Det blir en gutt!

Kristina :)

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Stikk i strid med magefølelsen viste ul en liten gutt. Ikke noe tvil da han villig viste seg frem
Ellers ble det konstatert hjerteformet livmor og forranliggende morkake.

Vi er iallefall superhappy for at alt så bra ut med den lille.
Hadde med lillesøster på 21 mnd da vi ikke hadde barnevakt og hun snakker ikke om annet enn babyen i magen nå ❤❤❤ lita ei som gleder seg til å bli storesøster!

Termin januar 2015

Er det ikke morro? :D

Sa h*n noe om hvordan livmoren din hadde å si i forhold til fødsel og slik? bare nysgjerrig altså ;)

Gratulerer så mye med en liten gutt :)

Gratulerer!! Magefølelsen min sa gutt, og jommen sa jeg smør! Han må være en fotballspiller så mye som han sparker :p

Er det ikke morro? :D

Sa h*n noe om hvordan livmoren din hadde å si i forhold til fødsel og slik? bare nysgjerrig altså ;)

Gratulerer så mye med en liten gutt :)
Økt risiko for seteleie.
Forrige svangerskap ble det aldri kommentert at den var hjerteformet, men overlegen mente den nok var mer strekt da enn nå og derfor ikke like tydlig (han sammenlignet det med å blåse opp en ballong som var blitt blåst opp før...) Den vil uansett strekke seg mer når det vokser slik at skilleveggen krymper.
Bebisen satt i seteleie nå på ul og frøkna vi har fra før satt i seteleie fra uke 22 frem til hun ble født (dog med hastesnitt pga eklampsi, men det er en annen historie).

Termin januar 2015

Økt risiko for seteleie.
Forrige svangerskap ble det aldri kommentert at den var hjerteformet, men overlegen mente den nok var mer strekt da enn nå og derfor ikke like tydlig (han sammenlignet det med å blåse opp en ballong som var blitt blåst opp før...) Den vil uansett strekke seg mer når det vokser slik at skilleveggen krymper.
Bebisen satt i seteleie nå på ul og frøkna vi har fra før satt i seteleie fra uke 22 frem til hun ble født (dog med hastesnitt pga eklampsi, men det er en annen historie).

Termin januar 2015

Å ja, ok :) Det har jeg vært i gjennom før, så ikke redd for det :P altså seteleie, med fødsel.

Blir det flere kontroller på deg da? Sa han noe om faren for eklampsi denne gangen også? Er ikke nysgjerrig i det heele tatt :P

Å ja, ok :) Det har jeg vært i gjennom før, så ikke redd for det :P altså seteleie, med fødsel.

Blir det flere kontroller på deg da? Sa han noe om faren for eklampsi denne gangen også? Er ikke nysgjerrig i det heele tatt :P
Jeg følges godt opp. Går på blodfortynnende forebyggende og har ekstra ul-kontroller og kontroller hos lege.
Eklampsianfall kommer jeg nok ikke til å få igjen da terskelen for å ta actions er lav.
Håper på å få gå svangerskapet ut og få en naturlig fødsel. Følte meg litt snytt sist da jeg plutselig ble mamma i uke 33.

Termin januar 2015

Vær obs på at hjerteformet livmor kan føre til tidligfødsel. Vil ikke skremme deg, men min søster overså signalene på premature rier og holdt på å føde i uke 28. Hun har hjerteformet livmor og har holdt på å føde tidlig i begge svangerskapene, lagt inn fra uke 28. Hun holdt de inne til uke 35 da:-D
Dette er jo ikke farlig når du vet om det, bare vær obs på mye kynnere og nedpress.
Og hun hadde begge i hodeleie forresten:)

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Last edited:
Jeg følges godt opp. Går på blodfortynnende forebyggende og har ekstra ul-kontroller og kontroller hos lege.
Eklampsianfall kommer jeg nok ikke til å få igjen da terskelen for å ta actions er lav.
Håper på å få gå svangerskapet ut og få en naturlig fødsel. Følte meg litt snytt sist da jeg plutselig ble mamma i uke 33.

Termin januar 2015

Det kan jeg tro du følte ja... Tror det går bra denne gangen :) Får håpe du ikke går over da :P

Vær obs på at hjerteformet livmor krangler til tidligfødsel. Vil ikke skremme deg, men min søster overså signalene på premature rier og holdt på å føde i uke 28. Hun har hjerteformet livmor og har holdt på å føde tidlig i begge svangerskapene, lagt inn fra uke 28. Hun holdt de inne til uke 35 da:-D
Dette er jo ikke farlig når du vet om det, bare vær obs på mye kynnere og nedpress.
Og hun hadde begge i hodeleie forresten:)

Termin 15.01.2015
Den strekte seg godt i fortige svangerskap, så jeg tror det skal gå fint. Det mente legen også.
Er jo mange grader av hjerteformet livmor, og min er nok langt fra de værste.

Termin januar 2015

Hjerteformet livmor høres jo egentlig veldig flott ut, sånn rent formmessig mener jeg :) Gratulerer med gutt :)

Den strekte seg godt i fortige svangerskap, så jeg tror det skal gå fint. Det mente legen også.
Er jo mange grader av hjerteformet livmor, og min er nok langt fra de værste.

Termin januar 2015

Så bra:)
Satser på at alt går helt fint!

Termin 15.01.2015

Gratulerer så mye :) håper resten av svangerskapet og fødselen blir bare flott for deg :)

Back
Topp