og at han blir en som tør å vise og snakke om følelser:) også skal han så klart bli en skikkelig mammadalt, som elsker mammakos:love017
Ble det en gutt til?:)
 
Ble det en gutt til?:)
Det blir gutt - men jeg er førstegangs, så sånn sett hadde det ikke så mye å si! :love017

Er på en måte «engstelig» for å aldri få jente, men jeg hadde kanskje kjent på engstelsen over å muligens aldri få gutt om det var jente jeg ventet nå :laughing002
 
I morgen får jeg forhåpentligvis bekreftet kjønn, og nå har jeg blitt så vant med tanken på at det er gutt, at jeg kjenner jeg nesten blir skuffet om det er jente :laughing002

Begynt å bli veldig glad i tanken på å skulle få lov til å oppdra en gutt :love017 Skal sørge for at han vokser opp med gode verdier, og at han blir en som tør å vise og snakke om følelser:) også skal han så klart bli en skikkelig mammadalt, som elsker mammakos:love017
Hatt samme følelse som deg, bare omvendt. Gått med følelse av jente så vært sikker på det. Hadde OUL nettopp og der var det en gutt. Nå sitter jeg med veldig blandede følelser. Trist for at jeg ikke fikk rett, glad for en gutt, skuffet, og lei meg fordi jeg reagerer slik. Går seg nok til, må bare tåle å kjenne på følelsene
 
Hatt samme følelse som deg, bare omvendt. Gått med følelse av jente så vært sikker på det. Hadde OUL nettopp og der var det en gutt. Nå sitter jeg med veldig blandede følelser. Trist for at jeg ikke fikk rett, glad for en gutt, skuffet, og lei meg fordi jeg reagerer slik. Går seg nok til, må bare tåle å kjenne på følelsene
Jeg hadde akkurat samme følelse som deg da jeg ventet gutt i 2020. Har to jenter fra før og tenkte at det måtte være jente inni der den gangen også.. men nei da. Tanken min var: «hva skal jeg med gutt da? Det kan jeg jo ikke!» :laughing002 Skuffet på ul da jeg fikk vite det og drittsur fordi jeg ikke fikk rett:laughing021 men det skal sies at dette snudde etter hvert og det kommer det til å gjøre for deg også❤️ denne gangen hadde jeg ikke noe typisk magefølelse på kjønn, men merket at jeg kalte det «han.» på ul for to dager siden fikk vi vite at det var gutt og jeg begynte å gråte av glede. Ikke at det hadde vært noe nederlag med jente, men kjente at det var helt perfekt med en gutt til. Nå får jeg to av hver ❤️:gen014

Godfølelsen kommer den. ❤️
 
Jeg hadde akkurat samme følelse som deg da jeg ventet gutt i 2020. Har to jenter fra før og tenkte at det måtte være jente inni der den gangen også.. men nei da. Tanken min var: «hva skal jeg med gutt da? Det kan jeg jo ikke!» :laughing002 Skuffet på ul da jeg fikk vite det og drittsur fordi jeg ikke fikk rett:laughing021 men det skal sies at dette snudde etter hvert og det kommer det til å gjøre for deg også❤️ denne gangen hadde jeg ikke noe typisk magefølelse på kjønn, men merket at jeg kalte det «han.» på ul for to dager siden fikk vi vite at det var gutt og jeg begynte å gråte av glede. Ikke at det hadde vært noe nederlag med jente, men kjente at det var helt perfekt med en gutt til. Nå får jeg to av hver ❤️:gen014

Godfølelsen kommer den. ❤️
To av hver er jo helt perfekt!:love017

Har hjulpet litt allerede heldigvis. Måtte bare tørre å kjenne på følelsene. Sikkert overload med hormoner også:laughing002 Leste et sted at det er helt vanlig å sørge over det kjønnet man «mister» når man får vite, at det er greit å bli skuffet for at det ikke blir slik man har sett for seg. Det hjalp meg. Og at andre har følt det samme så det ikke bare er jeg som er fæl:Heartred

Har gutt og jente fra før, så egentlig har det ikke noe å si, var bare jeg som har tenkt at datteren min får en søster. Sikker fordi jeg har det selv. Men en lillebror blir nok like bra, og når han kommer så tipper jeg at jeg ikke kan skjønne hvordan jeg kunne tenke slik:):Heartred
 
Jeg klarer ikke helt å venne meg til tanken at det er en gutt. Men det blir nok veldig bra når det omsider kommer en gutt i jenteflokken
 
Jeg kjente litt på dette da vi fikk vite lillebror var gutt, men sekundet han begynte sparke (og ikke minst da jeg ble innlagt) føltes det hundre prosent naturlig at det var han. Nå kunne jeg ikke sett for meg andre enn den blide gutten min som forguder storesøsteren sin. ❤️

Det er synd slike tanker ofte er tabu, de er reelle og de skal tas på alvor. Men for de aller fleste føles det helt naturlig at det var akkurat han (eller hun) som skulle komme når fødselen først er over.
 
Jeg klarer ikke helt å venne meg til tanken at det er en gutt. Men det blir nok veldig bra når det omsider kommer en gutt i jenteflokken
Samme her, selv med mange uker å tilvenne seg på nå. Skal på 3D ultralyd så vi får enda et bevis, så jeg forhåpentligvis kan slutte å tvile:rolleyes:
 
Back
Topp